Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er bread flour?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-14, 22:43   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hva er bread flour?

Noen som vet hva jeg eventuelt kan erstatte bread flour med? Eventuelt er det noe jeg kan få tak i her hjemme?

(Jeg må jo bare prøve denne cookies oppskriften:
http://www.handletheheat.com/2013/10...p-cookies.html)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 22:54   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er bread flour?

I Norge har vi ikke noe forskjell på de siktede hvetemelene, men bread flour er et siktet hvetemel med høyt proteininnhold/gluten. Mulig du kan prøve med pizzamel.

I denne tråden kan du lese mer om mel: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=162142

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 22:58   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Jeg hadde gått for vanlig hvetemel i oppskriften (både på all-purpose flour og bread flour. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 09:21   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Norge har vi ikke noe forskjell på de siktede hvetemelene, men bread flour er et siktet hvetemel med høyt proteininnhold/gluten. Mulig du kan prøve med pizzamel.

I denne tråden kan du lese mer om mel: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=162142

Takker. Tenkte også på å prøve med pizzamel, eventuelt det andre italienske melet (Det finnes både Tipo 0 og Tipo 00 - husker ikke hvilket som brukes til pizza).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 09:21   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg hadde gått for vanlig hvetemel i oppskriften (både på all-purpose flour og bread flour. )

Funker nok det også, men akkurat i denne oppskriften var det et poeng at resultatet ble bedre med to ulike meltyper.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 11:41   #6
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Norge har vi ikke noe forskjell på de siktede hvetemelene, men bread flour er et siktet hvetemel med høyt proteininnhold/gluten. Mulig du kan prøve med pizzamel.

I denne tråden kan du lese mer om mel: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=162142


Hvis det stemmer at bread flour er siktet hvetemel med høyt gluteninnhold i andre land kan du fint bruke vanlig norsk siktet hvetemel. Melet i Norge har høyt gluteninnhold (fordi vi som forbrukere foretrekker det slik).

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 12:29   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hvis det stemmer at bread flour er siktet hvetemel med høyt gluteninnhold i andre land kan du fint bruke vanlig norsk siktet hvetemel. Melet i Norge har høyt gluteninnhold (fordi vi som forbrukere foretrekker det slik).

Takk for info! Det visste jeg ikke, faktisk. Det er jo en konsekvens av at vi har lite differensierte mel. Jeg syns sånt er spennende, som jeg skrev i den andre tråden; jeg trodde siktet hvetemel var siktet hvetemel, no fuzz, liksom. Også begynte jeg å lese kokebøker fra sørstatene og der gir de deg lots of fuzz, altså!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:13   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hvis det stemmer at bread flour er siktet hvetemel med høyt gluteninnhold i andre land kan du fint bruke vanlig norsk siktet hvetemel. Melet i Norge har høyt gluteninnhold (fordi vi som forbrukere foretrekker det slik).

Det visste ikke jeg heller. Men hva blir da alternativet til all purpose flour? Det må da være et med lavere gluteninnhold enn siktet hvetemel?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:26   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Du kan ganske sikkert bruke hvetemel til begge, vil jeg tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:49   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan ganske sikkert bruke hvetemel til begge, vil jeg tro.

Ja, normalt sett funker nok det. Akkurat i denne oppskriften tror jeg poenget var at en fikk det beste resultatet med å blande de to meltypene. Mulig jeg også må gjøre et aldri så lite cookie eksperiment med ulike melblandinger

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 18:13   #11
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Er spent på hvordan cookiesene ble?
Og dersom du har oversatt oppskriften til norsk, legg den gjerne ut. Jeg er helt noldus på å lese engelske oppskrifter.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 18:20   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er bread flour?

Jeg ville prøvd med pizzamel ja. Eller kanskje dette melet.

Men jeg har bakt mye cookies og synes de blir veldig gode med bare vanlig hvetemel oppi. Så tror ikke det er noe krise dersom du erstatter med det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no