Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

(Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-15, 18:50   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg syns ikke det er greit å ta mer enn man tror man klarer å spise opp. Men å av og til bomme litt, det må være greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 19:56   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nettopp derfor synes jeg det er nødvendig med nokså streng opplæring av barna i buffétkultur. Selvsagt kan alle gjøre en feilberegning, men jeg ser veldig mange som slipper barna helt bananas i bufféter. Det hadde aldri mine fått lov til.

Jeg sier ikke at de får gå bananas og de får ikke lov til å forsyne seg med digre porsjoner. Men noen ganger gjør de feil valg og da syns jeg det er greit at de får ta noe annet heller enn å gå sultne.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 20:41   #23
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Når det gjelder ungene syns vi det er en veldig grei måte å prøve ut ny mat på for deres del så der stiller det seg litt annerledes, syns jeg. Dersom de forsyner seg selv tar de gjerne kun av én eller tre retter, mens vi som regel legger på littegrann av litt forskjellig så de får prøve seg (men til gjengjeld forsyner vi oss mindre selv med sikte på å spise opp det de ikke spiser). Absolutt på sin plass med litt rettledning, men større rom for feiling i beregning og hva man liker/ikke liker når det gjelder barn.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:05   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Greit og greit, jeg synes det er litt rart når voksne folk ikke vet hvor mye de kan spise før de blir mette. Det har noe med (for meg) kunnskap om seg selv. Jeg synes ikke det er "ufint" i den forstand (regner med at folk gjør det med et uhell, eventuelt at de tar noe som de tror smaker godt, men som smaker noe annet enn det man tror), men snurrig. På samme måten som jeg synes det er rart at folk som ikke kan synge ivrer etter å opptre (folk må gjerne synge med den stemmen de har - det gjør jeg selv - men jeg tror nå ikke jeg er spesielt flink). Jeg blir generelt sett overrasket over at folk mangler egenvurdering uansett område. (Hvis det er noe det er lett å ha kunnskap om må det da være seg selv?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:24   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg synes det er en uting. Jeg får hetta av å se på hva folk får seg til å stappe oppå samme tallerken, men jeg er litt fintfølende når det kommer til mat, så jeg prøver å ikke se meg rundt i særlig utstrakt grad..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:26   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Så klart at det er greit å ta mer mat enn man har sjanse til å orke, det gjør ingenting å kaste mat, og litt god, gammeldags fråtsing kan vi unne oss innimellom.




(Tulla.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:27   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Det at man kan spise så mye man vil betyr ikke at jeg syns det er greit å lesse på for så å ikke spise opp. Vi kaster nok som det er.
Bedre å forsyne seg flere ganger heller.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:30   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Ikke mer enn man VET man klarer å spise, men bomme kan man nå gjøre, både på mengde og om det faktisk var godt.

Jeg bommer generelt en del for tiden, klarer ikke helt venne meg til at magen min ikke rommer så mye mat som jeg er vant til, men nå har det begynt å komme seg, både ettersom jeg har fått noen mnd å venne meg til det på, samt at magen har sunket (jeg er jo høygravid) så det er faktisk plass til litt mer.

Ungene er meget uforutsigbare i hvor mye de spiser, så da tenker vi heller litt om gangen, helt klart, men man kan jo bomme totalt på at de ikke liker det likevel.

Men å ta mer enn man vet man kommer til å klare å spise, selvsagt ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:48   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg har nettopp vært på den famøse julebuffeten på Frognerseteren, og fått opplæring av kjøkkensjefen. Det som er god form på buffet, er å forsyne seg lite på hver tallerken, og primært med ting som passer noenlunde sammen. Til gjengjeld er det helt innenfor skikk og bruk å gå så mange ganger man vil.

Personlig synes jeg det er helt ok å ikke spise opp hvis noe allerede er tilberedt i serveringsstykker. Det er ikke så lett å stå og prøve å dele opp et ribbestykke på buffeten, liksom. Jeg synes ikke det er spesielt delikat å lasse på med et halvkilo eggerøre og bare spise en tredjedel.

