Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 00:24   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Sambo's arbeidsgiver that is.
Det er alltid så vanskelig når sambo må ha fri på grunn av syke barn, selv om det jammen ikke skjer ofte. Han er borte hele uka, kommer som oftest veldig sent hjem på fredag, og må ganske så ofte ut igjen på søndag ved 15.00 tiden. Han er da hjemme et døgn i uka ca. Han har like mange "syke-barn-dager" som alle andre, men han bør helst ikke ta dem. Befrakter tar på seg turer, uten å spørre han om det er greit, slik at han ofte må ut på søndager selv om han strengt tatt ikke skal gjøre det mer enn hver 3. helg. Det er jo mer som en vits. Så når barna er syke er det stort sett alltid jeg som er hjemme, fordi det er enklest.
Vel - nok om det. Årsaken til frustrasjonen er dette. Minstemann er syk, og jeg er som kjent i praksis og kan ha totalt 3 fraværsdager før jeg ikke får bestått. Får jeg ikke bestått mister jeg et halvt år.

De hadde følgende samtale pr telefon idag, da sambo ringte for å si ifra.
S "Jeg kan ikke ta mer enn en tur til Oslo denne uka, jeg må rett ned, og rett opp igjen for sønnen min er syk, og sambo kan ikke være borte fra jobb på tirsdag og onsdag. På tirsdag har vi ordnet barnevakt, men på onsdags morgen må jeg ta over."
A "Ja, knegg knegg, sånn går det når man begynner på skole når man har unger og full pakke knegg knegg " "Da blir det vanskelig knegg knegg" og han klarte å få det til å høres ut som om sambo var en dott som måtte hjem for å passe på barna sine.

Med andre ord så sier han at det sambo gjør er viktigere enn min jobb?
Jeg lurer på om ikke jeg skal bli med på det julebordet allikevel.
Kanskje han trenger hjelp til å knyte slipset sitt.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:27   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk....!

Så slitsomt med slike stokker til arbeidsgivere.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:34   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.461
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk....!

Dustearbeidsgiver! Slike skulle ikke hatt lov å ha personalansvar.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:43   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk....!

Enkelte har ikke noe i lederstillinger å gjøre, og dette høres ut som en av dem!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:51   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk....!

Håpløs sjef!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:51   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk....!

Enig med Gojenta her.

God bedring til gutten din.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:06   #7
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Jeg reagerte ikke så veldig på det han sa. Det er jo sannhet. Det er vanskeligere å gå på skole når man har barn. Det trenger vel ikke bety mer enn akkurat det.
Men jeg leser ikke tonefall og sånt da. Men han virket ikke sur i det minste... ?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:13   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Han var skikkelig nedlatende og ekkel.
Og det jeg reagerer på er at han gjør min jobb mindre viktig enn samboers jobb. Det er ikke det at jeg går på skole som er poenget her, men at det jeg gjør ikke er viktig nok. Jeg kunne ikke vært hjemme ubegrenset om jeg hadde en betalt jobb heller. Så det er holdningen hans jeg er ute etter.
Det hadde vært akkurat det samme om sambo hadde sagt at han hadde sykt barn om jeg hadde vært i jobb også.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:13   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Jeg skjønte ikke hva det var å bli sur for ...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:14   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk....!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Enkelte har ikke noe i lederstillinger å gjøre, og dette høres ut som en av dem!

Helt enig. For en dustesjef. Og riktig god bedring til gutten din.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:15   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Da er det vel greit at det alltid er kvinnene som er hjemme med sykebarn også da eller? Tilbake til kjøkkenbenken dere
Mennene kan bare være med på moroa med å lage dem, så var de ferdige med sitt.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:17   #12
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Da er det vel greit at det alltid er kvinnene som er hjemme med sykebarn også da eller? Tilbake til kjøkkenbenken dere
Mennene kan bare være med på moroa med å lage dem, så var de ferdige med sitt.

Jeg klarer ikke å lese den tolkningen du har ut i fra den dialogen du beskrev hvertfall.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:18   #13
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Han var skikkelig nedlatende og ekkel.
Og det jeg reagerer på er at han gjør min jobb mindre viktig enn samboers jobb. Det er ikke det at jeg går på skole som er poenget her, men at det jeg gjør ikke er viktig nok. Jeg kunne ikke vært hjemme ubegrenset om jeg hadde en betalt jobb heller. Så det er holdningen hans jeg er ute etter.
Det hadde vært akkurat det samme om sambo hadde sagt at han hadde sykt barn om jeg hadde vært i jobb også.

Jeg hadde nok ikke tatt det så personlig.
For han så er det nok viktigere at mannen din er på jobb enn at du er det.
Lov å prøve seg, tenker jeg. Han prøvde vel å gi mannen din dårlig samvittighet da.
Klart det ikke er BRA at en arbeidsgiver sier sånt, men .. je je. Det har skjedd meg og. Uten at jeg finner noe kvinnesjåvinistisk i det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:20   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg klarer ikke å lese den tolkningen du har ut i fra den dialogen du beskrev hvertfall.

Nei, det var mest tonefall og måten han sa ting på som signaliserte at samboer var en idiot som ville ta ansvar for barna sine.
Men det er mange andre ting også, som virker inn - jeg er ikke akkurat positivt innstilt til jobben hans for å si det sånn.
Det er generelt null respekt for de ansatte.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:21   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nei, det var mest tonefall og måten han sa ting på som signaliserte at samboer var en idiot som ville ta ansvar for barna sine.
Men det er mange andre ting også, som virker inn - jeg er ikke akkurat positivt innstilt til jobben hans for å si det sånn.
Det er generelt null respekt for de ansatte.

