Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 21:15   #1
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Vi skal ha to vennefamilier på middagsbesøk på fredag etter jobb. Vi er tilsammen 5 voksne og 6 barn og jeg trenger råd i forhold til egnet meny. Jeg kommer da litt heseblesende hjem fra jobb med to barn på slep i 16-tida og gjestene kan da ankomme når som helst. Jeg er ute etter en meny som helst lager seg selv mens jeg tørker støv på badegulvet
Har litt tid torsdag kveld, så forberedelser er mulig.

Vi har hatt denne tradisjonen i lengre tid og det er veldig hyggelig og lite stress for alle parter gitt at man ikke legger seg på et høyt ambisjonsnivå.
Jeg tenkte umiddelbart taco denne gangen, men det hadde jeg visst både forrige gang og gangen før da jeg arrangerte.... Forrige arrangør hadde hamburgere og det var veldig populært.

Det hadde jo vært litt spennende med noe nytt, tenker jeg. Ungene er i alderen 1-8 år med litt begrenset tålmodighet ved bordet, så det bør helst være mat som er barnevennlig.

Noen ideer?

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:16   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Lasagne! Lages klar kvelden før, og hives i ovnen når dere kommer hjem.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:17   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Har du jo vært trønder, så har jeg selvfølgelig foreslått sodd.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:17   #4
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Lasagne er en god ide! Det har også vært en gjenganger, men lenge siden sist. Absolutt en vinner!!

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:19   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Taco? Det er jo kjapt og lage om en har gjort innkjøp på forhånd. Eller Tacolåda? Den kan jo lages i stand på forhånd og bare puttes i ovnen når du kommer hjem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:20   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

dynegrøt
Men det blir kanskje litt lite avansert...
Chili con carne som du lager torsdagkvelden

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:20   #7
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Har du jo vært trønder, så har jeg selvfølgelig foreslått sodd.


Jeg har faktisk vært trønder, men understreker "har vært".....Har vel aldri laget eller servert sodd.

Men det er en god ide, altså. Kjøper man alt ferdig da?

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:21   #8
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Eller hvis dere skal være litt sosiale og slikt så er det å pynte sine egne pizzaer (pitabrød eller tortillalefser) ganske artig for store små.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:26   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Ja, sodd kjøpes ferdig i spann. - koker potet og gulrot i tillegg. Men jeg tror man må være trønder for å anse det som fullverdig middag altså

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:28   #10
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Mange gode forslag her - takk!

Og jeg er spent på når gjestene skal dukke opp i denne tråden for å si hva de foretrekker....

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:30   #11
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, sodd kjøpes ferdig i spann. - koker potet og gulrot i tillegg. Men jeg tror man må være trønder for å anse det som fullverdig middag altså

Alle som kommer har en eller annen tilknytning til Trøndelag, så det tror jeg går helt fint. Strålende forslag som jeg aldri hadde kommet på selv. FB er toppen, altså! Lurer på om jeg går for denne...

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:50   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Opprinnelig lagt inn av Wanda, her.

Og jeg er spent på når gjestene skal dukke opp i denne tråden for å si hva de foretrekker....


Hadde akkurat tenkt å stikke innom og si at vi er glade i taco. Ellers tar vi gjerne pølser også vi. Eller lasagne...

Opprinnelig lagt inn av Wanda, her.

Alle som kommer har en eller annen tilknytning til Trøndelag, så det tror jeg går helt fint.

Selvfølgelig spiser vi sodd! (Du kan jo melde K i DK og spørre om favorittsoddet. Hun har ikke så mye å drive med for tiden....)

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:51   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Kjøp ekstra soddboller, så blir barna glade.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 22:07   #14
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Selvfølgelig spiser vi sodd! (Du kan jo melde K i DK og spørre om favorittsoddet. Hun har ikke så mye å drive med for tiden....)

Der var du, ja

Sendte henne nettopp en mail, faktisk. Men spurte ikke om sodd. Vet ikke hva utvalget er her i Oslo, tror jeg tar det jeg finner

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 11:58   #15
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Noen enkle forslag fra meg

Sånne runde kjøttboller. Med potetmos, ris eller pasta.

Pita med salat og kjøttdeig eller kylling

Ostesmørbrød i ovnen(lag noen med kjøttdeig, litt mer mettende)

Fiskepinner med tilbehør

Piroger, fylte horn eller lignende som du lager på forhånd og varmer opp når du kommer hjem.

Laks i form

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:31   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kjøp ekstra soddboller, så blir barna glade.

jepp det må du ha, bollene går først. Og husk melne poteter.

Sodd ER godt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:33   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Dette er den beste sodden - og jeg tror du kan kjøpe to spann, samt to ekstra pakker boller. Hvis du da koker godt med potet og gulrot, samt serverer med mors flatbrød så er du der.


__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:40   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette er den beste sodden - og jeg tror du kan kjøpe to spann, samt to ekstra pakker boller. Hvis du da koker godt med potet og gulrot, samt serverer med mors flatbrød så er du der.





Det der er IKKE det beste soddet! De soddbollene der er ikke gode synes jeg.

DETTE er det beste:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:41   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Dette er ekstremt godt til.





Og ekstra boller så klart!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:57   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Sodd er bra!
Ikke bare middag, men faktisk festmat.

Boller og kokt potet med sjy smaker godt for små mager. Så kan de voksne spise kjøttet og kokte gulrøtter.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no