Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bygge seng selv, hva med lufting?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 10:02   #21
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge seng selv, hva med lufting?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Iii... æsj da. Var det dårlig oppvarmet det rommet?

Nei, soverommet til sønnen min så det var grei varme der, men skrudd av om natten når han lå i sengen. Muggen kom både i hjørnet der det var yttervegg på begge sider, helt ned til gulvet, og langs der madrassen lå inntil veggen. Jeg tror det ville hjelpe å bygge så madrassen kom litt ut fra veggen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:03   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge seng selv, hva med lufting?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nei, soverommet til sønnen min så det var grei varme der, men skrudd av om natten når han lå i sengen. Muggen kom både i hjørnet der det var yttervegg på begge sider, helt ned til gulvet, og langs der madrassen lå inntil veggen. Jeg tror det ville hjelpe å bygge så madrassen kom litt ut fra veggen.

Takk for tips!

Rommet ligger i midten mellom de to andre soverommene, så er kun yttervegg i enden. Håper 15 cm med luft mellom skuffer og vegg pluss litt luft mellom madrass og vegg holder.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:14   #23
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bygge seng selv, hva med lufting?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk! Mannen er definitivt med på tanken. Planen er å pusse opp rommet til mellomste i juni og da ta hull i gulvet og få blåst inn lecaen samtidig! Han sier at tømreren i familien anslo 35000, så da håper jeg vi havner et sted mellom 25 og 35. Da er det slik at vi legger plast på bakken først, ikke sant, så kommer de og blåser inn lecaen?

Ideelt sett ville jeg hatt fuktsperren øverst, men hvordan man kan løse det er jeg litt dårligere på.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:45   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge seng selv, hva med lufting?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Ideelt sett ville jeg hatt fuktsperren øverst, men hvordan man kan løse det er jeg litt dårligere på.

Lime fast til bjelkelaget da?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 18:02   #25
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bygge seng selv, hva med lufting?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Lime fast til bjelkelaget da?

Jeg har tenkt og konferert min in-house ekspert på løsningen. Plast i bunnen ville jeg uansett ikke hatt, for når du isolerer (som lecaen gjør) vil du risikere at kondensen slår opp i bjelkelaget. La fukten gå ned. 70 cm er så tykt at det vil fungere som et kapilærbrytende lag uansett, så vedkommende som har laget mange sånne løsninger sier at det lureste er å bare la det være. Om dere en gang tar opp gulvet, kan dere legge plast før dere støper nytt gulv. Om dere kommer inn i krypkjelleren, så kan dere selvsagt feste plast i bjelkelaget, men du vil uansett få så mange lekasjepunkter at det ikke egentlig er verdt jobben.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 20:34   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge seng selv, hva med lufting?

Takk for råd!

Er vel det vi har tenkt litt også. At lecaen isolerer og "fjerner" fuktproblematikken.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no