Så kjedelig da. Frustrerende å forholde seg til slikt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:30   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Ja det er det - og et bytte av jobb er nok ganske på trappene tror jeg. Går ikke an å ha det sånn. Du vet aldri hvor du skal, når du skal det, hva du skal gjøre når du har losset osv. Og de tar på seg turer uten å spørre selv om de vet at han har fri, og desverre er han litt for pliktoppfyllende slik at de kommer unna med det hver gang.
De får ikke reparert bilene sine med en gang det er noe - og da snakker jg ikke om et blinklys etc, men ting som kan være farlige. Nei, må ha frem lasset først, så kan vi vurdere. Det kan gå flere dager før de får lov til å sette inn bilen. De får heller ikke lønn mens de står på verksted - dvs grunnlønna får de, men det er ikke mye å juble for. Og bilene har gått fra 400000 og oppover - da sier det seg selv at de står litt på verksted.
Møkkajobb.
Det er enkelt å finne seg sjåførjobb, men det er ikke enkelt å finne en som passer helt, ellers hadde han byttet for lengst.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:55   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.


De hadde følgende samtale pr telefon idag, da sambo ringte for å si ifra.
S "Jeg kan ikke ta mer enn en tur til Oslo denne uka, jeg må rett ned, og rett opp igjen for sønnen min er syk, og sambo kan ikke være borte fra jobb på tirsdag og onsdag. På tirsdag har vi ordnet barnevakt, men på onsdags morgen må jeg ta over."
A "Ja, knegg knegg, sånn går det når man begynner på skole når man har unger og full pakke knegg knegg " "Da blir det vanskelig knegg knegg" og han klarte å få det til å høres ut som om sambo var en dott som måtte hjem for å passe på barna sine.

Jeg skjønner godt at du reagerte på det han sa her, mens han lo i telefonen.

Jeg kan ikke se annet enn at det han sier mellom linjene er at når man har unge og full pakke, så gjør man det vanskelig (for mannen?) hvis man går på skole. Med andre ord: Bedre om kjerringa lot være, og heller var hjemme med unger og full pakke. Når han ler mens han sier det, så ufarliggjør han det på en måte,- men det er jo ikke så vanskelig å forstå hva han mener.

En god sjef holder seg for god til å komme med slike kommentarer.

En god sjef viser forståelse og respekt for arbeidsgivers grunner til å måtte være hjemme med barn innimellom. (det er jo derfor man har rett på "hjemme med sykt barn -dager)

Har denne mannen barn selv? Jeg har inntrykk av at det er de sjefene som ikke har familie eller barn selv, som har minst forståelse for slike tilfeller.

Hadde jeg vært deg, og truffet denne mannen, tror jeg ikke jeg hadde greid å la være å komme med en aller annen kommentar om hva jeg mente om saken,- så det er godt mulig at jeg må ha holdt meg hjemme fra det julebordet....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 23:03   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg skjønner godt at du reagerte på det han sa her, mens han lo i telefonen.

Jeg kan ikke se annet enn at det han sier mellom linjene er at når man har unge og full pakke, så gjør man det vanskelig (for mannen?) hvis man går på skole. Med andre ord: Bedre om kjerringa lot være, og heller var hjemme med unger og full pakke. Når han ler mens han sier det, så ufarliggjør han det på en måte,- men det er jo ikke så vanskelig å forstå hva han mener.

En god sjef holder seg for god til å komme med slike kommentarer.

En god sjef viser forståelse og respekt for arbeidsgivers grunner til å måtte være hjemme med barn innimellom. (det er jo derfor man har rett på "hjemme med sykt barn -dager)

Har denne mannen barn selv? Jeg har inntrykk av at det er de sjefene som ikke har familie eller barn selv, som har minst forståelse for slike tilfeller.

Hadde jeg vært deg, og truffet denne mannen, tror jeg ikke jeg hadde greid å la være å komme med en aller annen kommentar om hva jeg mente om saken,- så det er godt mulig at jeg må ha holdt meg hjemme fra det julebordet....

Jeg skal nok IKKE holde meg hjemme fra det julebordet, og jeg kommer HELT sikkert til å komme med noen kommentarer. Det går ikke an å ha så forhistoriske holdninger. Det skal han få høre.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 23:12   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

...............

Med andre ord så sier han at det sambo gjør er viktigere enn min jobb?
Jeg lurer på om ikke jeg skal bli med på det julebordet allikevel.
Kanskje han trenger hjelp til å knyte slipset sitt.

Han trenger nok kanskje litt hjelp til å stramme knuten, ja.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg skal nok IKKE holde meg hjemme fra det julebordet, og jeg kommer HELT sikkert til å komme med noen kommentarer. Det går ikke an å ha så forhistoriske holdninger. Det skal han få høre.

Men det finnes mange slike sjefer.
Min ex lå på Riksen med brukket rygg og store lammelser. Da jeg ringte min sjef og sa at jeg ble borte fra jobb en stund, og forklarte hvorfor, svarte h*n; Det passer veldig dårlig akkurat nå.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 09:31   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Han trenger nok kanskje litt hjelp til å stramme knuten, ja.



Men det finnes mange slike sjefer.
Min ex lå på Riksen med brukket rygg og store lammelser. Da jeg ringte min sjef og sa at jeg ble borte fra jobb en stund, og forklarte hvorfor, svarte h*n; Det passer veldig dårlig akkurat nå.

Herregud!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no