Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tradisjonstyranniet...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 19:45   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Tradisjonstyranniet...

Ja, jeg kaller disse dagene vi er inne i for tradisjonstyranniet.

Det blir ikke jul hvis ikke........osv....

Mange mennesker sitter med masse forventninger for hva som skal til før det er jul. Når man setter spørsmålstegn ved ting som gjøres så er svaret: Jammen det er jo tradisjon!!! Dårlig argument spør dere meg

Vi har valgt å ha svinestek på julaften. Mannen min skal få julepølsa og medisterkakene også. Da blir det jul for ham. Til dessert har vi is.

Av kaker baker jeg kun krumkaker og kakemenn som julekake. Ellers blir det tropisk aroma, brownies, sjokolademoussekake og fyrstekake. Det er hva de her hjemme ønsker til jul. Småkaker spiser vi ikke.

Tenk så mange diskusjoner det er i en del hjem fordi man har forskjellige tradisjoner og ønsker....... da tenker jeg på de som kanskje skal feire sin første jul som samboere, familie osv. Noen MÅ bare gå i kirka på julaften. Jeg foretrekker, om jeg skal gå i kirka, å gå alle andre dager enn på julaften.

Kjærringa mot strømmen det er meg og jeg liker det

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:47   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg er heldig og har konvertert min mann over til "mine" tradisjoner.
Liker tradisjoner jeg.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:52   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg orker ikke å stresse. Det blir jul allikevel.
Ribbe på julaften med surkål og annet tilbehør lager julesteming og julelukt. Kaker er det ingen som spiser. De blir som blir igjen tar vi med på påskefjellet.
Jeg skal en tur på kirkegården på formiddagen, det er så fint med alle lysene som skinner i mørket.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:54   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Tradisjoner er fint.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:54   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg liker tradisjoner, men helst de jeg har laget selv. Vi har endel tradisjoner som skaper julestemningen i hjemmet vårt. De siste årene har mye vært knyttet til Vesla og ting vi gjør med henne - naturlig nok. Det er nok slik at vi tar med oss litt fra hvert hjem, i tillegg til at vi skaper våre egne.

Det er lenge siden jeg sluttet å føle at jeg måtte gjøre kjipe pliktting til jul. Nå fokuserer jeg på det jeg har overskudd, tid og lyst til, og gjør det skikkelig. Jeg passer godt på meg selv og familien i førjulstiden sånn at vi ikke blir slitne og leie av mas og stress. Heldigvis er det ingen som har noen forventninger eller krav til hvordan jeg skal forberede julen. Og hvis de har det så får ikke jeg vite det - ergo jeg lar meg ikke plage av det. Jeg har inntrykk av at de fleste rundt meg gjør som oss, jeg. Viderefører de tradisjonene de har lyst til, og gir beng i de tradisjonene som ikke er så viktige for dem.

Kos dere i julen!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:58   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg liker de tradisjonene vi har fordi vi gjør dem av lyst og ikke av plikt. Tradisjonstyrani har jeg faktisk aldri merket noe til. Ingen diskusjoner i heimen heller.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:10   #7
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg er ikke "avhengig" av tradisjoner for å få julestemning. Jeg finner ikke julestemningen uansett hva jeg gjør alikevel jeg... Synes det er hyggelig å møtes i familiesammenkomster osv. Liker lukten av julemat og granbar...blir glad inni meg når jeg ser at ungene har den julestemningen jeg hadde da jeg var barn, hvordan de gleder seg og har den gode julemagien inni seg, tror på nissen og koser seg.
Men tradisjoner opp i mente, spiller ingen rolle, min julestemning er nok borte for alltid. Og hvor den tok veien aner jeg simpelthen ikke. Finner du den så send den til meg er du snill?

