Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ribbe - produsent?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-15, 14:35   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Ribbe - produsent?

Har søkt litt i forumet, uten å finne noen ribbetråd, ihvertfall fant jeg ikke noe fra 2015, så det jeg lurer på er; hvor skal du kjøpe årets ribbe (om den ikke allerede er kjøpt inn da)

Kan ikke se at det har blitt gjort noen test på ribbe i år, men ser jo fra andre tester at det ikke alltid er dyrest som er best!
Mener også at det ett år var Kiwi First Price-ribbe som kom best ut...

Vi kjøper alltid tynnribbe, regner med at vi kjøper fryst, men usikker på hvor jeg skal kjøpe..
Hva ser dere etter når dere kjøper ribbe, for å få finest/best mulig?

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-15, 14:48   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Vi har bestilt ribbe hos lokal slakter. Håland Kjøtt, for de lokalkjente. Andre år og anledninger har vi også hatt ribbe fra ferskvareavdelingen hos Coop Mega, og vi har også spist Gilderibbe fra frysedisken. De har vært ok alle sammen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-15, 14:52   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Jeg bruker ribbe som pålegg, helst i adventstiden. Da kjøper jeg tynnribbe. Kjøpte forleden fra Gilde, var det jeg fikk tak i da, steke i kveld tenker jeg. Men det kan hende jeg må ha noe mer, da tror jeg det blir hos slakter Eide om jeg får tak i.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-15, 15:10   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Jeg har hatt årets første ribbemiddag og endte da opp med first price fordi det var den eneste jeg kunne oppdrive. - den var for øvrig veldig fin.
Jeg handler så lokalt som mulig. Tenker at maten godt kan komme av griser som har hatt det ok. - Jeg handler jo ofte smågodt for en helt obskur kilospris (for godteri å være), så hvorfor ikke kjøtt, liksom.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-15, 15:30   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Jeg har ofte kjøpt på Meny. I fjor bestilte jeg en ganske stor tynnribbe. Jeg fikk delvis tynnribbe og delvis buklist. Ble så sint da jeg kom hjem og oppdaget det. Delen med buklist var så tynn at jeg måtte skjøre av en liten kilo for å få plass til ribba i langpanna. Hadde hele vært tynnribbe, som er den delen med ribben, så hadde den vært tykkere og fint fått plass.

Jeg er sånn sett i til om jeg anbefaler meny og lurer på hvor jeg skal kjøpe.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-15, 16:41   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Jeg har hvert år kjøpt på en Coop Mega butikk.
Det har bare blitt sånn og de som jobber i kjøttdisken er svært hjelpsomme og går rundt i kjøttavdelingen og kommer med gode tips og råd så jeg liker å kjøpe der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 11:55   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Vi har vel oftest kjøpt ribbe på Coop mega. Jeg regner med at Gilde er leverandør. Vi ber om et godt stykke som passer oss.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 12:01   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Vi handler enten på meny eller hos den lokale slakteren. Vi skal ikke være hjemme på julaften men må ha ribbe til 1. dags lunsjen. Kanskje vi skal kjøpe en i dag faktisk å steke, er veldig godt i nistepakken.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 16:10   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg handler så lokalt som mulig. Tenker at maten godt kan komme av griser som har hatt det ok. - Jeg handler jo ofte smågodt for en helt obskur kilospris (for godteri å være), så hvorfor ikke kjøtt, liksom.

Godt poeng! Jeg kjøpte ribbe på Bondens Marked i dag, og den kostet jo litt, men kjøttet kommer fra glade fjellgriser som har beita ute og kost seg. Det er jo festmat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 16:36   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.499
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Jeg har fått beskjed om å handle på rema.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 19:29   #11
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Vår ribbe kommer fra økogrisen vi kjøpte i høst. Grisen har fått lov å kose seg i skog- og markområdet til bonden og har fått leve ett lykkelig og fritt liv, og det kjennes på kjøttsmaken.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 19:34   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Jeg hadde egentlig tenkt til å handle fra Grøstad Gris, hvis jeg bare finner ut hvem som forhandler det i Osloområdet. Alternativt blir det Strøm Larsen, tenker jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 20:07   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Her er ribbe=pinnekjøtt, selvsagt fra glade lam som har hoppa rundt i Sunnmørsalpene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 21:46   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg bruker ribbe som pålegg, helst i adventstiden. Da kjøper jeg tynnribbe. Kjøpte forleden fra Gilde, var det jeg fikk tak i da, steke i kveld tenker jeg. Men det kan hende jeg må ha noe mer, da tror jeg det blir hos slakter Eide om jeg får tak i.

Det var visst Coop sin jeg kjøpte. Stekt den i kveld, skal ha som pålegg. Prøvesmakt, var god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 02:02   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ribbe - produsent?

Vi har i år også kjøpt ribbe på Bondens Marked. Glad og lykkelig utegris

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no