Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-16, 14:42   #921
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.768
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg holder på med Andy Weirs The Martian. Jeg skjønner ikke bæra av vitenskapen i boka, men synes hovedpersonen er så morsomsexy at det veier opp for all nerdinga.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 02-08-16, 09:56   #922
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.947
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet er ei god bok. Den likte jeg godt. Godt skrevet. Den jeg leser nå er vanskelig å dekode. Jeg lurer litt på om det handler om barndomsminner siden den er litt tankestrømsaktig og derfor hopper fra det ene til det andre der jegfortelleren og hans morfar er de viktigste personene? Men Evjemo skriver godt selv om jeg ikke helt får tak i hva boka handler om.

Hva synes du er bra med den? Jeg finner liksom ikke ut av den, og nå er jeg halvveis. Jeg lurer enda på om det skal skje noe. Det virker bare som en oppramsing av helt dagligdagse hendelser. Er det noe jeg ikke ser eller forstår? Jeg lurer oppriktig, altså. Den har fått så gode kritikker og det eneste jeg ser er minutt-for-minutt-aspektet.

banana er ikke aktiv  
Gammel 02-08-16, 13:19   #923
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hva synes du er bra med den? Jeg finner liksom ikke ut av den, og nå er jeg halvveis. Jeg lurer enda på om det skal skje noe. Det virker bare som en oppramsing av helt dagligdagse hendelser. Er det noe jeg ikke ser eller forstår? Jeg lurer oppriktig, altså. Den har fått så gode kritikker og det eneste jeg ser er minutt-for-minutt-aspektet.

Det er nettopp at det ikke skjer så mye og at det handler om det hverdagslige, at det vanlige menneskets følelsesliv og hverdagsliv skildres, som gjør at jeg liker boka i tillegg til det gode språket.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 02-08-16, 16:53   #924
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er halvveis i den første Wool-boka, og lurer på hvorfor jeg ikke har lest den før.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 04-08-16, 00:09   #925
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Så vidt begynt på The Big Book of Science Fiction, en fersk antologi regissert av Jeff og Ann VanderMeer. Et utvalg på over 100 noveller og romanutdrag osv. som følger genrens historiske utvikling fra forrige århundreskifte og fram til vår tid. Går langt ut over angloamerikansk kulturkrets også (allerede den andre novellen var en radikal feministisk utopi skrevet i India i 1905). Glad jeg har Kindle; papirutgaven er et mordvåpen på over 1200 sider.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 04-08-16, 08:11   #926
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.752
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er nesten ferdig med Den niende graven - Stefan Ahnhem. Grei krim, men nå merker jeg at hjernen min er ferdig med lettbeint ferielektyre. Må nok finne noe annet nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-08-16, 20:40   #927
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Johan Harstad Ambulanse

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 04-08-16, 21:54   #928
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Og dessuten Døden ved vann av Torkil Damhaug, som vi tilfeldigvis fant her i feriehuset; ikke lest noe av denne forfatteren før men har fått inntrykk av at han skal være habil. Fattet først mistanke til at tittelen kunne være en referanse til The Waste Land, og den ble bekreftet i løpet av ca. tjue sider... hvilket trekker opp.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 04-08-16, 23:14   #929
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.000
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har ramlet ut av én fantasymurstein og inn i en annen. Nå er det Blekkhjerte for alle penga.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 05-08-16, 07:57   #930
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har tatt en pause i Steven King "the Dark Tower". Jeg re-leser serien, men nå måtte jeg ha en pause. Det ble Rick Yancey, "the 5th Wave".

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 05-08-16, 07:59   #931
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Så vidt begynt på The Big Book of Science Fiction, en fersk antologi regissert av Jeff og Ann VanderMeer. Et utvalg på over 100 noveller og romanutdrag osv. som følger genrens historiske utvikling fra forrige århundreskifte og fram til vår tid. Går langt ut over angloamerikansk kulturkrets også (allerede den andre novellen var en radikal feministisk utopi skrevet i India i 1905). Glad jeg har Kindle; papirutgaven er et mordvåpen på over 1200 sider.

.

Så kult! Den må jeg lese! Takk for tipset!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 05-08-16, 09:16   #932
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Et stjålete liv.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 05-08-16, 20:06   #933
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

.

Så kult! Den må jeg lese! Takk for tipset!

Det er en novelle av Jon Bing der også, men alt står i kronologisk rekkefølge så det tar en stund før jeg kommer dit.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 05-08-16, 20:17   #934
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.833
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg holder på med Andy Weirs The Martian. Jeg skjønner ikke bæra av vitenskapen i boka, men synes hovedpersonen er så morsomsexy at det veier opp for all nerdinga.

Nerdinga var superbra for oss som liker sånt da, i tillegg til spennende bok for øvrig.

I går leste jeg Harry Potter and the cursed child og jeg synes den var sådär. Den skulle blitt skrevet om i bokform også, ikke bare gitt ut som skuespill. Det ble for spinkelt rett og slett.

Nå har jeg tatt opp igjen Ken Follets The fall of giants (?), jeg gidder ikke gå og sjekke, som jeg ble avbrutt i da vi dro hjem fra ferie. Jeg liker Ken Follett.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 05-08-16, 21:12   #935
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har akkurat begynt på Engletreet av Lucinda Riley.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 06-08-16, 12:21   #936
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg holder på med Verdens heldigste jente av Jessica Knoll, og har Hjertet er en ensom jeger av Carson McCullers liggende klar. (Leser de på engelsk på Kindle.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 06-08-16, 12:27   #937
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.768
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nerdinga var superbra for oss som liker sånt da, i tillegg til spennende bok for øvrig.

Jeg likte også nerdinga, altså. Jeg bare skjønte den ikke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 06-08-16, 20:49   #938
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Det er en novelle av Jon Bing der også, men alt står i kronologisk rekkefølge så det tar en stund før jeg kommer dit.

Er Stanislav Lem representert der?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 07-08-16, 13:15   #939
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Er Stanislav Lem representert der?

Ja.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 07-08-16, 18:20   #940
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Ja.

Bra! Jeg leste mye av ham før, så det skal bli hyggelig å lese noe av ham igjen.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no