Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-21, 13:54   #61
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg synes inntil 30 minutter er kjapt.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes alt under 30 minutter er en rask middag. Det tar jo den tiden å koke potet og bare litt kortere tid med ris.

Enig! Hvis man faktisk skal lage mat, ikke bruke halv- og helfabrikata, så er 30 minutter det man må regne som en kjapp middag. Vi bruker ofte mer tid enn som så.

På en travel dag kan vi bruke en ferdig grilla kylling og en salatpose eller ha pølse i brød, men da har vi jo virkelig ikke laget middag, da har vi varma noe ferdigmat.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:09   #62
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Jeg lager middag fra bunnen av på 20 minutter. Jeg synes det er kjapt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:30   #63
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Spørsmålet handler vel ikke om at maten skal lages, men at det skal være mulig å få spist noe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 16:54   #64
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Jeg tok tiden i dag og fra jeg gikk inn på kjøkkenet til maten sto på bordet tok det 27 minutter. Det var hjemmelagd potetmos, hjemmelagde karbonader, fiskepinner fra frysedisken og gulrot/kålrot/løk som ble kuttet og stekt.

Kjapt, men jeg tenker ikke på det som en kjapp middag. Hadde karbonadene og grønnsakene vært hel/halvfabrikat vile det tatt ca et kvarter. Det teller som kjapp middag i min bok.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 23:54   #65
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Kjapp middag er 15 min. fra start til den står på bordet. Da dekker vi ikke bordet, heller. Hver mann for seg selv og først til mølla.

30 min er ikke kjapp middag. Tidsestimatene i sånne oppskrifter som skal være «kjappe» stemmer sjelden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 11:53   #66
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

15-25 min forberedelsestid er for meg en rask middag.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 13:46   #67
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

For meg er alt som lages ila den tiden det tar å koke poteter/ris er rask middag. Det meste av middager som blir laget hos oss er innafor her.

Når gutta var mindre og skulle på kamp/trening og vi hadde dårlig tid så gikk det i pølse&lompe/pizza/toast og en banan i bilen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no