Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 09:25   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Blir 10 i år, har en gammel arvet Sony Ericsson W810i. Sier hun er den eneste uten smarttelefon i klassen og at de fleste har iPhone. Jeg synes det er hårreisende at det finnes flere titalls iPhone i en 4. klasse. "Alle" har arvet, men hvis telefonene fortsatt virker, hvorfor har "alle" foreldre i en klasse kjøpt seg en ny?

Jeg fikk ny da jeg byttet jobb. Jobben eier telefonen min, så jeg måtte få ny. Og så kostet det meg et par 100-lapper å kjøpe ut den gamle telefonen min fra den arbeidsgiveren jeg sluttet hos. Og dermed har hun en iPhone som var billigere for oss enn å kjøpe ny telefon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 09:43   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

2006-modellen har en arvet iPhone 4.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:00   #43
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Arvet Samsung S3.

Og svar til Banana, den virker ikke perfekt. Mannen fikk ny på jobben etter å ha brukt denne tre år, og den virker bra nok til gutten. Men batterikapasiteten mm er ikke fantastisk for en som snakker mange titalls samtaler på en dag på jobb.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:02   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg fikk ny da jeg byttet jobb. Jobben eier telefonen min, så jeg måtte få ny. Og så kostet det meg et par 100-lapper å kjøpe ut den gamle telefonen min fra den arbeidsgiveren jeg sluttet hos. Og dermed har hun en iPhone som var billigere for oss enn å kjøpe ny telefon.

Samme her, og så har jeg byttet jobb relativt ofte de siste årene. #ikke-gullklokke-materiale. Det har vært billig å kjøpe ut den gamle telefonen, ny jobb har hatt ny telefon.

Og mannen har byttet til nyere versjon i jobben sin et par ganger, der det er en nødvendighet med relativt nye versjoner (jobber med digitalt innhold).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:09   #45
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

06-modellen her hadde en Samsung trend eller hva det heter, den har hun mistet. Så hadde hun en billig Nokia av gammeldags type, den har hun også mistet. Så nå har hun ingenting. Det som er rart er at hun er den av ungene som vanligvis har full kontroll på alt av ting og greier, og full oversikt, men telefon ble tydeligvis vanskelig.

Eldste er 13, så litt eldre, hun har en Samsung Galaxy Edge S6 eller noe sånt. Jeg vant den i en konkurranse, hun fikk den til jul.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:13   #46
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Samsung Galaxy S5 tror jeg. Kjøpt for bursdagspenger. 11 år.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:31   #47
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

9 og 11 åringen har iphone 5, begge kjøpt for et par hundre kr fra "restelageret" til mannens jobb.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 11:05   #48
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Min fyr blir bare 9 i år, men har mannens gamle Samsung Galaxy Note. Det florerer av Samsung og iPhone i klassen hans, og han er året yngre enn ditt barn, banana. Tror mange bytter telefon i dag rett og slett fordi de har lyst på noe nytt, så kan man jo selvsagt diskutere det.

Størsta på 14 har min gamle iPhone 5s. Hun ville ikke ha iPhone 6 pga størrelsen, så jeg fikk 6 og hun 5s. Faktisk den tlf jeg har hatt lengst de siste årene (15 mnd), og har overhodet ikke tenkt til å bytte den ut.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 11:11   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Blir 10 i år, har en gammel arvet Sony Ericsson W810i. Sier hun er den eneste uten smarttelefon i klassen og at de fleste har iPhone. Jeg synes det er hårreisende at det finnes flere titalls iPhone i en 4. klasse. "Alle" har arvet, men hvis telefonene fortsatt virker, hvorfor har "alle" foreldre i en klasse kjøpt seg en ny?

Dette har jeg skrevet i omtrent hver eneste mobildiskusjon: Mannen min får ny mobil på jobb med nokså jevne mellomrom, av sikkerhetsårsaker. Dermed fikk han iPhone 6S på jobb, og poden overtok hans 5. Før det hadde han min gamle 4S, som vi byttet batteri på. Det er for oss langt mer hensiktsmessig at han arver en gammel iPhone enn å kjøpe en billigere, ny, smartmobil med annet operativsystem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 11:19   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Begge guttene har arvede telefoner, arvet av sin far, tiåringen har en Samsung av et eller annet slag, tolvåringen har en iPhone av et eller annet slag.

Hvorfor det er så mange fungerende telefoner de kan arve der vet ikke jeg, mine telefoner er utslitt når de byttes ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 11:58   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Dette har vi diskutert mange ganger før. En telefon som ikke holder en hel dag som arbeidsverktøy for en som er avhengig av å være tilgjengelig på mail og telefon kan holde helt fint som vanlig telefon for en 10-åring som har den avslått i sekken 70 % av tiden når han er utenfor huset.

Grunnen til at vi må bytte batteri nå, er at den konker etter 3 sekunder i kulden, og nå står han alene i alpinbakken og må kunne nås hvis det er noe.

