Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbe kveld på julaften ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 12:33   #1
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jobbe kveld på julaften ...

Jepp, tenk at jeg er så heldig at jeg skal få lov til å jobbe kveld på julaften.. å hele helgen før julaften.. altså 4 kvelder på rappen...
å for å "toppa heile sjiden" så skal jeg jobbe kveld andre juledag å 1ste nyttårsdag også...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 12:36   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Fy flate, for en kjip turnus!? Mannen min har sluppet unna de mest familiefiendtlige vaktene siden han ble pappa, men det blir vel hans tur et år snart også. Jeg gruer meg

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 12:39   #3
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Julaften faller egentlig ikke på turnusen vår i år..(teamet mitt) men det er vår tur til å jobbe jul så derfor får vi det oppå den vanlige turnusen...
Off.. noen ganger så hater jeg yrket mitt.... (spesielt rundt jul...)

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:01   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Uff, unner deg virkelig ikke den der altså. Jobber du i helsevesenet?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:02   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Uff, unner deg virkelig ikke den der altså. Jobber du i helsevesenet?

lurte jeg og på.. stakkars deg.. Håper det blir mange år til neste gang..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:03   #6
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Uff, unner deg virkelig ikke den der altså. Jobber du i helsevesenet?

jepp.. jobber i Hjemmesykepleien..

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:05   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

jepp.. jobber i Hjemmesykepleien..

uffda, du får prøve å gjøre julaften og juledagene fin for alle de du hjelper.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:06   #8
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Ulemper har de fleste jobber - men jeg håper virkelig at du får mye fri neste jul, siden du får så mange av helligdagene denne gangen.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:12   #9
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Hos oss gjør vi om i juleturnusen, slik at dem som skal jobbe i jula ikke har helga føre osv. Det blir mange dager å gå med lavbemanning, det er slitsomt.
Dessuten så jobber vi bare jul det ene året, nyttår det neste, og året etter har vi fri både jul og nyttår. Vi er kjempefornøyd med den ordningen nå altså.

Også ser man på hvordan man jobbet forrige gang, det vil si at man maks jobber kveld på julaften kveld hvert sjette år. Men kjipt er det jo å være den som må på jobb den kvelden selvsagt.

Men du hadde jo fått en utrolig klønete turnus da.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:26   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Grusom turnus, men noen må jobbe i jula også, samme hvor kjipt det er. Du får trøste deg med at de nok er glade for besøk de du skal innom på vaktene dine
Jobbet julaften i fjor, og egentlig var det ganske koselig. Man får gjøre det beste ut av det, og satse på at det er noen andres tur neste år!
Og helligdagstillegget smaker jo deilig

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:26   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Uff - det hørtes skikkelig kjedelig ut!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:32   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Hørtes ut som en rar måte å lage juleturnus på. Jeg har jobbet i hjemmesykepleien med turnus, og vi lagde egen helligdagsturnus. Vi tok ut 6 uker av turnusen, og lagde egen turnus på denne perioden. Da kan man sørge for at alle får litt sammenhengende fri.
Vi pleide å be om ønsker, og plassere ut fra det. Det var ofte slik at ting ordnet seg av seg selv ved å følge ønskene. Det var alltis noen som meldte seg frivillig til å ta de ubekvemme vaktene.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:40   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Jobbe jul, nyttår, påske, pinse, 17.mai, lørdag og søndag er kjipt. Men uten disse menneskene stopper Norge. Meg selv inkludert. Jeg jobber julaften, 1.juledag og 2.juledag.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:44   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

For en rar juleturnus?

Jobber selv i helsevesenet, men her er det vanlig å jobbe enten jul eller nyttår, så man får noe langfri.

Er dere få og ta av? Er dette godkjent av tillitsvalgt?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:00   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Huff da så kjipt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:30   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jepp, tenk at jeg er så heldig at jeg skal få lov til å jobbe kveld på julaften.. å hele helgen før julaften.. altså 4 kvelder på rappen...
å for å "toppa heile sjiden" så skal jeg jobbe kveld andre juledag å 1ste nyttårsdag også...

Fysj, hørtes kjipt ut. Men det er ikke lov å jobbe to helligdager etterhverandre.
Annen hver eller gjennomsnittsberegnet. Alt ettersom hva man er enig med arb.giver om.

Men du kan være glad når lønna i januar kommer da, med alt røddag-tillegget.

Jeg skal på nattevakt på julaften hvis det er en mager trøst. Håper jeg får feriedag da, men er jammen ikke sikker ennå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:51   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften...

Da er vi to

Julaften jobber jeg fra 15.30 til 22.15 jobber både 1. og 2. juledag også.
Vi har egen juleturnus fra 10 desember. Julekvelden må vi jobbe hvert 6. år omtrent.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:01   #18
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften ...

Første året i jobb på mange år, og jeg fikk selvfølgelig julaften...og nyttårsaften..

Var utrolig heldig og fikk byttet bort julaften, mot at jeg jobber 1. nyttårsdag. Er rimelig fornøyd med byttet

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:09   #19
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften ...

Det var en dårlig turnus. Vi har egen juleturnus eller rettere sagt har vi egne turnuser ved hver høytid. Vi jobber hver 4 høytid. Et år jobber vi jul, så er det 4 år til neste gang. Nyttårsaften et år og 4 år til neste gang. Neste år jobber vi mai-dagene, 4 år til neste gang. Et er år er det første halvdel av påsken, neste år siste halvdel av påsken. Har man julen så jobber man 23, 24, 25 og 26.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:54   #20
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften ...

Obelix: Det er jo lov å jobbe to røde dager etterhverandre.
Man kan kreve å få gå slavisk etter annenhver regelen, men da får man jo heller aldri samlet fri og jobb, hvilket jo er lov -og ønskelig for de aller fleste ville jeg tro.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no