Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 15:59   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Vi er 6 jenter som skal lage sang til mennene våre, og vil gjerne ha noe sprekt noe. Ikke akkurat Bamses fødselsdag.. hvilken melodi skal vi dikte på?
Vi er ikke kormedlemmer, så vi kan ikke synge altfor høye toner..

Hjelp!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:01   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vi er 6 jenter som skal lage sang til mennene våre, og vil gjerne ha noe sprekt noe. Ikke akkurat Bamses fødselsdag.. hvilken melodi skal vi dikte på?

Hjelp! En Rosa Sang!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:03   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hjelp! En Rosa Sang!

Vi kan trykke på mannepapir om det hjelper. Men vi tør ikke spraye på Axe, for da kommer alle bikinidamene løpende.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:30   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Når du nevnte Bamses fødselsdag, så var det akkurat den jeg fikk i hodet. Og der sitter den fast.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:30   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Når du nevnte Bamses fødselsdag, så var det akkurat den jeg fikk i hodet. Og der sitter den fast.

Ja, takk for hjelpen da.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:48   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

"Jeg er havren- hvilket nek er du"

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:53   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

"Jeg er havren- hvilket nek er du"

Den var god!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:15   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

En sang som har et fengende refreng og funger godt som sang fordi den er lett å begynne å synge med på er "Den grumme fader" av Alf Cramer. (En ganske grotesk sang med et heller lystig refreng)

..men denne sangen er kanskje ikke viden kjent da..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:41   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Når du nevnte Bamses fødselsdag, så var det akkurat den jeg fikk i hodet. Og der sitter den fast.

Den fikk jeg i hodet av tittelen, dvs før jeg leste innlegget.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:45   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Kalinka? Den er det futt i!

Ellers er det vanvittig lett å lage vers til den sangen om skomakeren

I huset bodde en mann,
i huset bodde en mann,
i huset bodde en skomakermann
skum, skum skomakermann
i huset bodde en mann

Å, jeg vet en seter?
Å, jeg vet ei snelle
hun kan bare elle
blant så kjekke karer
Karene de ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:13   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Hørte en sang i en venninnes 40-årsdag forleden; de hadde brukt Postgirobyggets "En solskinnsdag". Alle kunne jo melodien, og det var lett å guffe til på refrenget. Ikke har den så stort register heller. Du kunne jo lage noe sånt feks (dette er ikke den teksten de sang til henne altså!):

Sitter her på bordet og ser ut over gutta -
en fredagskveld med øl og vin...
Christian er dass og spyr og
Vidar er drita, jo
denne kvelden tror vi blir fiiin!




Eh - tror jeg må få meg noen nye venner.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:50   #12
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Vi var en venninnegjeng som skrev et potpourri til et bryllup i sommer. En av låtene var "Big spender" - gjorde stor lykke!

Ellers er jo barnesanger enkle å bruke. Hva med Nøtteliten eller Dyrene i Afrika?

Lykke til

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:52   #13
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

"Å Huttetuttetei" er en fin melodi å lage sang av!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:19   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Nå er det Pelle Politibil som durer i hjernebarken. Pussig, jeg skjønner ikke hvorfor. Kanskje det er et hint til deg?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:22   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå er det Pelle Politibil som durer i hjernebarken. Pussig, jeg skjønner ikke hvorfor. Kanskje det er et hint til deg?

Tja. Den var ikke så dum..:tenke:

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:29   #16
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

En sang som går i et veldig behagelig toneleie er den der de synger
"de doo run run run, de doo run run"
Husker ikke hva den heter eller hvem som synger...


Hvis noen skjønner hvilken jeg mener så si gjerne i fra

__________________
Gutta 2003 og 2005

Sist redigert av malena : 24-11-06 kl 17:42.
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:59   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

En sang som går i et veldig behagelig toneleie er den der de synger
"de doo run run run, de doo run run"
Husker ikke hva den heter eller hvem som synger...


Hvis noen skjønner hvilken jeg mener så si gjerne i fra

Jeg skjønner godt hva du mener - men kommer bare på Bjelleklangs norske versjon:

Hu sto der og hu blunka som et flipperspill

har du dong-dong-dong, har du dong dong

Og jeg som knapnok visste hva de brukes til

Har du dong-dong-don, har du dong-dong

ååååå, et flipperspill - hva skal det brukes til, jeg ble ellevill
Har du dong-dong-dong, har du dong-dong

Litt pinlig at jeg kan verset, men jeg TROR den ble sunget da jeg var russ

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:03   #18
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg skjønner godt hva du mener - men kommer bare på Bjelleklangs norske versjon:

Hu sto der og hu blunka som et flipperspill

har du dong-dong-dong, har du dong dong

Og jeg som knapnok visste hva de brukes til

Har du dong-dong-don, har du dong-dong

ååååå, et flipperspill - hva skal det brukes til, jeg ble ellevill
Har du dong-dong-dong, har du dong-dong

Litt pinlig at jeg kan verset, men jeg TROR den ble sunget da jeg var russ

Den har jeg aldri hørt!! Låta er i alle fall god å skrive ny tekst til

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:51   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Hvis det nærmer seg jul, så kan det være morsomt med deres versjon av "Julekveld i skogen".

Evt. en barnesangmedley; med gamle gode hiter som Bæ bæ lille lam, Okken bom, grevling i taket, etc.etc.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:07   #20
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken melodi skal vi lage sang på?

Hørte nettopp 'Dum og deilig'. Den er jo litt bra?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no