Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere rømme og spekemat på 17. mai?
Ja, vi kommer fra Oslo/Akershus 10 7,19%
Nei, vi kommer fra Oslo/Akershus 26 18,71%
Ja, vi kommer fra Østfold/Vestfold 1 0,72%
Nei, vi kommer fra Østfold/Vestold 3 2,16%
Ja, vi kommer fra Hedmark/Oppland 3 2,16%
Nei, vi kommer fra Hedmark/Oppland 5 3,60%
Ja, vi kommer fra Buskerud/Telemark 0 0%
Nei, vi kommer fra Buskerud/Telemark 8 5,76%
Ja, vi kommer fra Aust-/Vest Agder 0 0%
Nei, vi kommer fra Aust-/Vest Agder 4 2,88%
Ja, vi kommer fra Rogaland/Hordaland 21 15,11%
Nei, vi kommer fra Rogaland/Hordaland 10 7,19%
Ja, vi kommer fra Sogn og Fjordane/Møre og Romsdal 8 5,76%
Nei, vi kommer fra Sogn og Fjordane/Møre og Romsdal 11 7,91%
Ja, vi kommer fra Trøndelag 2 1,44%
Nei, vi kommer fra Trøndelag 13 9,35%
Ja, vi kommer fra Nordland/Troms 0 0%
Nei, vi kommer fra Nordland/Troms 12 8,63%
Ja, vi kommer fra Finnmark/Svalbard 0 0%
Nei, vi kommer fra Finnmark/Svalbard 2 1,44%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-13, 23:08   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Oslosk, ikke vant til rømmegrøt og spekemat ved noen anledning. På 17. mai er det pølser, kald, kokt laks, quiche, salat, reker og andre småretter. St. Hans er grillmat og reker.

Mannen er fra Buskerud, tror ikke de driver med rømmegrøt heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 23:17   #42
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Jeg er trønder, men bor i M&R.
Er vant med rømmegrøt fra oppveksten, og det har vi her også. Det selges rømmegrøt på 17.mai-arrangementet på skolen, men vi bruker å spise rømmegrøt og spekemat heime.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 23:24   #43
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Jeg svarte ja, kommer fra Hordaland. Ettersom jeg bor på østlandet med en ikke vestlingen så hadde vi ikke kunne spist det, 17 mai eller ikke.
Men har spist det hos mine foreldre og det er jo så godt! Tror jeg må lage det til meg selv en dag. ( ingen andre som nok vil ha det, så jeg får det for meg selv )

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 00:33   #44
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Jeg kommer fra nordrogaland og er ikke vant med det. Smakte faktisk ikke Rømmegrøt før jeg ble voksen. Nå bor jeg i hordaland, og her er dette vanlig. Nå spiser vi det hver 17.mai, og som slåttegraut, når vi er ferdige med slåtten.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 08:04   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

St.Hans er grilling her jeg kommer fra, og det tror jeg gjelder de fleste. Strand, sjø og grilling ved sol, parasoll, paraply og grilling ved regn.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 08:09   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Mannen er fra Oppland, og de er vant til det. Jeg kan ikke huske at vi har hatt noen 17. mai-mattradisjoner egentlig, jeg er fra Buskerud. Vi hadde rømmegrøt og spekemat denne 17. mai, og alle koste seg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 08:53   #47
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Jeg stemte ja. Fra Oslo. Jeg bor jo ikke der nå, men er født og oppvokst i Oslo, og vi hadde spekemat på 17. mai bestandig, sammen med annen koldtbord mat. Både hjemme og etterhvert når vi hadde egne 17. mai-frokoster i gjengen.

Ikke vant med det i familien til mannen her på Sørlandet. Men vi har det gjerne.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 08:58   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Ikke oppvokst med rømmegrøt på 17.mai, men de gangen vi feirer hos min bror får vi det servert - men det er ingen tradisjon for meg som er Sør-Trønder eller for mannen som er Nord-Trønder (med mor fra Bergen)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 09:09   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Bergenser.
Vant til spekemat, kringle, rømmegrøte og pølser på 17.mai.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 09:59   #50
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Jeg bor noen mil utenfor Oslo, og jeg veit om flere i området her som spiser rømmegrøt og spekemat på 17. mai. Var meningen vi skulle det også i år, men så fant vi ut at vi skulle gå ut og spise, så det ble rømmegrøt og spekemat på 16. mai i stedet.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 10:37   #51
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Rømmegraut og spekemat høyrer med på 17. mai. Hordaland.
Grilling høyrer med på Sankt Hans.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 10:37   #52
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Bergenser.
Vant til spekemat, kringle, rømmegrøte og pølser på 17.mai.

Jepp, alltid. Og ny runde på StHans, selvfølgelig.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 10:46   #53
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Vi bor i Bergen og spiser gjerne rømmegrøt og spekemat på 17. mai. Jeg kommer fra Trondheim og kan ikke huske at det var noe tradisjon i vår familie. Men jeg er glad i dette og spiser det gjerne oftere enn en gang i året.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 18:36   #54
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

Er fra Oslo, og nei. Jeg spiser helst ikke rømmegrøt uansett dato.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 18:52   #55
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rømmegrøt og spekemat på 17. mai

He he, artig tråd! Jeg trodde "alle" spiste rømmegrøt 17. mai, og ante ikke at dette var en Hordalandtradisjon.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no