Jeg kjenner ikke til noen bedrifter som tar hasslet og jobben med å bytte batterier på en 2-3 år gammel telefon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:00   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Akkurat disse diskusjonene får meg til å huske hvor meningsløst det egentlig er å diskutere ting, siden ingen egentlig tar inn over seg hva andre sier hvis det ikke passer med verdensbildet. Jeg er helt sikkert likedan, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:22   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.443
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Blir 10 i år, har en gammel arvet Sony Ericsson W810i. Sier hun er den eneste uten smarttelefon i klassen og at de fleste har iPhone. Jeg synes det er hårreisende at det finnes flere titalls iPhone i en 4. klasse. "Alle" har arvet, men hvis telefonene fortsatt virker, hvorfor har "alle" foreldre i en klasse kjøpt seg en ny?

Svært mange har iPhone på trinnet til femteklassingen her også, de fleste arvet, noen spart selv, og noen fått i bursdagsgave e.l. Våre fikk smarttelefoner som første telefon, fordi ene bestemora (min mor) på et tidlig tidspunkt sa hun ønsket å få være den som kjøpte den første mobiltelefonen til alle barnebarna når foreldrene bestemte at de var gamle nok (variert litt hos meg og mine søstre hvilken alder det har vært, til mine passet det greit med 8-årsdagene, da har de sluttet på sfo og begynt å være mer alene hjemme). Da har hun kjøpt smarttelefoner til dem. Til eldste kjøpte hun en Samsung Xcover ett-eller annet, en veldig robust støt- støv og vannsikker, på grunn av at hun er veldig uvøren. De to yngste fikk hver sin relativt rimelige Huawei. Eldste har nå begynt å bruke telefonen litt mer aktivt, i forhold til spill, kamera etc, og da var ikke den gamle så egnet, i tillegg til at hun har blitt flinkere til å ta vare på tingene sine. Derfor fikk hun arve mannens gamle Samsung Galaxy S4, da han fikk ny på jobb. Vi går for android-system til hele famiilen, både når det gjelder nettbrett, telefon og annet, for det er enklest slik. Så det er ingen i familien som har iPhone eller i-noe annet.

Jeg vet det er barn på trinnet hennes som ikke har smarttelefon, men det er ikke mange.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:25   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Jeg fikk ny iPhone 5s 16GB av arbeidsgiver for to måneder siden. Den tenker jeg å bytte i iPhone 6s 128 GB som jeg spanderer på meg selv fordi jeg har lyst, så får 10 åringen arve 5s.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:25   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Akkurat disse diskusjonene får meg til å huske hvor meningsløst det egentlig er å diskutere ting, siden ingen egentlig tar inn over seg hva andre sier hvis det ikke passer med verdensbildet. Jeg er helt sikkert likedan, altså.

Joa, men det hender nå at ens eget verdensbilde ikke er en fasit for andre også. (Irriterende nok.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:28   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

iphone 4 er over fem år gammel, jeg syns ikke det er så rart at mange har fått ny jobb eller nye telefonbehov i løpet av så lang tid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:28   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

I denne alderen er det jo veldig varierende i hvor stor grad de bruker telefonen. Snuppa bruker den svært mye. Så mye at hun vurderte å melde seg av leiren hun skal på i vinterferien da hun innså at den var mobilfri. Vi voksne var klare på at det ikke var et gyldig argument for å melde seg av.

Jeg vet at det er noen få i klassen hennes som ikke har telefon, men de aller fleste har.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:30   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Joa, men det hender nå at ens eget verdensbilde ikke er en fasit for andre også. (Irriterende nok.)

Hva tenker du på? Det jeg reagerer på i denne og lignende tråder, er folk mer enn antyder at det ikke stemmer at barn faktisk arver telefoner voksne faktisk ikke kan bruke lenger på en fornuftig måte, men at de bare egentlig vil at poden/piken skal være En Av De Kule og ha en iPhone.

At det likevel stemmer for oss og flere andre, er ikke et verdensbilde, men et faktum? Jeg påstår ikke at det ikke eksisterer foreldre som vil kjøpe barn status, men jeg synes det forbausende at flere drar den "jeg skjønner ikke hvordan det kan være riktig at man "ARVER" mobil"-kortet etter SÅ mange forklaringsrunder her på FP.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:32   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva tenker du på? Det jeg reagerer på i denne og lignende tråder, er folk mer enn antyder at det ikke stemmer at barn faktisk arver telefoner voksne faktisk ikke kan bruke lenger på en fornuftig måte, men at de bare egentlig vil at poden/piken skal være En Av De Kule og ha en iPhone.

At det likevel stemmer for oss og flere andre, er ikke et verdensbilde, men et faktum? Jeg påstår ikke at det ikke eksisterer foreldre som vil kjøpe barn status, men jeg synes det forbausende at flere drar den "jeg skjønner ikke hvordan det kan være riktig at man "ARVER" mobil"-kortet etter SÅ mange forklaringsrunder her på FP.

Klart det. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er i svært mange sammenhenger er slik.

Og samtidig er det vel også glatt et faktum at andre igjen oppgraderer til nye telefoner før de egentlig trenger, og arver videre fullt fungerende telefoner til barna.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:35   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I denne alderen er det jo veldig varierende i hvor stor grad de bruker telefonen.

Ja, det varierer veldig. Poden tar den kun med seg hvis det er slik at han må ringe oss for å hentes. Det skjer vel bare en gang i uka, knapt. Hjemme bruker han iPad'en. Han er ikke på sosiale medier.

Siden vi har Apple-dingser på alle nivå, så ville det vært mye mer tungvindt å kjøpe en billig Android-telefon til ham.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no