Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godt levert vs Adams matkasse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-17, 18:30   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt levert vs Adams matkasse

Vi lurer litt på å få mat levert på døren. Hvilken leverandør har dere? Og hva er avgjørende for deres valg?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 18:54   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har Godt levert. Er fornøyd nok med det. Vi har favorittkassen. Det aller beste er at jeg slipper å finne på middag annenhver uke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 18:56   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har testet Godt levert, men var ikke spesielt imponert.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 18:58   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har Adams original innimellom. Har prøvd Godt levert også, men endte tilbake til Adams uten at jeg helt husker hvorfor.

Deilig med matkasse iblant, litt nye smaker og ikke minst å slippe tenke ut meny.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 19:03   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Kolonial.no. Plukker oppskrifter selv, og kan handle alt annet man trenger og få levert på døren også. Og kan justere oppskrifter på mengder, antall, i det hele tatt, superlettvint!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 19:22   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Kolonial.no leverer vel kun på Østlandet?

Vi er 4 voksne, og føler vel Godt levert leverer billigere enn Adams i forhold til mengde. Jeg får prøve en kasse fra hver, tror jeg.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 19:31   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Har hatt Adams matkasse i snart 2 år nå. Originalkasse med 5 middagar. Me er jevnt over godt fornøgd. Mykje god smak, fisken har god kvalitet og grønsakene er bra. Me sparer pengar ved å unngå unødvendige kjøp i butikken.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 20:23   #8
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har prøvd begge og foretrekker Adams da rettene krever mindre forberedelse (mindre kutting) og maten er lettere å tilpasse for barn som ikke ønsker at ulike ingredienser blir blandet. Vi har prøvd barnekassen og grethe rodekassen hos Godt levert og favorittkassen hos Adams.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 20:34   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har brukt begge, bytter på både leverandør og kasse, men vi ender alltid tilbake på Adams ekspress. Godt levert har kanskje mer variasjon i rettene, men de tar lengre tid å lage og de er mye dårligere enn Adam på fiskeretter.

Det er alltid mat i overflod i kassene, så om en av ungene har besøk, er det likevel plenty av mat.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 21:06   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har bare forsøkt Adams. Har hatt favorittkassen og er godt fornøyd. Det var nok mat til alle fem i familien. Vi slutet fordi jeg synes det blir for dyrt. Det jeg savner er den ferske fisken.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kolonial.no. Plukker oppskrifter selv, og kan handle alt annet man trenger og få levert på døren også. Og kan justere oppskrifter på mengder, antall, i det hele tatt, superlettvint!

Dette anbefaler jeg også. Mye rimeligere og de leverer alt mulig annet man trenger også. Jeg er helfrelst på kolonial.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 21:10   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Jeg trodde kolonial hadde utvidet nedslagsfeltet, men mulig jeg tar feil altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 21:14   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har hatt Adams Matkasse (original) kanskje 8-10 ganger og vært jevnt over fornøyd. Vi har hatt Godt levert en gang, som ikke var noen suksess. Mulig vi bare var uheldige med akkurat den uka.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 21:33   #13
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har Godt Levert. Ga Adams to sjanser, men kvaliteten på kjøttet var dårlig begge gangene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 21:48   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har Sunn og lett-kassen fra Adams annenhver uke, med fem retter. Det var litt tilfeldig at det ble Adams, men jeg ser at de har flere kasser å velge mellom enn Godt levert.

Vi er jevnt over godt fornøyd med alt bortsett fra fisken. De sender utrolig mye lange og lyr, som bare ikke er god. De gangene vi har fått laks, sei eller torsk har fisken vært helt ok. Utenom fisken kan jeg nok telle på en hånd de rettene vi ikke har likt. Jeg ser at det er mindre ren fisk i de andre kassene, så da er sikkert ikke det et like stort problem. Eventuelt er jeg spesielt kresen på fisken.

Vi har valgt en kasse der det er ganske arbeidskrevende å lage rettene. Det er helt greit; det viktigste for meg er å slippe å 1) finne på middager og 2) handle inn til middager.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:04   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Her kan vi kun får adams, men har prøvd det noen ganger. Jeg har funnet ut at det funker best med 3 middager, for 5 middager blir gjerne litt mye på en vanlig uke med aktiviteter og når vi gjerne har noen ønsker for middagene i helgen.

De fleste middagene er gode eller iallefall ok, men har vært noen få oppskrifter som ikke har falt i smak hos oss. Og så syns jeg det til tider blir veldig mye ovnsbakte poteter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:18   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Her kan vi kun får adams, men har prøvd det noen ganger. Jeg har funnet ut at det funker best med 3 middager, for 5 middager blir gjerne litt mye på en vanlig uke med aktiviteter og når vi gjerne har noen ønsker for middagene i helgen.

De fleste middagene er gode eller iallefall ok, men har vært noen få oppskrifter som ikke har falt i smak hos oss. Og så syns jeg det til tider blir veldig mye ovnsbakte poteter.

Mens vi aldri har fått oppskrift med ovnsbakte poteter. Det varierer nok fra kasse til kasse. Vi får mye bulgur, couscous og økologisk fullkornris.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 23:09   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Jeg hadde favorittkassen til Godt levert en kort periode, men innså at jeg likte best å bestemme maten min selv. Også syntes jeg det var ALTFOR mye ferdiggreier der. Man kan lage mat på kort tid uten å bruke masse helfabrikata.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 23:25   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mens vi aldri har fått oppskrift med ovnsbakte poteter. Det varierer nok fra kasse til kasse. Vi får mye bulgur, couscous og økologisk fullkornris.

Vi har oftest hatt den barnekassen, så kanskje derfor.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 00:12   #19
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg hadde favorittkassen til Godt levert en kort periode, men innså at jeg likte best å bestemme maten min selv. Også syntes jeg det var ALTFOR mye ferdiggreier der. Man kan lage mat på kort tid uten å bruke masse helfabrikata.

Man kan vel velge kasser der også med mindre halv- og helfabrikata? Det kan man hos Adams i hvert fall. Den vi har inneholder knapt halvfabrikata, annet enn en og annen saus. Hamburgere, karbonader, kjøttboller, fiskekaker osv. lages helt fra bunnen av.

Før denne prøvde vi ut en annen, og der var det så mye ferdiggreier at jeg like godt kunne ha kjøpt Toro selv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 00:49   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Man kan vel velge kasser der også med mindre halv- og helfabrikata? Det kan man hos Adams i hvert fall. Den vi har inneholder knapt halvfabrikata, annet enn en og annen saus. Hamburgere, karbonader, kjøttboller, fiskekaker osv. lages helt fra bunnen av.

Før denne prøvde vi ut en annen, og der var det så mye ferdiggreier at jeg like godt kunne ha kjøpt Toro selv.

Ja, men jeg vil ha mat som ikke tar kjempelang tid å lage, men samtidig IKKE er halv og helfabrikata. DET er det ingen som klarer levere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no