Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-16, 20:16   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Hjelp!

Jeg har konto hos Tanum, og lastet ned bøker til Kindelen derfra mange ganger. Men nå vil den ikke sende de over! :skummelt: Jeg er nyss ferdig med en bok, og må bare ha en til. ASAP!
What to do?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 20:24   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Du kan jo laste den ned til datamaskinen din og sende den til kindle fra din egen epost, dersom den er i rett format?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 20:31   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Jeg skjønner ikke helt at det skal være nødvendig. Jeg gjorde samme prosess senest i slutten av mai. Bare klikker på "send til min kindle".

Nå får jeg mail hvor det står at de ikke kan sende til min kindle. Ikke noe mer enn det. Bare at jeg kan gå inn på min side og prøve igjen. :frustrert:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 21:07   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Det er slik for både meg og min mann også, i kveld. Er nok noe gæli hos tanum.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 21:13   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Puh! Da prøver jeg igjen senere.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 09:23   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Og de har sjekka at kindlene er oppdatert?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 10:03   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Og de har sjekka at kindlene er oppdatert?

Jeg tok en restart på den i går. Burde den oppdatert seg automagisk da? Jeg vet den har gjort det en gang tidligere.
Prøvde å sjekke på amazon, om det lå rett adresse til Tanum der, men jeg klarte ikke å finne frem.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:25   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Du skal kunne sjå etter oppdateringer på kindelen din. Innpå settings ein plass. Lite hjelp i meg akkurat no, er på jobb.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:56   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Du skal kunne sjå etter oppdateringer på kindelen din. Innpå settings ein plass. Lite hjelp i meg akkurat no, er på jobb.

Takk, da skal jeg sjekke det i ettermiddag. Jeg har den ikke i vesken nå. Ingen ny bok å lese på, så da fikk den ikke være med.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 21:36   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Nå har jeg sjekket alt som sjekkes kan tror jeg.
Finner ikke noe feil. Oppdatering av kindle er ikke tilgjengelig, så da har jeg nok den nyeste oppdateringen installert. Adressene er riktig, og alt er bare velstand.

Bortsett fra at Tanum fortsatt ikke sender. Bahhh!! Har sendt de mail nå da, så får jeg se hva de sier. Og jeg som skal bort i helgen. Må kjøpe meg en bok jeg nå da!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 21:39   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Håpløst!
Vi få heller ikke tak i bøkene vi kjøpte i går. Må ringe de i morgen tenker jeg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 21:57   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Så utrolig irriterende! Jeg har jo betalt for en vare jeg ikke får. Hadde enda den feilmeldingen som kommer på Mail gitt noe som helst info. Eller om de hadde hatt noe info på siden sin, så hadde det vært greiere. Jeg kan ikke se for meg at de ikke vet om dette?

Jeg som skulle drikke prosecco, ha stearinlys og lese i badekar i helgen!
Jeg skal jo på husmorferie, og har ikke badekar hjemme.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 22:28   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Får du ikke lastet ned bøkene heller? Hvis du laster dem ned, så kan du sende dem til kindle på e-post selv.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 22:30   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Får du ikke lastet ned bøkene heller? Hvis du laster dem ned, så kan du sende dem til kindle på e-post selv.

Det har jeg ikke testet ut. Aldri gjort før, men det funker sikkert om man vet hvordan. Akkurat nå får jeg selvsagt ikke testet ut heller. PC oppgraderer Windows. Men når den er ferdig, må jeg prøve ut om jeg får det til på noe vis. Vet du hvordan?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 22:52   #15
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det har jeg ikke testet ut. Aldri gjort før, men det funker sikkert om man vet hvordan. Akkurat nå får jeg selvsagt ikke testet ut heller. PC oppgraderer Windows. Men når den er ferdig, må jeg prøve ut om jeg får det til på noe vis. Vet du hvordan?

Husker det ikke helt i detalj, men mener at jeg registrerte e-post-adressen min på kontoen min hos Amazon. På samme måte som du sikkert en eller annen gang har registrert at Tanum kan sende direkte til din Kindle. Etter det er det bare å sende epost til kindle-adressen din (du finner den på din side hos Amazon) med eboken som vedlegg.

Skjønt, når jeg tenker meg litt ekstra om her, så konverterer jeg bøkene også, for de jeg laster rett ned fra ebok.no (der jeg pleier å kjøpe norske bøker), kommer i epub-format. Bruker gratisprogrammet calibre til å konvertere dem til mobi-format før jeg sender dem på e-post.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 23:36   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Har lastet ned og konvertert via calibre.
Men finner ikke ut av hvordan jeg skal få sendt den til min Kindle.
Klikket på ikonet som sa koble/del, og valgte send til min kindle. La inn min @kindle adresse. Da skulle den sendes eller?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 23:59   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Det enkleste er å koble til kindlen med kabel og bare kopiere den over, når du har kommet så langt som du har gjort.

Et helt annet spor - er det SPID som brukes når du kjøper hos Tanum også? Jeg kom nemlig i samme skvis da mannen hadde logget på Aftenposten på min iPad med sin SPID, da så det ut som alt gikk fint helt på ebok.no til jeg skulle sende, men det kom hverken til appen eller til kindle. Da jeg chattet med support fant hun ut av det, men det var mye tull.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 00:20   #18
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det enkleste er å koble til kindlen med kabel og bare kopiere den over, når du har kommet så langt som du har gjort.

Et helt annet spor - er det SPID som brukes når du kjøper hos Tanum også? Jeg kom nemlig i samme skvis da mannen hadde logget på Aftenposten på min iPad med sin SPID, da så det ut som alt gikk fint helt på ebok.no til jeg skulle sende, men det kom hverken til appen eller til kindle. Da jeg chattet med support fant hun ut av det, men det var mye tull.

SPID er Schibsted Payment, og brukes ikke av Tanum.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 06:01   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Last ned boken. Konverter med Calibre eller tilsvarende. Gå til Amazon.com og velg Manage my devices, eller noe slikt. Der må du sette opp at din epostadresse har lov til å sende til din Kindle. På samme sted finner du også epostadressen til Kindelen din. Det er den du sender boken til.

Hvis du googler "send ebook to kindle" eller tilsvarende, finner du garantert en skikkelig bruksanvisning.

Det er virkelig ingen grunn til å vente på Tanum. Det er litt prakk å gjøre bokkonvertering og -overføring første gang, men deretter er det veldig greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 09:09   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Tanum vil ikke sende til min Kindle!

Jeg får åpenbart ikke til å sende direkte fra calibre. Ser ut til at mailadresser skal stemme. Men jeg får det fortsatt ikke til. Mulig det ble noe krøll i selve oppsettet til mailadressen. Der hvor jeg skulle skrive inn verstnavn og hvilken port. Det kan det ha gått feil, for nå er vi inne på ting jeg ikke har greie på.

Men nå er den koblet til med kabel, så jeg håper jeg skal få det til nå. Det enkleste hadde dog vært, om Tanum fikk det opp og gå igjen. Var uhyre enkelt å kjøpe ny bok og sende over fra hvor som helst uten å måtte planlegge det. Bare å dele nett med mobilen, og vipps! Ny bok på kindlen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no