Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bunadskrytetråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 12:50   #61
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har blå nordlandsbunad. Har veldig lyst til at guttungen skal få "ordentlig" bunad. Noen som vet hva det koster?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 12:54   #62
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg og eldstejenta har Lofotbunaden og minstejenta har Kystdrakten.
I konfrmasjonen i helgen var vi 5 stk som hadde på oss samme type bunad.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100-0055_IMG.JPG (66,7 KB, 53 visninger)
Filtype: jpg 101-0171_IMG.JPG (46,3 KB, 11 visninger)

Sist redigert av Michelle : 16-05-07 kl 23:10.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:00   #63
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg har blå nordlandsbunad. Har veldig lyst til at guttungen skal få "ordentlig" bunad. Noen som vet hva det koster?

Datteren min har en "ordentlig" barnebunad, rondastakk, (må vel legge til at den er i alle fall "ordentlig" nok for meg...) tror den koster omlag 1000 kroner, jeg? Man kan trolig få dem så dyre man bare vil...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 16-05-07 kl 13:00. Årsak: presisering
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:10   #64
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Datteren min har en "ordentlig" barnebunad, rondastakk, (må vel legge til at den er i alle fall "ordentlig" nok for meg...) tror den koster omlag 1000 kroner, jeg? Man kan trolig få dem så dyre man bare vil...

Jeg tenker på en original nordlandsbunad for gutter, hvis det finnes noe slikt. Derav hermetegnene.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:39   #65
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Så utrolig mange fine bunader her. Jeg har lik Mette Marit sin Hardanger bunad. Har helt likt belte og smikke.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:22   #66
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg tenker på en original nordlandsbunad for gutter, hvis det finnes noe slikt. Derav hermetegnene.


Det finnes jo Nordlandsbunad for menn, så det kan jo hende at noen syr den i barnestørrelse også. Mannsbunaden er jo kjempefin - skulle ønske at mannen min ville ha bunad!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:07   #67
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Lundebybunaden i blå.

Som nå passer igjen etter 4 år i skapet.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica

Sist redigert av Vanilja : 16-05-07 kl 22:47.
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:25   #68
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har ikke bunad, og hver bidige 17.mai synes jeg fryktelig synd på meg selv fordi jeg ikke har det.

Dere er heldige som har så flotte drakter!

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:29   #69
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Er veldig glad i å gå i bunad, eg. Ikkje det mest komfortable plagget, men du verden så flott. Fekk bunad til konfirmasjonen, og den blir brukt kvart år til 17.mai og i barnedåpar, konfirmasjonar og bryllup.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bunad_s_650x1234.jpg (85,6 KB, 17 visninger)
__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:37   #70
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har beltestakk fra Telemark, jeg kommer opprinnelig derfra.

Den synes jeg er knallfin!

Jeg har Lofotbunad - veldig flatterende for flatbrystede damer som meg.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:38   #71
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har en 35 år gammel målselvbunad (bildet er ikke av meg)

Har rød jakke og lue i tillegg.


Sist redigert av Garbella : 29-09-07 kl 13:18.
Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 00:15   #72
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Lekker, ikke sant?

Ja den er lekker! Jeg skulle vel strengt tatt hatt Gudbrandsdals festdrakt eller Råndsstakk, men siden jeg er halvt hedemarking så synes jeg det kan forsvares at jeg valgte hedemarksbundaden - synes den er så mye finere.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:19   #73
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Da har jeg tatt bilde av min bunad

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:37   #74
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Da har jeg tatt bilde av min bunad

Så nydelig den var

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:44   #75
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Så nydelig den var

Takk, jeg er veldig glad i den

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 20:03   #76
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er veldig glad i å gå i bunad, eg. Ikkje det mest komfortable plagget, men du verden så flott. Fekk bunad til konfirmasjonen, og den blir brukt kvart år til 17.mai og i barnedåpar, konfirmasjonar og bryllup.

Er det sognebunad du har?
Veldig fin.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 20:14   #77
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Er det sognebunad du har?
Veldig fin.


Stemmer det

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 20:23   #78
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd




Her er bunaden min. Dvs. den er egentlig mamma sin, men jeg har disponert den fritt siden jeg ble konfirmert
Det har vært en stund hvor min mor ikke kom inn i den

Jeg var nede i Oslo sentrum idag, og så mange flotte bunader, men jeg synes jo denne er veldig fin, og jeg så faktisk ett par andre med likedan.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 20:29   #79
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har blå nordlandsbunad. Har brukt den idag for første gang på seks år tror jeg. Fikk ikke tatt bildet av hele bunaden idag men litt av den.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11

Sist redigert av Fara : 05-09-07 kl 21:46.
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 20:34   #80
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Målselvbunad her også.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no