Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye sukker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-14, 11:28   #21
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg har gradvis trappet ned til det minimale, siden magen min nekter å godta sukker. (Får magevondt.)
Jeg har lært meg hvilke sukkerholdige produkter som gir hvilken grad magevondt, så når jeg får suget, så må jeg rett og slett spørre meg selv: "Er suget verdt magevondten?" Av og til er svaret "ja".

Men potetgullet mitt får du aldri!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 12:29   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Veldig lite, jeg får tullete blodsukker og magevondt av mye sukker, så jeg må gjøre sånne avveininger som Strutsen, og lander som regel på nei. Jeg har sklidd ut en periode mens jeg var hjemme i permisjon og det ble mer kjeks og sånne småting, men nå er jeg tilbake på normalen som er noe matvarer som inneholder litt sukker (typisk yoghurt og Skyr, spiser heller den med sukker eller den med søtningsstoffer), men ytterst sjelden kaker/kjeks/sjokolade som inneholder sukker eller kunstig søtning. Vi bruker kokossukker eller kutter ut sukker i alt av vafler, boller osv. hjemme, og gjerne også på grøt når vi har det. Men det er altså mest av velværehensyn, selv om jeg helt klart trenger å tenke sunnhetshensyn også. Min svakhet ligger vel helst i potetgull og denslags... Men begrenser det også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 12:30   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Og sukkerbehovet minsker enormt med minket inntak, for min del.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 13:26   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg har sluttet å drikke brus. Det gjør at kroppen min hyler etter sukker, og ettersom jeg kompenserer en del med te, blir det litt sukker i teen.
Jeg elsker sjokolade, så det spiser jeg lett hver dag. Men bare litt. Ikke svære 200grams plater.
Jeg spiser svært lite kake, kjeks og slikt. Det hjelper jo på.

Jeg kunne gjerne stappet kroppen full av smågodt. Og chips. Men jeg gjør det jo ikke, for det er ikke bra for meg.

Sukker og brusavhengigheten er et stykke unna nikotinavhengighet, men for min del (i hvert fall med brusen) er det samme løsning: Cold turkey.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 13:40   #25
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Ikke noe kaker, sjokolade eller sukker i teen, kun det sukkeret som jeg får i meg via annen slags mat.
Jo, jeg bruker syltetøy når jeg en sjelden gang spiser pannekaner, og jeg har sukker på grøt når jeg en gang i blant spiser det,.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 13:49   #26
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Sikkert for mye.
Har 2-3 t-skjeer sukker i teen, det blir vel 1-2 kopper om dagen. Evt den ene koppen byttes ut mot kakao.
Kanskje blir det et knekkebrød eller brødskive med nugatti på til kvelds.
Jeg spiser gjerne kake/kjeks om den anledningen byr seg. Hver fredag feks har vi kake på jobben.
I helgene så spiser jeg glatt 200g med sjokolade.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 23:33   #27
Lacanche
Nybegynner
 
Lacanche sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 6
Lacanche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Vanlig intak i mat.Spiser noe søtt når jeg kjenner kroppen trenger det

Lacanche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 23:57   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg er glad i søtt og koser meg gladelig med det dann og vann, men ikke hver dag.

Jeg liker søtt i kaffen, bruker noen ganger to brune sukkerbiter, av og til suketter.

Jeg har av og til en cookie til frokost, som oftest ikke. Av og til en sjokoladebit til etter-lunsjkaffen, som oftest ikke. Av og til litt sjokolade eller en skive nybakt brød med masse syltetøy til kvelds, som oftest ikke.

Som oftest masse knask på hyttetur.

Sukker på grøten.

Av og til vafler eller sveler i helgen.

Alltid lørdagsgodteri.

Jeg drikker ikke brus eller saft, da.

Totalen varierer altså ganske mye fra dag til dag og uke til uke.

Jeg syns det e passe slik det er og tenker ikke å endre det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 09:08   #29
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Det varierer veldig, men sukker på pannekakene og grøten må jeg ha. sjokolade kan jeg spise mye av, men prøver å skjerpe meg, så har ikke handlet det på en god stund, men mannen har handlet litt til barna, så jeg spiser restene.... Litt smågodt og annet søtt blir det også, men jobber med å holde meg unna, jo mer jeg spiser jo mer søtsug får jeg... Også synder jeg med syltetøy på brødskiva nesten daglig, dog har jeg kuttet ut å drikke oboy eller kakao til, så da får det heller være. Men drikker ikke brus, blir heller litt saft innimellom.

