Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 22:10   #1
snurre
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 17
snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Hva ville dere gjort?

Min beste venninne er gravid, med termin rett over nyttår, og det blir en gutt.
Hun har bestemt seg for et navn som jeg synes her skikkelig stygt. Jeg aner ikke hvor hun har fått navnet fra. Dessuten føler jeg at navnet ikke passer inn i familien der på en måte.

Ja, jeg bør vel nevne hva navnet blir. Christer Leander.

Synes dere at jeg burde si til henne hva jeg synes, eller skal jeg holde det for meg selv?

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:12   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Det er jo hennes valg da
Men hvis hun er din gode venninne går det jo fint an å si at det navnet hadde jo ikke du valgt hvertfall!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:19   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg fikk høre noe lignende en gang. Navnet var skikkelig pompøst og i tilegg en oppkalling av mor og morfar. Jeg lo skikkelig godt og trodde det var en spøk. Det var det ikke.

Navnet skjemmer ingen er det noe som heter. Om navnet passer inn i familien eller ikke er ikke din sak, men at du ikke synes det er veldig fint er vel ok å si?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:19   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg synes definitivt der er noe du bør holde for deg selv. Hva godt gjør det noen å si at du synes det er stygt??

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:20   #5
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva ville dere gjort?

Leander synes jeg er fint alene da, men..

Men ja, siden det er beste venninnen din er det jo lov å si at du ikke ville valgt det navnet, men det er jo hennes sak da, og hennes avgjørelse.
Jeg ville ikke sagt det til min venninne, for man venner seg som regel til det.
Ei jeg kjenner har et spesielt navn på barnet som jeg ikke likte, men nå er jeg så vant til det at det er skjønnt, jeg kjenner jo den herlige ungen og!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:21   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg synes ikke navnet er så rart. Dessuten er det hennes sak hva hun vil kalle gutten. Mange navn er rare første gang man hører dem, men man venner seg til det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:25   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Hvis hun spør deg rett ut kan du jo si at det ikke er et navn du ville valgt. Hvis hun ikke spør syns jeg ikke du skal si noenting. Har man ikke noe fint å si kan man la det være.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:26   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Av og til er det best å holde kjeft. Dette er en slik situasjon.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:26   #9
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Smaken er som baken. Og liker venninnen din navnet, så synes jeg ikke du skal blandet deg inn, for alt du vet, så liker kanskje ikke venninna di navnet på ditt/dine barn heller.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:26   #10
Pølse&Makaroni
Skumla
 
Pølse&Makaroni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 19
Pølse&Makaroni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Hva heter venninna di da? *kniiis*

Pølse&Makaroni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:28   #11
Svirre
Fullverdig medlem
 
Svirre sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 32
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Man må vel tåle at andre ikke har samme smak. Jeg syntes Christer er litt harry navn, og hadde glatt sagt det om jeg kjente noen som vurderte det. Er det så farlig da?

__________________
Min første røde prikk: men den avataren liker jeg bare ikke. Den er støtende faktisk.
Svirre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:28   #12
snurre
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 17
snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Pølse&Makaroni, her.

Hva heter venninna di da? *kniiis*

Nei, det kan jeg ikke fortelle her på nett.

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:28   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg synes ingen har noe med å fortelle folk at de ikke liker navnevalgene deres (eller andre "estetiske" valg) uten å ha blitt eksplisitt spurt om hva de synes. De har sikkert valgt et navn de selv liker veldig godt, og da spiller det jo ingen rolle hva du synes om navnet. Den eneste effekten ved å fortelle folk slikt, er jo stort sett at de blir irriterte eller lei seg. Dessuten, som flere sier, så venner man seg ganske raskt til navn man ikke i utgangspunktet likte noe særlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:29   #14
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

La de nå kalle barnet sitt hva de selv vil.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:29   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Det er jo et poeng at en ikke trenger å si alt. Men om tungen vrenger seg så kan det jo ofte bli liggende mellom venner når det er usagt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:29   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Man må vel tåle at andre ikke har samme smak. Jeg syntes Christer er litt harry navn, og hadde glatt sagt det om jeg kjente noen som vurderte det. Er det så farlig da?

Om det er "farlig" kommer vel an på hvor utagerende aggressiv venninnen din er. Frekt er det i alle fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:30   #17
Pølse&Makaroni
Skumla
 
Pølse&Makaroni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 19
Pølse&Makaroni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av snurre, her.

Nei, det kan jeg ikke fortelle her på nett.


Gjør ikke noe. Jeg tror jeg vet.


Men jeg trodde ikke hun var venninna di da.

Pølse&Makaroni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:31   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Hvis hun spør hva du mener så kan du svare, på en noenlunde høflig måte. Hvis ikke hun spør, så vil hun ikke vite hva du mener, så da bør du holde munn.

Man klarer aldri å finne et navn som alle en bryr seg om liker. Herlighet, det er vanskelig nok å bli enige bare mammaen og pappaen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:32   #19
Svirre
Fullverdig medlem
 
Svirre sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 32
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Om det er "farlig" kommer vel an på hvor utagerende aggressiv venninnen din er. Frekt er det i alle fall.


Åh så det er frekt å være ærlig?

__________________
Min første røde prikk: men den avataren liker jeg bare ikke. Den er støtende faktisk.
Svirre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:32   #20
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av snurre, her.

Synes dere at jeg burde si til henne hva jeg synes, eller skal jeg holde det for meg selv?

Tja, hva ønsker du å oppnå med å fortelle henne at du mener hun har dårlig smak når det gjelder navn? Tror du hun da vil la vær og kalle barnet for Christer Leander? Vil hun bli såret? Vil hun sette stor pris på din ærlighet? Annet?

Ikke vet jeg.
Hadde det vært min venn hadde jeg trådd litt varsomt, hormonelle damer skal man ikke trå for nære

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no