På dessertbordet tar jeg typisk små fliker av flere desserter, i stedet for hele porsjoner.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 21:56   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det er en uting. Jeg får hetta av å se på hva folk får seg til å stappe oppå samme tallerken, men jeg er litt fintfølende når det kommer til mat, så jeg prøver å ikke se meg rundt i særlig utstrakt grad..



Satt på Superspeed i sommer, ganske mye sjø i følge kapteinen, men mange spiste likevel godt. Ved siden av oss satt tre tyske menn som sannsynligvis skulle på ferie til Norge. Har aldri sett noen spise så mye av en middagsbuffet, særlig en av dem spiste enorme menger, mange, mange ganger. Han hadde kanskje hørt at maten er dyr i Norge og ville ha valuta for pengene?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 22:07   #31
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Selvsagt kan alle bomme på beregning, men gjør man det med overlegg fordi maten er gratis er det ugreit. Synes det er kvalmt og grådig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 22:08   #32
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg jobbet på restaurant i hin hårde dager. Juletid får virkelig frem det verste i oss nordmenn. Julebuffet og julebord der firmaet betaler all drikke. Oi, så sjarmerende.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 22:11   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har aldri sett noen spise så mye av en middagsbuffet, særlig en av dem spiste enorme menger, mange, mange ganger.

Men det er jo greit. Folk må da få lov til å være storspiste. Folk skal være forsynte når de går fra en buffet, altså, ikke holde tilbake fordi dama på nabobordet synes man spiser for mange kjøttkaker.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 22:14   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men det er jo greit. Folk må da få lov til å være storspiste. Folk skal være forsynte når de går fra en buffet, altså, ikke holde tilbake fordi dama på nabobordet synes man spiser for mange kjøttkaker.

Jada, det er jeg enig i, men her ble det spist så utrolig mye, mest sannsynlig pga det var "gratis". Det var det jeg reagerte på. Men, han spiste i alle fall opp, det skal han ha. Men svaret her var mer i retning av Appelsin sitt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 22:33   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg syns ikke noe om å forsyne seg mer enn man har tenkt å spise. Men jeg har gått på et par smeller, altså. Særlig om jeg etter å ha forsynt meg finner en yndlingsrett gjemt i et hjørne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 23:22   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Det må være rom for å feile, og jeg syns jo ikke det er bedre å pjåte i seg etter enn man er mett, enn å kaste feilberegningen.

Barna får litt større rom for å feile enn oss voksne, men har selvsagt blitt veiledet underveis, så nå går det ganske dannet for seg.

Jeg elsker å gå mange ganger, da. Litt sjømat. Litt spekemat. Litt varmmat.


Og jeg er også ekspert på å ta bittesmå dessertfliker dersom det er mange ting jeg ønsker å smake på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 23:24   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg er udannet og går ofte rett til varmmaten. Vet at det ikke er skikk og bruk, men det er nå engang det jeg stort sett vil ha.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 00:01   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Jeg har tilbrakt en uke med frokost-, lunsj- og middagsbuffet der 97 % av de andre gjestene var russere - etter det kan ingenting lenger sjokkere meg. Vannmelonen!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 00:26   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er udannet og går ofte rett til varmmaten. Vet at det ikke er skikk og bruk, men det er nå engang det jeg stort sett vil ha.

Er det udannet? Det gjør jeg også, og har ikke tenkt på at det er feil. Jeg spiser det jeg har lyst på enkelt og greit. Og jeg er absolutt ikke den eneste som gjør det, så jeg er ikke alene om å være udannet i såfall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 00:32   #40
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Jule)-buffet - greit å ta mer enn du vet du klarer å spise opp?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns ikke noe om å forsyne seg mer enn man har tenkt å spise. Men jeg har gått på et par smeller, altså. Særlig om jeg etter å ha forsynt meg finner en yndlingsrett gjemt i et hjørne.

Nettopp derfor går jeg første runde som en småspist og kresen dame, bare for å sondere terrenget Runde to derimot, den er målbevisst og absolutt ikke småspist. Hehe

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er udannet og går ofte rett til varmmaten. Vet at det ikke er skikk og bruk, men det er nå engang det jeg stort sett vil ha.

Er det udannet? KOmmer an på tidspunkt for servering, men jeg er mest glad i varmmat, og hopper elegant over det kalde, uten å ha tanker om at det er udannet.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no