Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dere som trener om morgenen: Mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-14, 14:25   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som trener om morgenen: Mat?

Dere som trener før jobb på morgenen, hva spiser dere før dere trener? Og spiser dere da en vanlig frokost etter trening?

Jeg kan ikke trene rett etter et fullt måltid, men jeg klarer ikke gjøre noe som helst om jeg ikke spiser noe heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:28   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg skal kanskje ikke uttale meg altfor bastant, siden jeg normalt sett trener på ettermiddagen. Men i dag så trente jeg tidlig og da hev jeg i meg to rugsprø og en kaffe latte på lettmelk før jeg gikk på toget. Dermed fikk jeg en drøy halvtime mellom frokost og trening, og det gikk helt fint på den mengden mat. Etter trening drakk jeg en proteinshake og litt senere en god morgen yoghurt. Var såvidt sulten da det var tid for lunsj.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:29   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg spiser det jeg ellers spiser til frokost. Enten havregrøt med cottage cheese og bær (liten porsjon), eller 1-2 rugsprø eller andre knekkebrød med ost og paprika. Kaffe med melk, totalt ca 200 kalorier. Spiser vanligvis et lignende måltid ikke så lenge etter trening, evt. bare en banan.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:29   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg trener ikke om morgenen, men hvis jeg ellers er litt for sulten til å trene spiser jeg en banan. Det funker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:31   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg trener om morgenen inni mellom, og da spiser jeg etter trening.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:33   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg spiser ikke før.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:34   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg trente om morgenen en god del i fjor. Jeg spiste et eple og drakk et glass melk på vei til trening og frokost etterpå. Jeg er ikke så veldig sulten om morgene, så det funket for meg. (trente ikke så sykt tungt)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:35   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.892
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg trener ofte om morgenen. De aller fleste gangene spiser jeg ingenting. Spiser da normal, eller litt kraftigere frokost etter trening. Dersom jeg skal trene ekstra hardt/lenge tar jeg typisk en YT drikk før trening.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:37   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg skal teste ut å ikke spise før trening på onsdag, men jeg ser ikke for meg at det er noe for meg, altså.

De siste morgenene har jeg spist et egg som jeg har kokt kvelden i forveien. Det funker forsåvidt det også. Men jeg er så sulten på morgenen, så det føles litt knapt. Men jeg trener så fryktelig tidlig, så jeg orker ikke legge inn tid til et skikkelig måltid før trening heller.

Kanskje plukker jeg opp noen geniale tips her nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:39   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg trener ikke styrke på morgenen, men det hender jeg jogger på sommerstid. Da spiser jeg et halv knekkebrød eller ei halv brødskive, og drikker en liten kopp kaffe. Har hørt at kaffe før morgentrening er bra, men det kan hende at det er bare noe jeg "vil høre".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:39   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg trener ofte om morgenen. De aller fleste gangene spiser jeg ingenting. Spiser da normal, eller litt kraftigere frokost etter trening. Dersom jeg skal trene ekstra hardt/lenge tar jeg typisk en YT drikk før trening.

Ja, jeg har tenkt på det, om jeg kanskje bør drikke noe i stedet for å spise noe minigreier.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:39   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Jeg trener hjemme en halvtime hver morgen, og siden jeg gjør det med en gang jeg våkner går det greit å ikke spise noe. Jeg har vann tilgjengelig, og spiser rett etter trening. Tidligere da jeg dro på treningsstudio og trente lengre (45 minutters time), tok jeg en shake før jeg dro, og spiste frukt etterpå.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:40   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Det skal nevnes at jeg vanligvis ikke spiser frokost heller. Jeg spiser som regel ikke første måltid før kl.10, så det er ikke en stor greie for meg å trene uten å ha spist.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:45   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.892
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, jeg har tenkt på det, om jeg kanskje bør drikke noe i stedet for å spise noe minigreier.

Jeg har ihvertfall god erfaring med YT drikkene. De kan jeg faktisk drikke rett før en joggetur uten å få problemer med magen. Godt smaker de også synes jeg.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:56   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg kan ikke spise eller drikke noe proteinrikt før trening, verken morgen eller kveld. Da blir vel uvel når jeg begynner å trene. Mulig det bare gjelder meg, men det kan jo være greit å ha i bakhodet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:02   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har ihvertfall god erfaring med YT drikkene. De kan jeg faktisk drikke rett før en joggetur uten å få problemer med magen. Godt smaker de også synes jeg.

- mens jeg synes YT smaker høgg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:03   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg trener sjelden om morgenen. Men av og til i helgene. Da spiser jeg et knekkebrød med ost og drikker melk før jeg løper. Og så sparer jeg den ordentlige frokosten til jeg kommer hjem.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:04   #18
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg har begynt å trene styrke med PT en gang i uka kl 0700. Det går overraskende bra, og jeg spiser en porsjon havregrøt en halv time til tre kvarter før trening. Jeg har alltid sett på meg selv som en som ikke kan trene om morgenen, men jeg tror det handler mest om å ha noe mat i magen for å kunne gjennomføre for min del.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:05   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg spiser frokost før trening hvis jeg trener før jobb. Det fungerer dårlig for meg å trene på tom mage, og jeg er alltid sulten når jeg står opp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:08   #20
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg trener kun om morgenen i helger og ferier, og da spiser jeg en banan før jeg trener. Det er da alltid snakk om kondisjonstrening når jeg trener så tidlig. Å trene uten mat i magen funker ikke for meg, i alle fall.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no