Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?
Sukker 226 98,69%
Kanel 221 96,51%
Meierismør 141 61,57%
Margarin 65 28,38%
Rosiner 31 13,54%
Fårepølse eller annen pølse 23 10,04%
Spekeskinke 31 13,54%
Flatbrød 11 4,80%
Annet- spesifiser 15 6,55%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 14:20   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

.

Vi skal ha grøt i morgen, jaggu skal jeg kjøpe litt god skinke og fenalår attåt

Din ugravide dumming.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 15:04   #42
Carina83
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Buskerud
Innlegg: 4
Carina83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Bruker sukker, kanel & smør på grøten.

__________________
Carina83
Carina83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 15:05   #43
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel og smør

Gubben har rosiner i *urk*

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 15:08   #44
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Jeg husker grøtlørdagene sammen med besteforeldrene mine. Bestefar strødde på kanel og sukker, helte smeltet smør over og fordelte skiver hardkokt egg utover. Ikke helt rett i hodet, nei.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 15:34   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Egg?? Den var sannelig ny, ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:05   #46
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Kanel og sukker, og i glasset ved siden av skal det være rød saft!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 18:26   #47
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.439
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel og saltet meierismör ogsaa det aller beste: Pepperkaker fra Ikea som er blött litt opp i vann og saa lagt paa gröten slik at de smelter oppaa den. :sikle:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:41   #48
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Her i huset bruker vi sukker, kanel og margarin, evt. meierismør. "Stakkars" poden får ikke sukkeret, så det må vi voksne snike på grøten bak grøt-gryta.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:10   #49
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel og smor her også. Saft i glasset. Og tradisjonen med spekekjott og flatbrod har jeg hjemmefra, men praktiserer den ikke selv.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:12   #50
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

ogsaa det aller beste: Pepperkaker fra Ikea som er blött litt opp i vann og saa lagt paa gröten slik at de smelter oppaa den. :sikle:

Tuller du? Du vinner mest eksotisk risengrynsgrøttilbehør med god margin!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:01   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel og meierismør.

I tillegg drikker man rød saft til. Noen ganger når jeg er vil og gal, så tømmer jeg saft på grøten også. Som barn gjorde jeg det for at det ikke skulle være så varmt, men nå gjør jeg det av nostalgiske årsaker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:35   #52
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel og meierismør.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:00   #53
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel, smør og gjerne fenalår
Smakte spekemat til første gong hjå svigers og syns det var veldig rart men no syns eg det er veldig godt
Raud saft til.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 00:04   #54
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

For å sitere svar i pollen: Sukker, kanel, meierismør, fårepølse eller annen pølse, spekeskinke, flatbrød
... og solbærsaft.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 11:22   #55
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

smør og sukker og kanel.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 21:27   #56
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker og kanel. Rød saft, og gjerne litt spekeskinke til også.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 11:40   #57
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel, meierismør, saft, rosiner, flatbrød, spekeskinke og potetsalat.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 12:47   #58
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Stort sett sukker, kanel og smør/margarin.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 11:46   #59
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Jeg lette etter tilbehør til risengrynsgrøt, og hvor havnet jeg?!
Gutta har bestilt grøt til i kveld, men jeg syns liksom ikke det er "nok" middag. Så jeg vurderte å ha noe til, og jeg ser noen har spekemat til. Er det da slik at man spiser grøten først og har spekemat/flatbrød/eggerøre etterpå? Slik at grøten blir en "forrett" på en måte?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 11:49   #60
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Sukker, kanel og soft flora (liker ikke smaken av meierismør på den måten, merkelig nok, siden jeg bruker bare meierismør i all bakst). Vi drikker melk til grøt, saft til melkemat grøsser jeg av. Salt tilbehør til grøt har jeg heller aldri forstått. Synes ikke det passer sammen i det hele tatt. Da jeg var liten pleide Pappa å ha rosiner i grøten. Jeg husker jeg likte det da, men nå synes jeg bare det høres ekkelt ut. Å vokse opp med grøt hver lørdag ødela grøt fullstendig for meg, så vi spiser det bare én gang i året nå (lille julaften).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no