Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-16, 09:38   #241
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og så tror jeg nok det der med skam og skyld fordi man tar med posekake eller kjøpekake er noe som ble liggende igjen på 60-tallet et sted, og ikke en reell problemstilling for damer flest i dag. Dvs: det finnes jo mange gale damer som enda ikke har skjønt at de ikke får noe igjen for å legge lista høyt for seg selv, men andelen medsøstre, eller brødre som tisker og hvisker og hvem som har med hvilken kake på avslutning, vil jeg tro er forsvinnende liten. Jeg har i alle fall aldri hørt at slikt har vært et tema i min omgangskrets.

Enig. Jeg syns det virker som en helt konstruert problemstilling.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 09:42   #242
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nemlig. Jeg tror som sagt også at dette er en konstruert problemstilling fordi media har for lite å skrive om. Det er utrolig få som egentlig bryr seg.

Jeg er i prinsippet enig. Men har likevel mange nok i min FB-omgangskrets som tydelig har gitt uttrykk for hva de mener om saken, så de som ønsker kan jo fint fylle seg med dårlig samvittighet. Kun kvinner, imidlertid.

Selv la jeg ut giflene min epå FB. Sjelden har jeg fått så mange positive tilbakemeldinger i etterkant. Nesten litt overveldende. Folk kommer over gata for å snakke med meg om det, for å gi meg ros for å "tørre å være så ærlig."

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 10:24   #243
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Altså, Pascal går ut i media og kritiserer posekaker? Hvor mye mer konstruert kan egentlig bli!? Gsuz.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 11:17   #244
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er i prinsippet enig. Men har likevel mange nok i min FB-omgangskrets som tydelig har gitt uttrykk for hva de mener om saken, så de som ønsker kan jo fint fylle seg med dårlig samvittighet. Kun kvinner, imidlertid.

Selv la jeg ut giflene min epå FB. Sjelden har jeg fått så mange positive tilbakemeldinger i etterkant. Nesten litt overveldende. Folk kommer over gata for å snakke med meg om det, for å gi meg ros for å "tørre å være så ærlig."


Haha! JEg la ut følgende video på FB, til stor glede for mange.
Og med det drepte jeg vel mitt (ikke eksisterende) image som husmor


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 12:01   #245
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Haha, Floksa!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 13:19   #246
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?




__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 13:21   #247
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?



Ser også to andre pakker med kjøpt sjokoladecookies på bordet Det ble sikkert et glimrende kakebord uansett, og neppe noen som tenkte nærmere over hva som var der. Det viktigste er samværet egentlig, ikke hva man putter i seg. Det er uansett ikke hverdag. Selv ikke i juni.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 21:19   #248
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ser også to andre pakker med kjøpt sjokoladecookies på bordet

Jeg ser i tillegg Gjende kjeks lengre bak! Noen har det i hode og noen har det i beina, mens jeg kan kategorisere kaker med et kjappt blikk. (Mannen min er verre, han kan finne på å kun ta bilder av kakebordet ved tilstelninger - ikke av jubilanten. Etterhvert har det blitt slik at det er jeg som tar bildene.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 23:42   #249
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Samma det vel, kake er kake.

Jeg så at noen av foreldrene på minste sitt trinn hadde delt Pascal-artikkelen på FB med tommel opp og skjønn enighet. Whatever, lissom. Jeg syns Toro er langt innafor både på avslutning og i andre anledninger der man egentlig ikke gidder.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 08:08   #250
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Både jeg og mannen min har ved flere anledninger fått skryt av sjokoladekake vi har bakt. Og det er Toro-kake.

Apropos kjeks; Ved sosiale sammenkomster med klassen har servering vært av typen "Jenteforeldre stiller med kaffe/te og gutteforeldre med noe å spise". Alle har stilt med kjekspakker.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 09:11   #251
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Mannen er blitt kjempeflink til å lage Toro-kake. Gutta digger den, og da er det ett fett om den kommer fra en pose eller ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 10:42   #252
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Husk å skinne! :shine:

Jeg rulet, seff. Tale og orging og pow-pow.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 10:48   #253
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Jeg har avansert fra Toro brownies til oppdeling av vannmelon og dandering av druer i år. Funker som fjell og går til og med enda fortere enn å lage posekake. Minuset er at jeg må huske å handle, det trenger jeg ikke med Toro - for jeg har strengt tatt alltid en muffins- eller brownies-pose i skuffen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 12:29   #254
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Minuset er at jeg må huske å handle, det trenger jeg ikke med Toro - for jeg har strengt tatt alltid en muffins- eller brownies-pose i skuffen.

Og det er jo poenget (synes jeg) med Toro og annen posemat. Det er ikke det at det nødvendig er så himla dyrt eller vanskelig å lage fra bunnen, men noen ganger har man ikke tid til å planlegge og handle så mye.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no