Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Syltet ingefær til baking og konfekt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-15, 16:48   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Syltet ingefær til baking og konfekt

Jeg skal ha syltet ingefær til baking og konfekt, på butikken finner jeg bare ingefær merket med sushi. Er det bare det som finnes? Hvis det er flere typer hvor finner jeg det og evt kan sushi ingefæren brukes som alternativ?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 17:20   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltet ingefær til baking og konfekt

Sushi-ingefær er noe annet. Den typen du vil ha er mye søtere. Jeg har sett det på tyrkiske og andre asiatiske butikker, de pleier å ligge i sukkerlake på små glass. Som denne typen:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 22:10   #3
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Syltet ingefær til baking og konfekt

Åhhh jeg så en ostekake med hvit sjokolade og syltet ingefær, må ta meg en tur på innvandrerbutikk for den må prøves

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 22:59   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syltet ingefær til baking og konfekt

Jeg lager dette selv og det er veldig enkelt. Skrell ingefær og skjær i skiver. Kok opp i vann og hell av vannet et par ganger (hvis du ikke gjør dette blir den syltede ingefæren veldig hot). Til slutt lar du den koke ca en halv time, til den er myk. Sil av kokevannet og kok opp sukkerlake med nytt vann. Kok ingefæren i sukkerlaken ca 20 minutter. Legg på rist for at overflødig lake får renne av. Ha over på rene glass og oppbevar i kjøleskapet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 09:48   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syltet ingefær til baking og konfekt

Takk for svar og tips. Fant den som er på bildet på Meny.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no