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:15   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Jeg er ikke "avhengig" av tradisjoner for å få julestemning. Jeg finner ikke julestemningen uansett hva jeg gjør alikevel jeg... Synes det er hyggelig å møtes i familiesammenkomster osv. Liker lukten av julemat og granbar...blir glad inni meg når jeg ser at ungene har den julestemningen jeg hadde da jeg var barn, hvordan de gleder seg og har den gode julemagien inni seg, tror på nissen og koser seg.
Men tradisjoner opp i mente, spiller ingen rolle, min julestemning er nok borte for alltid. Og hvor den tok veien aner jeg simpelthen ikke. Finner du den så send den til meg er du snill?

Vet du, jeg tror det kalles å bli voksen. Kjipe greier, men jeg finner ikke min heller. Ikke barndommens herlige, forventningsfulle julestemning som begynte i magen og bredte seg ut i kroppen til langt ned i tærne. Jeg kan glede meg over at det er jul og pakker og god mat, men det betyr ikke alt i verden for meg. Barndommens julestemning forsvant en gang i tenårene, og jeg tror ikke den noengang kommer tilbake.

Siterer fra Kari Bremnes, Desemberbarn.

Sitat:

Æ syns desember va så lett
æ syns desember va ei lampe
æ gikk i skjæret fra en gyllen skjerm
og gledde meg urimelig til jul

Desemberbarn æ leite etter dæ
E du tatt av våren som de andre?
Skal du ikkje juble når det sner?
Skal æ ikkje rope på dæ mer?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:18   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg føler meg ikke undertrykket av noe tyranni. Jeg synes tradisjoner er hyggelige, det er jo de som gjør at det er jul og ikke bare en tilfeldig langhelg. Men jeg dropper uproblematisk og angerfritt de tradisjonene jeg ikke liker eller ikke har kapasitet til å gjennomføre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:19   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg er ikke voksen jeg da altså...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:21   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg er ikke voksen jeg da altså...

Ikke jeg heller. Jeg har julestemning i bøtter og i spann og nyter det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:21   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Det er nok bare jeg som er voksen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:22   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er nok bare jeg som er voksen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:23   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå syns jeg du er vel frekk!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:27   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg lar meg ikke tynge av noen form for tyranni, og er dessuten velsignet med en fullstendig mangel på sentimentalitet. Det gjør livet utrolig mye enklere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:32   #16
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er nok bare jeg som er voksen.

Får vel føye meg inn i de voksnes rekker jeg da!
Og jeg som ikke egentlig føler meg voksen heller...hvordan skal det gå? Så hvis dere ser en totalforvirret nissekone som subber rundt gatelangs på jakt etter julestemning, så er det bare meg altså .

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:33   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Det er ikke noe tradisjonstyranni her i hjemmet. Vi lager våre egne tradisjoner etterhvert, litt fra min barndom, og littt fra hans.
Og istedet for å krangle om maten, så lager vi både ribbe og pinnekjøtt. Om det er det som skal til for å få jul, så hvorfor ikke?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:38   #18
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Jeg tar vare på de tradisjonene jeg liker.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:40   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg føler meg ikke undertrykket av noe tyranni. Jeg synes tradisjoner er hyggelige, det er jo de som gjør at det er jul og ikke bare en tilfeldig langhelg. Men jeg dropper uproblematisk og angerfritt de tradisjonene jeg ikke liker eller ikke har kapasitet til å gjennomføre.

Må bare signere dette. Tradisjoner er viktig synes jeg men det er viktig å luke ut de som ikke fungerer for seg og sine.
Men så bundet er jeg av tradisjonen at selv om vi ikke elsker ribbe så spiser vi den en gang i året og det er på julaften.

Jeg har de siste årene pyntet hus og juletreet "før" lillejulaften nettopp fordi det da er så mye annet å gjøre (Vår nye tradisjon er å gjøre dette siste helgen før julaften) På lillejulaften dekker jeg bord til julaften noe jeg bruker lang tid på. Forberede julemiddagen, lage dessert osv. Også nissegrøten som vi inntar tidlig på kvelden.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:49   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonstyranniet...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nå syns jeg du er vel frekk!

Men nå er jo ikke jeg så voksen som du, heller, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no