Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 12:42   #1
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Ber altså om råd (usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden)!

Det er planleggingsdag i barnehagen og sambo er borte, så jeg vil finne på noe hyggelig å gjøre med min 1,5 åring en fredag formiddag i Oslo.

En liten utfordring er at lillegull er kommet i trassalderen, eller "det er gøy å bestemme selv" tiden, og mor sliter med tung gravidmage og bekkenløsning.

Noen som har noen forslag?

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:47   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Jeg ville dratt på Leo's Lekeland eller noe sånt. Der har de egne områder for de små barna og det er velsignet lite folk der på dagtid på hverdagene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:13   #3
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Har sett på det, men var usikker på hvilke aktiviteter som eventuelt passet en liten frøken og hvor aktiv jeg må være der.

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:17   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Det er et sånt litt mindre lekeland nede ved Colosseum, tror det er ganske rettet mot småbarn. Og så er det nær kino om det finnes noe, men det er hun gjerne for liten til?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:18   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Ellers går det jo an å ha bakedag pluss film og popcorn hjemme i stedet, kjenner jeg at jeg har lyst til å anbefale. :hjemmekjær som høygravid:

Er en tur i svømmehall noe?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:20   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er et sånt litt mindre lekeland nede ved Colosseum, tror det er ganske rettet mot småbarn.

Child Planet fungerer som barnehage på dagtid, så det åpner ikke før 17 på hverdager.
:åpplyser:

Men en 1,5-åring er vel uansett for liten til de fleste lekeland, vil jeg mene. Ihvertfall hvis du ikke skal krype etter i tunneler og trapper.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:30   #7
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

En bakedag hadde vært noe, elsker jo det selv. Så tenker nok å avslutte dagen med å bake pizza sammen og kose oss med det til barnetv, men må jo få aktivisert poden før det også.

Det er nettopp det med hvor mye jeg må krype, klatre etc på et lekeland jeg er litt bekymret for i fht min tilstand...

Sjekket ut svømmehall, for tenkte det kunne være bra både for meg med bekkenløsning og lille frøkna. Det dumme er at det tydeligvis er begrensninger i åpningstider og adgang på fredager, så enten er åpningstidene "feil" eller så er det kun adgang for pensjonister...

Blir nok til at jeg kanskje stikker innom en åpen barnehage, og sjekker ut om det er noen åpne besøksgårder i nærheten. (Kampen er stengt )

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:33   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Lekeland med 1,5 åring som høygravid hadde jeg ikke giddet. Hun kommer til å ville krabbe og klatre overalt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:22   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Dropp lekeland, min 1,5-åring vil gjerne være i det store anlegget og da må man følge etter.

Hva med biblioteket? Åpen barnehage i bydelen?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:36   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Biblioteket! På vårt har de så fin lekekrok, så ungene holder koken der ei god stund, og så kan vi lese når vi kommer hjem igjen også. Baking + bibliotek er vellykka kombo her, helt fra storebror var på samme alder som jenta di.

Nå er mine tre og to, og da jeg spurte i stad om hva de ville gjøre i morgen; gå på biblioteket, gå tur i skogen med bikkja, bygge Duplo eller gå på kafé med bestemor; så ville de jammen alt. Pluss bygge teppehus i spisestua.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:39   #11
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Opprinnelig lagt inn av Tinkerbell, her.

Blir nok til at jeg kanskje stikker innom en åpen barnehage, og sjekker ut om det er noen åpne besøksgårder i nærheten. (Kampen er stengt )

Den på Ekeberg er åpen. Fin lekeplass der også.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:21   #12
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Nordre Lindeberg gård er også åpen. De har masse forskjellige dyr. Kafeen er stengt på hverdager, da.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:34   #13
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Jeg anbefaler også Nordre Lindeberg gård. Ta t-banen til Furuset og gå ti minutter til gården. Leke litt på veien (fin lekeplass). Om dere orker kan dere gå innom biblioteket på Furuset på hjemveien.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 07:38   #14
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barneaktiviteter i Oslo fredag formiddag

Takk for alle tips! Skal ta de med meg til neste gang Det ble tur på kafe, litt utelek og baking av pizza (som var en real suksess!). Biblioteket ligger i nærheten av oss, med mindre det blir nedlagt nå da , så det skal vi gjøre neste gang!

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no