Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du slurvet med skattetrekket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 22:45   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Litt restskatt, ikke uventet, ble betalt inn i slutten av mai.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 23:47   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Hadde ørliten smell som ble justert mot mannen og dermed gikk begge ørlite i pluss. Tror jeg. Har ikke sjekket i dag, appen funker ikke og jeg gidder ikke styre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 23:52   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Får igjen en liten sum. Så lenge jeg ikke får smell så er jeg happy.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 01:36   #24
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Får igjen en god slump. Har uføretrygd og med overgangsreglene har jeg ikke hatt helt kontroll.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 08:34   #25
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Får igjen et beløp som skal dekke min andel av huslånet de 4 mnd jeg skal være i ulønnet permisjon.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 08:43   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Jeg gikk på en smell, og det var slurv. Jobbytte i fjor og tok ikke med det ekstra frivillige skattetrekket jeg pleier. Nå er det justert så neste år går jeg nok ut i null som jeg skal og bør.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 08:51   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Jeg fikk igjen en tusenlapp, mens mannen fikk 13 000 i baksmell. Ikke så uventet, det skyldtes noen kompliserte utenlandshonorarer.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 09:00   #28
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Jeg får igjen litt. Og det er mye bedre enn starten, for det var en baksmell på over 70'. Jeg hadde plutselig fått en urealistisk høy lønn (hadde den enda kommet inn på kontoen min gitt ) og etter litt leting ble det klart at feilen lå i en overføring i a-meldingssystemet. Den hadde heldigvis bare slått ut på meg, og det var heldigvis ikke min feil (som lønnsmedarbeier) heller.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 09:31   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Nå gikk jeg inn på skatteetaten og beregnet skattekortet mitt på nytt igjen, med grunnlag i siste lønnsslipp og skatteoppgjøret for ifjor. Godt var det, for slik skattetrekket er nå så balanserer jeg på null-kanten. Liker å få noe penger igjen, så ber om ekstra trekk fra nå og ut året.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 10:07   #30
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nå gikk jeg inn på skatteetaten og beregnet skattekortet mitt på nytt igjen, med grunnlag i siste lønnsslipp og skatteoppgjøret for ifjor. Godt var det, for slik skattetrekket er nå så balanserer jeg på null-kanten. Liker å få noe penger igjen, så ber om ekstra trekk fra nå og ut året.

Kan jeg spørre i teskje-prinsippet åssen du gjør det? :domm:

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 10:14   #31
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

2674,- igjen. Pluss renter såklart! Hele 14 kroner Blir en halv snickers av det.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 10:16   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Logger inn på skatteetaten og later som jeg skal bestille skattekort:
http://www.skatteetaten.no/no/Skjema...le-skattekort/

  • Ser på siste lønnsslipp og legger inn tallene for lønn hittil i år og forskuddstrekk/skattetrekk hittil i år.
  • Beregner raskt hva jeg kommer til å tjene i år (tjent hittil + månedslønna ganget med antall måneder igjen i år) og fyller inn tallet - mulig det står et tall i skjemaet som er beregnet ut fra gud-vet-hva (selvangivelsen forleden år eller noe, kanskje).
  • Fyller ut formue (ser på skatteoppgjøret som kom i går) som for min del er ligningsverdi på bolig.
  • Fyller ut beregnet rentefradrag for 2016 (ser på skatteoppgjøret og senker beløpet litt, rentene har gått ned).
  • Fyller ut hvis det er noe annet, foreldrefradrag og slikt, evt reisevei til jobben.
  • Så kommer det ut en beregning til slutt, på hvor mye skatt jeg skal betale i år. Trekk fra det du allerede har betalt, og rask hoderegning sa meg at det vanlige skattetrekket blir for lite.
  • Trykk for nytt skattekort eller "avbryt" hvis du ikke trenger/gidder å endre - jeg ber bare lønningsdama vår å trekke meg femhundre eller tusen mer pr måned.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 10:17   #33
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Ca 5000 igjen, ingen overraskelse. Tror aldri vi har fått restskatt (og vi trekker ikke ekstra med vilje for å unngå det heller).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 12:42   #34
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Logger inn på skatteetaten og later som jeg skal bestille skattekort:
http://www.skatteetaten.no/no/Skjema...le-skattekort/

  • Ser på siste lønnsslipp og legger inn tallene for lønn hittil i år og forskuddstrekk/skattetrekk hittil i år.
  • Beregner raskt hva jeg kommer til å tjene i år (tjent hittil + månedslønna ganget med antall måneder igjen i år) og fyller inn tallet - mulig det står et tall i skjemaet som er beregnet ut fra gud-vet-hva (selvangivelsen forleden år eller noe, kanskje).
  • Fyller ut formue (ser på skatteoppgjøret som kom i går) som for min del er ligningsverdi på bolig.
  • Fyller ut beregnet rentefradrag for 2016 (ser på skatteoppgjøret og senker beløpet litt, rentene har gått ned).
  • Fyller ut hvis det er noe annet, foreldrefradrag og slikt, evt reisevei til jobben.
  • Så kommer det ut en beregning til slutt, på hvor mye skatt jeg skal betale i år. Trekk fra det du allerede har betalt, og rask hoderegning sa meg at det vanlige skattetrekket blir for lite.
  • Trykk for nytt skattekort eller "avbryt" hvis du ikke trenger/gidder å endre - jeg ber bare lønningsdama vår å trekke meg femhundre eller tusen mer pr måned.

Tusen takk.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 12:44   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 13:36   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Jeg får igjen godt over 20 K, mannen har smell på litt under 20K. Så da har vi riktig trekke husholdningen. Han kæsjet ut smellen umiddelbart, så da blir det premiefølelse allikevel!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 14:16   #37
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

JJa, slurvet da vi nesten ikke hadde gjeld i 2015. Så da ble det baksmell som forventet.
Jeg la inn reisevei i selvangivelsen og fikk opp at foreløpig redusert skatt pga pendling var på 2000. Og det var bra, for i følge selvangivelsen var baksmellen på 8500. Men oppgjøret viser akkurat det samme som selvangivelsen, kan det være en feil? Var inne på selvangivelsen og ser tydelig endringen jeg har gjort, så da er den vel registert?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 14:16   #38
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Mitt skatteoppgjør er ikke kommet enda, mannen lignes nemlig som selvstendig næringsdrivende. Men vi tror vi havner sånn ca. i null.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 14:24   #39
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Femsifret beløp tilbake her også, med 2 først. Veldig gledelig og blir brukt til å reise med gutta mine til varmere strøk i sommer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 19:34   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Fikk mld idag
Pluss 11".

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no