Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Varmluftskomfyr

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-20, 23:50   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Varmluftskomfyr

Vi har endelig en komfyr med varmluft. (Har bodd ti år i et hus med gammel komfyr som stekte ujevnt og var et mareritt).
Problemet mitt nå er at jeg aner ikke HVA jeg skal bruke varmluft på og hva jeg skal bruke over/undervarme på.

Jeg har forstått at man kan ha flere brett i samtidig, med varmluft. Er det da slik at når jeg baker julekaker så kan jeg steke to brett samtidig f.eks?

Kan dere forklare litt?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 00:05   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Julekaker, type kakemenn og pepperkaker går helt fin å ha varmluft og flere brett samtidig.

Vi steker også to brett med pizza når vi lager det selv.

Se om du finner bruksanvisningen til komfyren, det kan være det er noen råd der på typer mat/bakst som kan brukes på varmluft og om det er flere programmer som er best for eksempel på bakst som skal heves eller om det skal grilles osv.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 00:20   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Vi har hatt varmluft i 10 år, men jeg har aldri helt fått det til/skjønt det helt. Nå synger stekeovnen på siste verset. Den driver og skrur seg av i ett sett når den står på. Ved en tilfeldighet og i desperasjon fant jeg ut at den ikke skrur seg av på varmluft. Så nå må jeg jo steke alt på varmluft, da. Og jeg har oppdaget at resultatet blir nøyaktig det samme, egentlig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 00:25   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Pizza lager jeg med kombinasjon av varmluft og undervarme og maks temp (250 eller høyere). Bruker det til å tine frossen gjærbakst,og dersom jeg ønsker at maten skal bli ferdig raskere enn på over-under varme, eller om jeg skal ha mange brett samtidig.

Aldri brukt det til cookies o.l, men det fordi jeg aldri lager cookies.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 07:37   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Jeg bruker derimot kun varmluft. Varmluft til alt.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 08:18   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Jeg bruker varmluft til alt bortsett fra kaker. Har alltid gjort det faktisk. Kjøpte min første varmluftskomfyr i 1996.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 08:26   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Bruker varmluft til alt og ofte flere brett samtidig. Er det snakk om pizza som skal få sprø bunn, bruker jeg undervarme i stedet. Hvis jeg gratinerer, hender det at jeg kjører grill i tillegg de siste to minuttene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 12:11   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmluftskomfyr

Jeg bruker varmluft til det meste, men justerer temperaturen noe ned dersom det ikke er spesifisert temperatur ved varmluft i oppskriften. Steking av pizza og kaker/kjeks i flere etasjer om gangen er veldig praktisk, men jeg synes det meste blir jevnere, finere og raskere stekt når jeg bruker varmluft.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no