Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 22:15   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Jeg spiser nesten aldri indisk selv, så da lurer jeg på hva dere FP-ere synes er det beste tilbehøret til curry.
Det er snakk om 2 eller 3 currys, i alle fall lam og kylling.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:19   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Du finner hvertfall mange forslag i denne tråden - jeg har prøvd meg gjennom alle oppskriftene på et fp-julebord en gang og de var gode!
Indisk er godt!


Sist redigert av m^2 : 24-05-13 kl 08:58.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:19   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Vi har dilla på indisk her i huset og spiser det veldig ofte. Jeg pleier å lage pannestekt naan med koriander og hvitløk, men ser av den andre tråden at det ikke i ditt tilfelle denne gangen. Av annet tilbehør har vi alltid raita (jeg kjøper ofte latmannsversjonen på pose og blander med naturellyoghurt), mango chutney (helst hjemmelaget, jeg er ikke så glad i den ferdigkjøpte) og agurkbiter. Agurkbitene kan gjerne vendes i olje og krydres med mynte og koriander.
Frisk koriander drysses over det meste, vi elsker koriander. Og salte cashewnøtter! Alltid salte cashewnøtter i en skål på bordet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:19   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.218
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Raita og mintchutney.
Salat med agurk, tomat og rødløk.
Chaat, "salat" med kokte poteter, løk, kikerter og tomater med en "dressing" av krydder og kefir.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:20   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Raita med mynte og koriander, og mangochutney. Og serverer jeg oppskårne grønnsaker, tomater, agurt, rødkløk, gulrot, f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 07:09   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Peshawari naan. Det er naan med tørket frukt og nøtter. Jeg har prøvd å lage det hjemme, og det går så der. Den indiske restauranten her i byen klarer imidlertid den oppgaven veldig mye bedre enn meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 07:52   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du finner hvertfall mange forslag i denne tråden - jeg har prøvd meg gjennom alle oppskriftene på et fp-julebord en gang og de var gode!
Indisk er godt!

Det virker som om linken ikke virker?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 07:53   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Tusen takk, snillinger. Jeg skal rapportere hva jeg bestemmer meg for.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 08:57   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

ah, en punktum for mye. Fikset nå!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 09:01   #10
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi har dilla på indisk her i huset og spiser det veldig ofte. Jeg pleier å lage pannestekt naan med koriander og hvitløk, men ser av den andre tråden at det ikke i ditt tilfelle denne gangen. Av annet tilbehør har vi alltid raita (jeg kjøper ofte latmannsversjonen på pose og blander med naturellyoghurt), mango chutney (helst hjemmelaget, jeg er ikke så glad i den ferdigkjøpte) og agurkbiter. Agurkbitene kan gjerne vendes i olje og krydres med mynte og koriander.
Frisk koriander drysses over det meste, vi elsker koriander. Og salte cashewnøtter! Alltid salte cashewnøtter i en skål på bordet.

Å, Dixie, kan du dele oppskrift på naanbrød?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 12:26   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Jeg er ikke Dixie, men oppskriften på nan fra Trines matblogg er veldig god!
http://trinesmatblogg.no/2010/11/09/nanbrod/

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 13:00   #12
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er ikke Dixie, men oppskriften på nan fra Trines matblogg er veldig god!
http://trinesmatblogg.no/2010/11/09/nanbrod/

Takk, gnuri! Jeg har god erfaring med oppskrifter fra Trines matblogg.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 17:29   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Å, Dixie, kan du dele oppskrift på naanbrød?

Jeg har prøvd veldig mange, men favoritten er denne:

http://www.veganeren.com/2013/01/pan...koriander.html

Jeg lager mange i slengen og fryser ned overskuddet, så bruker jeg det til feks. pizzabunn. Så godt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 18:04   #14
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg har prøvd veldig mange, men favoritten er denne:

http://www.veganeren.com/2013/01/pan...koriander.html

Jeg lager mange i slengen og fryser ned overskuddet, så bruker jeg det til feks. pizzabunn. Så godt!

Oj, de så fristende ut og kanskje litt mer spennende enn roti.

Noen spørsmål:
Når du fryser de er det uten å ha smør på?
Blir de fort tørre nå du har varmet de opp?
Hvordan varmer du de opp?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 18:27   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Jeg har alltid smør mellom hver naan, så om jeg fryser dem er det smør (eller, margarin i mitt tilfelle da) på de fra før av. Jeg synes ikke de blir tørre når de blir varmet opp nei. Sikkert fordi det er yoghurt og endel olje i dem, samt smør som trenger litt inn i brødene og gjør dem veldig saftige og gode. Jeg pleier å ta dem opp kvelden før middag om jeg skal ha noe indisk, da legger jeg dem i kjøleskapet og så varmer jeg dem litt i ovnen på ca. 150 grader varmluft i tja, 5 minutter? Kan hende de trenger litt lenger tid. Går an å varme dem i mikroen og, men lar du dem "nuke" for lenge, kan de bli litt seige.
Bruker jeg dem til pizzabunn, går det helt fint å legge fyll på frosne naan og sette i ovnen, samme som med feks. pitabrød. Tar dem bare ut av fryseren, legger på saus og fyll og steker som vanlig pizza.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 18:29   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg har alltid smør mellom hver naan, så om jeg fryser dem er det smør (eller, margarin i mitt tilfelle da) på de fra før av. Jeg synes ikke de blir tørre når de blir varmet opp nei. Sikkert fordi det er yoghurt og endel olje i dem, samt smør som trenger litt inn i brødene og gjør dem veldig saftige og gode. Jeg pleier å ta dem opp kvelden før middag om jeg skal ha noe indisk, da legger jeg dem i kjøleskapet og så varmer jeg dem litt i ovnen på ca. 150 grader varmluft i tja, 5 minutter? Kan hende de trenger litt lenger tid. Går an å varme dem i mikroen og, men lar du dem "nuke" for lenge, kan de bli litt seige.
Bruker jeg dem til pizzabunn, går det helt fint å legge fyll på frosne naan og sette i ovnen, samme som med feks. pitabrød. Tar dem bare ut av fryseren, legger på saus og fyll og steker som vanlig pizza.

Tusen takk for svar.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:07   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Hva med noe slikt med hensyn til brød:

http://kjoekkentjeneste.blogspot.no/...elflak-og.html

Jeg har smakt slikte, og de var mye og gode, og jeg synes de ville passet godt til indisk mat, men noen justeringer.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:15   #18
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Jeg tror rett og slett jeg må ta en testbaking på disse forslagene og sette ned en jury som får uttale seg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 20:54   #19
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Send noen hit, så får vi testet godt ut hvordan de klarer seg over bittelitt tid og transport og sånn. *yesplease*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 20:56   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer indisk, hvilket tilbehør til curry?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Send noen hit, så får vi testet godt ut hvordan de klarer seg over bittelitt tid og transport og sånn. *yesplease*

Eller du kan komme hit når de skal serveres.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no