Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye sukker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-14, 23:44   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg spiser aldri snop og sjokolade kanskje et par ganger i året. Jeg bruker ikke sukker i kaffe/te og spiser en kakebit (hvorfor i huleste synes iphonen at kakebit burde være nakenritualer?! ) hvis jeg er i selskap. Jeg spiser ikke vaffel på vaffelfrezag på jobb og kanskje 10 flak potetgull i året. Jeg spiser kanskje tre is i løpet av et år og bruker ikke søtt pålegg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 23:46   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg spiser aldri snop og sjokolade kanskje et par ganger i året. Jeg bruker ikke sukker i kaffe/te og spiser en kakebit (hvorfor i huleste synes iphonen at kakebit burde være nakenritualer?! ) hvis jeg er i selskap. Jeg spiser ikke vaffel på vaffelfrezag på jobb og kanskje 10 flak potetgull i året. Jeg spiser kanskje tre is i løpet av et år og bruker ikke søtt pålegg.

Jeg trener 6 økter i uken også. Jeg burde vært slank som en sylfide. Men det er jeg IKKE.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 08:46   #43
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Det varierer litt. Jeg har definitivt potensialet til å spise enormt mye snop, og får fort følelsen "mye vil ha mer". Så helst skulle jeg spist godt med sjokolade hver eneste dag. Men det fungerer overhodet ikke; en ting er hva det gjør rent utseendemessig med kroppen min, det som definitivt er viktigst er hva mye sukker over tid gjør med hodet og energinivået mitt. Jeg blir slapp og trist av å spise mye sukker. Jeg føler meg rimelig overbevist om at kostholdet mitt, deriblant sukkerinntaket, har mye å si for min psykiske helse (jeg har hatt noen runder med depresjon de siste 15 årene), så jeg bør være nøye. Og i tillegg så er det sånn at om jeg spiser mye sukker så mister jeg treningsiveren, og da faller energinivået mitt ytterligere. Og jeg blir ekstra sur og ikke kjekk å leve sammen med.

Likevel funker fullstendig kutt dårlig på meg. Jeg kan godt kose meg med litt kake på en onsdag og dessert et par dager i uken så lenge jeg holder det innenfor rimelighetens grenser. Akkurat det å kunne gjøre det er viktig for meg. Det jeg imidlertid må passe meg for er å spise mye snop i helgene. Mannen min og jeg har i perioder en lei tendens til å kjøpe inn litt for mye sjokolade til helgen, noen ingen av oss har godt av. Og sklir det ut i helgene sklir det gjerne ut i ukedagene også. Nå er vi inne i en god periode der vi stort sett holder oss unna godteri, og du verden som det merkes på kropp og sinn. Vi koser oss heller med et par glass god rødvin.

En god knekk mørk sjokolade (86%) spiser jeg imidlertid så og si hver dag. Jeg regner ikke det som godteri siden det er såpass lite sukker i.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 08:50   #44
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg bruker forøvrig litt sukker i teen, men siden jeg drikker te kanskje et par ganger i måneden er det greit. Ikke sukker i kaffen, og all middagsmat lages fra bunnen av, så vi får i oss svært lite sukker fra ferdigprodukter.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:00   #45
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Jeg er ikke så veldig glad i søtsaker, og spiser ikke så mye av det. Vi har begynt med fredagskos på kontoret, da kan det være jeg spiser et par sjokoladebiter. Jeg kan av og til få søtsug etter lunsj, spesielt hvis jeg har spist noe fisk. Da dekkes det med en skive med blåbærsyltetøy og brunost.
Snacks, derimot - ja takk når som helst!

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:05   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg blir slapp og trist av å spise mye sukker. Jeg føler meg rimelig overbevist om at kostholdet mitt, deriblant sukkerinntaket, har mye å si for min psykiske helse (jeg har hatt noen runder med depresjon de siste 15 årene), så jeg bør være nøye. Og i tillegg så er det sånn at om jeg spiser mye sukker så mister jeg treningsiveren, og da faller energinivået mitt ytterligere. Og jeg blir ekstra sur og ikke kjekk å leve sammen med.

Pussig hvor ulike folk er. Hos meg henger sukkerinntak og treningsiver nøye sammen - det er nesten hovedmotivasjonen min for å trene 5-6 ganger i uka at jeg da kan unne meg sjokolade. (Jeg spiser hovedsakelig M, da. Nøtter er jo veldig sunt. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no