Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjellerstue med lite lys og furupanel

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-15, 08:46   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjellerstue med lite lys og furupanel

Nok en fargetråd. Vet dere hvor mye en farge forandrer seg når det bare er innendørs lys inne i en kjellerstue? Jeg vurderer en led spotskinne, eller vanlig taklampe som tar 1000 lumen.

Jeg har sett på Fabrikk, Gustaviansk blå, og Støvblå. Eller en dypere blå på en vegg og noe helt lyst på resten. Jeg skal ha et 2 meter skap med hvite dører for å stappe noe rot inni. Pluss noen bokhyller. Så det blir ikke veldig mye synlig vegg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 09:08   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Jeg tror ikke det vil oppleves som fargen endrer seg mye. Men jeg ville ha prøvemalt om jeg var deg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 09:10   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Enig med Cuyahoga. Vi har f.eks. Tudor (lys gråbeige) i gangen i underetasjen (ikke direkte dagslys) og den er veldig "fargeriktig" der, men da vi prøvemalt den i stua med mye dagslys, ble det rosaskjær i den.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 09:11   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Du kan nok eksperimentere ganske mye med fargen på lyspærene. Min erfaring er hvertfall at man kan endre fargen i rommet en god del om lyset er hvitt, varm hvit, rosa etc. Selvfølgelig aller mest på lyse vegger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 09:12   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du kan nok eksperimentere ganske mye med fargen på lyspærene. Min erfaring er hvertfall at man kan endre fargen i rommet en god del om lyset er hvitt, varm hvit, rosa etc. Selvfølgelig aller mest på lyse vegger.

Ja, det glemte jeg å nevne. Vi hadde veldig gult lys i den ene lampa der, og det var ikke fint. Bytta til en litt mindre gul pære så ble det helt riktig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 11:09   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Jeg kjenner at jeg er godt lei av takspotskinner. På den annen side er det lavt under taket. Det blir sikkert en skinne med 5 spotter (5 x 400 lumen) og kanskje noe hengende.
Jeg kjøpte en helt enkel taklampe til kjøkkenet, og synes den gir et rent lys, ikke gult. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10122911/
Plafond er ikke aktuelt, siden det er sistesortering panel i taket. Det ble malt hvitt før vår tid, men det er veldig ujevnt. Et plafond som sender lyset opp vil framheve ujevnhetene.
Uff, jeg kan tenke og planlegge... uansett kan jeg ikke gjøre noe før kjellerstua er tømt. Den har fungert som bod size XL i noen år nå.

Hvordan ser det ut med en malt vegg i blågrått og resten av veggene i hvit panelbeis? Sparer mye tid på panelbeis, og så kan jeg få opp et skap. Malt panel bak sofaen?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 22:16   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Ja, da er jeg ferdig... det ble Bloom Panelvoks for at jeg skulle klare det før høstferien var over. Kjedelig valg kanskje, jeg feiget ut og tok vanlig hvit. Jeg er veldig godt fornøyd med panelvoksen. Jeg har brukt hvit panelbeis før, og panelvoksen dekker bedre (færre strøk) og tørker jevnt slik at veggen ikke ser skjoldet ut. Jotuns panelbeis dekker virkelig dårlig, husker sist jeg brukte den. Tror jeg måtte ha 6 strøk og enda ble det ikke så lyst som 2 strøk med panelvoks. http://www.blogg.vakrehjem.no/2014/0...nel/#more-4543
Nå vil jeg bare få ryddet, vasket og hengt opp hyller. Senere kan jeg bruke farge på en vegg hvis jeg vil.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 22:28   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Så på bildene i linken, det så veldig bra ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 11:22   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Jeg vurderer Gustaviansk blå, men den fargen har jeg brukt så mye før. Har den på gutterom nå, og i kjøkkenet der jeg bodde før. Det er en blåfarge som passer overalt. Jeg har masse puter i dongeri i sovesofaen, og tenker at Gustaviansk blå ville bryte opp fint der på en vegg bak. Men kan jeg virkelig ikke bruke andre farger enn det.

Jeg malte taket i white snow, glans 40, og angrer bittelitt. Mye gjenskinn i taket er uvant. Men jeg tror det hjelper på lyset.

Jeg har 3 liter "Vind" stående, det er en helt lys grå. Det er ikke noen merkevare, men utgående ferdigblandet veggfarge som jeg kjøpte på impuls.

Fabrikk er så "in" nå. Men en gråfarge med blått i ville kanskje se blå ut mot dongeriblått.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 11:57   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Vi har Gustaviansk blå på begge rommene til gutta + i yttergangen. Veldig mye hvitt ellers og lyse rom så det går fint. Det kan jo bli lunt og fint men tror ikke jeg villa hatt den fargen i en kjellerstue, evt kun på en vegg kanskje.
Jeg synes også at fargen er flott. Vi er ikke på det grå kjøret.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 11:58   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Den var jammen smart den panelvoksen! Utrolig dumt at jeg ikke visste om den da jeg malte panelen på loftet. Hvertfall taket kunne fått denne panelvoksen. Skal jeg huske på til senere.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 12:43   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Jeg har jo malt takene helblanke og synes det er kjempefint!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 14:32   #13
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Den var jammen smart den panelvoksen! Utrolig dumt at jeg ikke visste om den da jeg malte panelen på loftet. Hvertfall taket kunne fått denne panelvoksen. Skal jeg huske på til senere.

Jeg skal bruke den til et annet tak som jeg har brukt hvit panelbeis på. Det taket er fremdeles for mørkt. Denne panelvoksen koster mer enn beis, men en trenger ikke flere strøk.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 10:31   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjellerstue med lite lys og furupanel

Vi har også Gustaviansk blå på alle soverom. Fargen er knallfin, men jeg ville valgt en lysere til kjellerstue.
En helt lys gråfarge som spiller på lag med det lille dagslyset som er innom.
Vi brukte en nøytral gråfarge uten noe blanding i stua. Den så først lilla ut, men når det ikke er noe dagslys på er den helt ren og lys grå. Elsker den.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no