Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-06, 16:13   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Lille Julaften oppdaget vi at kloakken var tett.
Vi skulle ned i leiligheten (som vi leier ut til vanlig) å hente ribba som sto i kjøleskapet der.
Det lå vanndammer overalt på kjøkkenet, gangen, badet og deler av soverommet og stuen.

Vi ringte forskikringselskapets vakttelefon.
Vi fikk klar signal til å stake kloakken selv, og det gikk bra, den var potte tett.

Men idag når jeg skulle sette på et klesvask av et berg av klær som vi hadde på gulvet i vårt vaskerom side om side med leiligheten.

Det luktet råte da jeg plukket opp noen av de øverste plaggene og la i maskinen, men så kom kloakk stanken.
Det har rent kloakk vann inn på vårt vaskerom i tillegg og ALLE klærna som lå på gulvet var kliss våte og luktet, ja.......egner seg ikke på trykk--

Vi har nå satt igang 2 maskiner med vask og skal rydde vekk klærna.

Men helt ærlig, frister det ikke å bruke disse klærna, da ikke alle kan vaskes på høy tempratur-

Får vi noe erstattning for disse klærne, eller er det vår egen feil siden vi lot det ligge på vaskegulvet.
Noen som vet, eller har vært borti dette?

Vi får takst mann, men vet ikke når pga jula.
Vi må skifte gulvene i leiligheten.
Og denne skulle vi da leie ut fra 1 januar.

Har vi krav på noe erstattning for tapt husleie pga dette?

HYYYYYL

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 17:29   #2
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Nå har vi rydde hele vaskekjelleren.
En eske med minner fra min ungdom var våt, halvparten av innholdet er ødelagt.
Vannet hadde klart å sive inn på matboden, der buler gulvet så det holder etter.

5 sekker med våte og illeluktende klær, 2 sekker med tørre klær-

Ja dette har vært en fin jul....................grrrrr...........

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 17:38   #3
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Aner ikke hva dere har krav på eller noe sånt, men dere har min fulle sympati. Tror jeg hadde satt meg ned med julemarsipan og fjernkontrollen, og nektet å nærme meg katastrofeområdet eller de involverte klærne før etter nyttår.

Håper dere får igjen så mye som mulig på forsikringen, og at dere får ordnet opp og leid ut kjapt. Når jeg tenker meg om burde det ikke være noe i veien for å legge klær på gulvet, men som sagt, jeg aner ikke. Stor trøsteklem og lykkeønsker fra meg.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 18:42   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Uff, så trist dette var.

Håper dere får god hjelp av forsikrings agenten, husk ta masse bilder som dere kan vise for dere til forsikringsagenten.

Lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 19:02   #5
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Usj og fysj, dette unner jeg ingen! Håper dere får orden opp i dritten , bokstavelig talt.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 19:12   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Nå skal jeg til å desifisere eller hva pokker`n det heter vaskerommet.
Orker ikke den lukten som siver opp fra kjelleren.
Da er klor lukt 10000 ganger bedre ja.

Håper vi slipper å rive ned den ene veggen på badet nede for å komme til fuktigheten langs veggen... Ber til høyere makter at de ikke er kommet fukt bak der..

Jeg skal ta en grundig dusj etter denne drit jobben.
Jeg spriter hendene opp til albogen hver gang jeg går ut derfra med sykehussprit. Grøss

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 19:14   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Å herregud så kjipt! Jeg tror jeg hadde lagt meg i sengen og grått meg i søvn, altså!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 20:07   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Fysj og fy for en drittjobb du har hatt, bokstavelig talt. Lykke til med å gå runder med forsikringsselskapet. Jeg håper dere får dekket noe for klærne, jeg skjønner godt at du ikke har lyst til å bruke dem hvis de ikke tåler skikkelig varm vask. Jeg ville nå ha prøvde jeg da, de som "overlever" kan du i hvert fall bruke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 20:25   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Å fy fader - dette må være noe av det kipeste en kan oppleve!

Stor sympatiklem - håper forsikringsselskapet er snilt mot dere!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 20:31   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Jeg håper dere får dette dekket. Det kan jo lønne seg å lese forsikringsavtalen før dere ringer forsikringsselskapet. Det er veldig flinke til å si hva som ikke gjelder, så jeg ville ha vært i forkant.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 20:49   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

uff, håper det ordner seg!

:comfort:

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 21:23   #12
Nille
Livsnyter
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 36
Nille er litt kul
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Huffameg, dette unner jeg ingen !
Sønnen min opplevde noe lignende i en kjellerleilighet han leide. Han fikk dekket alt på forsikringen. Innbo på sin egen hjemforsikring og oppussing ble dekket av huseiers forsikring. De fikk dekning fordi den tette kloakken var "utenfor deres kontroll".

Håper du får god hjelp av forsikringsfolkene !

__________________
Nille

No brain is stronger than its weakest think.
-Thomas L. Masson-
Nille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 21:56   #13
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Huff,så tragisk!
Håper forsikringen dekker det meste,men uansett så er det
kjedelig å få å mye ødelagt

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:56   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

For å få dekket manglende leieinntekter antar jeg at selve skaden for det første må være dekningsmessig, og så må dere kunne dokumentere at leiligheten var leid ut, og at skaden er årsaken til at dere likevel ikke får leieinntektene.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 03:07   #15
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har lyst til å banne høyt og leeeeeeenge

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

For å få dekket manglende leieinntekter antar jeg at selve skaden for det første må være dekningsmessig, og så må dere kunne dokumentere at leiligheten var leid ut, og at skaden er årsaken til at dere likevel ikke får leieinntektene.

Kom på nå at vi fikk dekket tapt husleie da vi fikk vannskade fra oppvaskmaskinen på kjøkkene oppe hos oss.
Leiligheten var ikke leid ut, men skulle det.
Vi måtte bo der nede selv, eller ta inn på hotel, oppe kunne vi ikke gå uten gulv og vann. De måtte ta ut hele kjøkkenet og stenge av vannet oppe.

Håper de kommer en av de nærmeste dagene, de kunne ikke komme nå i helligdagene, og staket kloakket gjorde vi selv med dems tilatelse.
Har tatt MASSE bilder av skadene.

På toppen av dette sitter jeg her i paracet rus da etter dritt jobben kom feberen som kastet på meg (40.6)
Våknet med smerter i alle ledd og hodepine til morran og har tygget paracet for å kunne jobbe, men når jeg ikke tok flere piller kom feberen.

YEAH, litt av en jul dette her...

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no