Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelagde fiskepinner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-09, 00:34   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hjemmelagde fiskepinner

Har sett flere som nevner hjemmelagde fiskepinner og andre hjemmelagde og barnevennlige alternativer her inne,-- jeg vil veldig gjerne få oppskriftene!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 00:37   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde fiskepinner

Jeg har brukt oppskriften til Fibi, og gjort omtrent det samme med kyllingbiter. Jeg blander av og til litt parmesan i strøen også, og litt provencekrydder. Når vi lager burgere og kjøttkaker blander vi alltid masse grønnsaker i som er kjørt til mos i blenderen eller med stavmikseren. Gulrot, broccoli, blomkål, løk og kikerter funker bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 14:30   #3
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelagde fiskepinner

Jeg pleier å dele opp fisken i passe små biter, det lar seg best gjøre når den fortsatt er litt frossen. Har så tre skåler klart til dyppe de i. En med sammenpisket egg, en med mel (gjerne maismel) og i den siste skålen brødsmuler eller griljermel. Jeg steker de i stekepanne med rapsolje.

Om de skal ha litt mer smak har jeg i ett eller annet krydder sammen med melet, men som oftest bare litt salt eller pepper.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 17:22   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde fiskepinner

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Jeg pleier å dele opp fisken i passe små biter, det lar seg best gjøre når den fortsatt er litt frossen. Har så tre skåler klart til dyppe de i. En med sammenpisket egg, en med mel (gjerne maismel) og i den siste skålen brødsmuler eller griljermel. Jeg steker de i stekepanne med rapsolje.

Om de skal ha litt mer smak har jeg i ett eller annet krydder sammen med melet, men som oftest bare litt salt eller pepper.

Jeg gjør sånn jeg også, men bruker sesamfrø i stedet for brødmuler/griljermel.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no