Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva med 17. mai da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-20, 06:50   #81
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi elsker jo 17 mai her, så vi må få til en adekvat feiring, tenker jeg. Alt beror jo på været, men om det blir bra, skal det bli en god feiring.
Jeg tenker at guttas mormor skal få komme litt utpå formiddagen. Vi starter med god, lang frokost (som vi ALDRI har tid til på 17. Mai), og etterpå tar vi en rusletur i nabolaget med flagg og fløyter. Føler Poden seg klar, får han spille på althornet sitt også ( han skulle spille i barnetoget for første gang i år...). Etterpå går vi hjem og arrangerer leker for gutta i hagen. De skal få kaste på boks, det blir god gammeldags potetløp og de skal til og med få kaste våte svamper på blink....der blinket består av papp-plate med hull til mammas eller pappas fjes! Det blir nok stas!
17.mai lunch som vanlig, blir det uansett vær, med den obligatoriske marsipankaka! Og eventuell grilling på ettermiddagen.
17.mai blir helt annerledes, men jeg er viss på at vi skal få det til uansett!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 09:23   #82
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Dette er for oss helt nydelig. Vi hadde uansett vurdert å dele oss da vi har ett barn som hater folkemengder, på denne måten kan vi jo være sammen hele familien og lage oss en fin dag for alle.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 18:45   #83
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Champagnefrokost har aldri vært min greie. Ikke champagne i det hele tatt egentlig, men jeg har veldig lite lyst på alkohol til frokosten i noen form. Men tenker uansett at vi inviterer svoger med samboer på en skikkelig festbrunch med masse godt, hvis de ikke har andre planer. Hjemmebakt fletteloff, croissanter, eggerøre og røykelaks, spekemat, hjemmelaget syltetøy, gode oster ... Ikke for tidlig, det eneste positive dette året er jo at vi kan sove lenge. Samboeren truer med at vi alle må kle oss i bunader, så det er mulig vi gjør det. Ser for meg :synsk: at det kan bli en slags landsdekkende nasjonalsang på alle verandaer på et bestemt klokkeslett, i tilfelle deltar vi på det, og hører på det Kongen sikkert skal si på TV.



https://www.adressa.no/nyheter/innen...i-21614975.ece

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 18:54   #84
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Under studietiden på det som nå er NTNU hadde vi nok med å holde oss oppreist etter kjellerrunde på Moholt natt til 17., så det fristet ikke noe mer med champagne på morgenen da heller. 17.maifrokoster hadde vi da, i ett eller annet kollektiv, bakfulle og uten champagne, så ble det heller en pils på lekteren på "Nabo'n" litt sånn utpå ettermiddagen en gang, etter borgertoget. :mimrer.

Eller et aldri så lite herlig 17.maimåltid på McD på Trondheim Torg .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 19:19   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Her i byen skal det visst være både bilkortesje og tog med båter. Vi dropper nok begge delene, særlig siden vi ikke har båt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 17:53   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Har prøvd på yngste blazer og skjorter. Alt er for lite, så det er nå lagt på finn og facebook. Kjøper ikke nytt enda, venter og ser hva vi skal. Men han må da ha klær til søsteren sin konfirmasjon i august.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 18:45   #87
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Dytter på denne. Vi har fremdeles ingen planer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 18:53   #88
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg har tenkt ut kaken vi skal ha og så må vi ha noe god mat. Bortsett fra det, null planer.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 19:28   #89
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi skal ha et vennepar og moren min på brunch. Ingen planer utover det. Normalt sett pleier vi å samle en nabogjeng utover kvelden, men det utgår nok i år (selv om det er ute).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 19:31   #90
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Det ligger an til at jeg blir alene, da tror jeg det blir turklær.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:03   #91
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi skal sove lenge (og i alle fall ikke synge noen sang fra verandaen), spise god frokost og inviterer nok noe familie til enten grilling eller spekemat samt kaker og iskrem. En avslappende, men hyggelig dag tenker jeg det blir.

Jeg kjenner jeg ikke er spesielt lei meg over å "gå glipp av" tre timers kioskvakt i skolegården, som var det som stod på planen i år.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:11   #92
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg har bestilt 17. mai-kurv fra restaurant einer, og kjøpt matchende vin til menyen.
Dette blir brunsj, og så avhenger det av været om det blir skogstur etter tradisjonen.

Skal tenke på å lage en kake.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:28   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Læreren til de to sjuendeklassingene mine ringte i dag, og spurte om ungene kan møte opp i skolegården i morgen kl 09, i finklær. De er en gruppe fra klassen som skal stille opp i flaggborg (med forskriftsmessig avstand), og det er et filmteam som skal filme dem, til det som skal bli kommunens "digitale 17.maitog", som skal bestå av en collage av massevis av klipp fra barn over hele byen, som legges ut på kommunens nettsider på 17.mai. Så nå har jeg funnet fram bunaden til jentungen, og dressbukser, finskjorte og pen strikket lys genser med flettemønster til guttungen. Festet 17.maisløyfe på genseren hans og på capen hennes. Gleder meg til å se det ferdige toget!

På selve dagen har vi invitert svoger og samboer til frokost/brunch. Så går vi kanskje et sted og hører på korps, også har vi grilling og konkurranser i hagen hvis været tillater det. Skal fylle fryseren med pinneis som ungene får forsyne seg så mye de vil av, og bake pavlova til dessert. Gleder meg!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:43   #94
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Det var jo en veldig fin løsning, My!

Vi har lurt litt på å lage tog i gata.....

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:43   #95
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi har ingen avtaler foreløpig. Men dersom det skal bli noe familiesamling så er det vi som må holde det her. Får se hva det blir til.
Min mor orker ikke å komme og svigers stiller sikkert heller ikke når dagen kommer og da blir det kun med mannens søsken og familien og det vet jeg ikke om jeg gidder..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:44   #96
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Tror vi ser an været først før vi lager noen planer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:49   #97
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

De skal ha mini-tog i gaten her, ser jeg. Mest for de minste barna, vil jeg tro.

Jeg skal drive koronatilpasset marsjering med drill og korps, ble det til. Og ellers bare henge hjemme med gjengen min, spise god mat, muligens grille, og slappe av etter orgingen på formiddagen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 20:57   #98
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Korpset skal spille 5 plasser i bygda mellom 11 og 13, så jeg skal kjøre guttungen fra sted til sted, han i enten festdrakt eller uniform, jeg i bunad tipper jeg, Litt styr i bilen, men kjekkest likevel.

Hva vi skal etterpå aner jeg ikke. Avhengig av været, og om det blir aktuelt ned noe avstands-felles greier med familie eller noe.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 21:10   #99
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg skal spille klokka 0800, 11.30 og 13. 15-åringen skal spille helt andre steder, klokka 11.30, 12.45 og 14.15, så selv om det blir mindre spilling enn vanlig, blir det mye stress med kjøring hit og dit. Pga korona får verken skolekorpset eller voksenkorpset busstransport mellom stedene (det er snakk om flere mil), så vi får et kjøre-kabalproblem. Med andre ord: stress, som vanlig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 06:49   #100
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Det hørtes stress ut ja. Vi skal bare være lokalt i bygda, speideren skal gå hele veien og korpset kjøre fra sted til sted, men så er der nesten like mange voksne som barn (samarbeider med voksenkorpset for å ha nok folk/alle instrumenter) og vi putter ikke mer enn 2 husstander pr bil, men det går nok bra.

Like greit at ikke jeg skal spille noe annet sted. Men jeg spiller ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no