Helst skulle jeg ønske at 200g melkesjokolade om dagen var godt for kroppen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 09:12   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Tidligere har jeg spist sukker sikkert hver dag. Siden desember har jeg vært streng med meg selv, og nå spiser jeg kun godteri på lørdag, når ungene får sitt lørdagsgodt. Så har vi kakedag på jobb annenhver fredag, da hender det at jeg smaker, men tar veldig lite sammenlignet med hva jeg gjorde tidligere.

Ellers spiser jeg ikke sukker i hverdagen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 09:30   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Honning på den greske yoghurten ca 4 ganger i uka (i perioder).
Ellers blir det smågodt på lørdager, elsker smågodt!
Har klart å kutte ut fredagskosen(godteri).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 09:39   #32
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg må bare skryte litt av meg selv. Dette er alt sukkeret jeg har spist i 2014:

- en stor firkløver
- 6 sjokoladekuler
- 5-6 biter smågodt

Alkohol:

5 glass hvitvin



Og jeg har vært et sukkervrak!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 09:39   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Fredagskos har jeg, men det er mer i form av usunn mat enn av søtsaker

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 09:48   #34
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg spiser is hver dag og trives godt med det. Spiser sjelden kaker og godteri, men det går med en del frukt. Har et sunt kosthold ellers med mye fullkorn & fiber, grønnsaker, belgfrukter, fisk og kylling.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 18:06   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg bør og skal holde meg til kun til lørdager. Elsker smågodt og sjokolade. Ellers bruker jeg vel bortimot null. Drikker mye te, men aldri søtet. Drikker aldri brus. Lite frukt, men tar meg et par glass ferskpresset juice i uken.

I en drømmeverden ville jeg ha spist sjokolade og smågodt hver dag - og hvetebakst

Jeg bruker ikke kunstig søtning heller.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 18:39   #36
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Det er svært minimalt. Spiser aldri kaker, godteri, brus, snacks osv med sukker i og har heller nesten aldri søtbehov heller. Eneste jeg kan få i meg sukker er at jeg noen ganger har brukt sjokolade 70 %/80% i mandelkjeks ol.

Jeg får riktignok i meg litt erstatninger da, men har her heller ikke noe behov for sunt godteri, men gøy å lage innimellom. Lager da hjemmelaget sjokolade med agavesirup, rawfood kaker som er søtet med honning/dadler ol, noe sunne kaker søtet med sukrin, jeg er ikke så glad i så veldig søtsmak så ikke så søte typer.

Drikker kun vann og svart kaffe.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 18:47   #37
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Så flinke dere er da. Hvor er alle sjokoholikerne?
Jeg spiser altfor mye sukker sikkert, og vet det godt. Skal ganske mye søtt til for at jeg synes det blir for mye.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 18:54   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye sukker

På hverdagene omtrent ingenting. Jeg er ikke glad i søte pålegg (selv om det hender jeg får lyst på ristet brød med god marmelade eller honning), drikker ikke kaffe/te med sukker i eller sukkerdrikker, og spiser ikke kaker eller snop på hverdagene så fremt det ikke er en spesiell anledning. Fredag og lørdag kveld blir det derimot sjokolade og annet godt, og på søndager har vi dessert eller kake etter middag. Hadde det ikke vært usunt (og dyrt i lengden) kunne jeg fint gaflet i meg sjokolade hver kveld, men jeg velger å holde meg til helgene. Jeg ser ikke poenget med å kutte ut alt av sukker og usunne matvarer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 20:16   #39
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Det blir et eller annet hver dag. En kvikk lunsj eller stratos oftest. Eller noen safarikjeks, eventuelt noe kakao. I dag har jeg spist to mini-japp og tenker å ta et par-tre til etter ungene er i seng.

helst ville jeg hatt en pakke kjeks og en 200-grams sjokolade-plate hver dag, og i ferier blir det gjerne det. Da er det lurt å kutte helt ut en stund etterpå.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 20:16   #40
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Aner ikke. Mye, helst som sjokolade. Jeg kunne tenke meg å spise enda mer, sånn om vi så bort fra helsemessige konsekvenser. Om jeg må drive og forholde meg til den virkelige verden kunne jeg nok tenke meg å spise en god del mindre, helst uten at det var noe savn.

:så avgjort sjokoholiker:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no