Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Toro langpanne som muffins?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 08:17   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Toro langpanne som muffins?

Det kan da ikke være noe i veien for å gjøre det slik? På grunn av allergier blant gjestene, har jeg nok en gang hadlet denne ferdigkaken til Ullungens klassebursdagsselskap.

Erfaring fra de to siste feiringer er at denne ikke akkurat går unna som varmt hvetebrød; vi har sittet igjen med store mengder, til tross for nesten 20 gjester i selskapet. Jeg tenkte derfor å sukre pillen ved å lage den i søte muffinsformer med pynt på.

Da jeg kom hjem med en pose langpannekake + glasur, stilte imidlertid Xian-mannen seg litt kritisk til ideen. Jeg på min side hevdet bestemt at muffinskakerøre og langpannekakerøre er akkurat det samme.

Men siden Xian-mannen er langt mer av en bakemester enn det jeg er, ble det sådd en tvil i meg. Så hva skal jeg gjøre, steke den i en langpanne, eller kan jeg lage små muffins av kakerøren, tror dere?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 08:19   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg har nå laget muffins av alskens langpannekakerører, og det har alltid gått greit. Kan være litt vanskelig å beregne steiketida, det er det eneste.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 08:22   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Dette har vi gjort flere gagner, av samme årsak som det, allergier, går alldeles utmerket.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 08:23   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har nå laget muffins av alskens langpannekakerører, og det har alltid gått greit. Kan være litt vanskelig å beregne steiketida, det er det eneste.

Takk, Stompa, nå føler jeg meg litt sikrere. Er det ikke cirka åtte minutter jeg pleier å steke små muffins, tro?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 08:26   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg har også gjort det - og ofte laget mini-muffins, de går ned på høykant.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 09:08   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Det går nok fint, men jeg skjønner hva mannen din mener, tror jeg. Muffinsrøre er vel oftere mer "klissete" enn tradisjonell langpannerøre? Da tenker jeg ikke på brownies. Muffins blir skrekkelig fort tørre og ekle (det samme kan vel sies om mange langpannekaker, men de stekes i det minste lenger). Jeg føler(!) ihvertfall at Muffinsrøre bør være mer feit og søt, på en måte...

Ja, jeg kan jo ikke bake at all, så du trenger ikke høre på meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 09:23   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg har gjort det og det går helt supert. Husker dessverre ikke steketiden, så der må du nesten eksperimentere litt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 09:40   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Det går kjempefint!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 09:48   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg gjorde det en gang til jentungen, men syns de ble tørre og fryktelig smuldrete. Neste gang tror jeg at jeg skal tilsette litt revne gulrøtter eller eple eller noe sånt, for å få de litt mer saftige.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:04   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Har ikke prøvd med akkurat den røren, men ser ikke problemet med å gjøre det!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:10   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg gjorde det en gang til jentungen, men syns de ble tørre og fryktelig smuldrete. Neste gang tror jeg at jeg skal tilsette litt revne gulrøtter eller eple eller noe sånt, for å få de litt mer saftige.

Ah, dette leste jeg nå, akkurat idet jeg skal gå i gang med røren. Da river jeg et par gulrøtter oppi. Takk for tips!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:22   #12
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Å nei, nå rev jeg av gammel råkostsalat/coleslaw-vane gulrøttene på den grove siden av rivjernet. Og det var de to siste jeg hadde. De skal vel helst være finrevet i kake, tenker jeg?

Kanskje jeg kan hakke dem videre i Kitchen Aiden?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:24   #13
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Absolutt, det går fint.

Jeg har gjort den "tabben" med gulrotkake, Xian, og det gikk fint. Merket det ikke, annet enn at den orange fargen syntes litt bedre.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:35   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg lagde muffins av akkurat den posen i helga, til barneselskap. Gikk helt strålende. De ble heller ikke tørre. Stekte dem 8 minutter. Jeg lagde dem lørdag, serverte dem søndag, og poden på 15 syntes fortsatt de smakte strålende da han satte siste til livs i går -tirsdag. Jeg lagde i store former, så kanskje litt kortere steketid med små.
Forøvrig lot jeg dem være uten pynt, satt på skåler med glasur og pynt på bordet, og lot barna pynte selv. Stor lykke

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:35   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Det eneste som kom ut av dét (Kitchen Aiden), var at gulrotmengden ble betydelig redusert, siden alt klistret seg fast i bunnen av blenderen.

Vurderer å (fin-)raspe et eple i tillegg. Eller bare få den i former, smelle dem i ovnen og bli ferdig med det...

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:36   #16
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg lagde store muffins med Toro langpanne, og de synes jeg ble saftigere og holdt seg lenger enn muffinsmixen.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:38   #17
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg lagde muffins av akkurat den posen i helga, til barneselskap. Gikk helt strålende. De ble heller ikke tørre. Stekte dem 8 minutter. Jeg lagde dem lørdag, serverte dem søndag, og poden på 15 syntes fortsatt de smakte strålende da han satte siste til livs i går -tirsdag. Jeg lagde i store former, så kanskje litt kortere steketid med små.
Forøvrig lot jeg dem være uten pynt, satt på skåler med glasur og pynt på bordet, og lot barna pynte selv. Stor lykke

Musikk i mine ører, Snippa!

Fordelen med å bake denne Toro-kaken, er at jeg, som elsker kakedeig/røre, overhodet ikke fristes til å spise av lasset. Pulveret likner på aske.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:40   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg lager store muffins av den posen. Bruker ofte fløte i røra, synes det blir mindre tørt. Følg med på steketid, kan bli for stekt og da smuler disse mye mer enn vanlige muffins.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:43   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Jeg brukte olje, ikke smør, og de ble som sagt ikke tørre

(Også følte jeg plutselig for å si at barneselskapet var for 9-åringene, ikke 15-åringen Tror ikke en gjeng 15-årige gutter hadde kost seg ved bordet med muffinspynting...)

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:48   #20
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro langpanne som muffins?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg brukte olje, ikke smør, og de ble som sagt ikke tørre

Jeg brukte olje! Det er en melkeallergi inne i bildet også, nemlig.

Sitat:

(Også følte jeg plutselig for å si at barneselskapet var for 9-åringene, ikke 15-åringen Tror ikke en gjeng 15-årige gutter hadde kost seg ved bordet med muffinspynting...)

Dette er en 8-årsdag, men jeg tror jeg står for pyntingen selv. En del av gjestene er nokså ville.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no