Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaste, kaste, sa kjerringa

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 19:26   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaste, kaste, sa kjerringa

Har dere også en liten "krig" i hjemmet og vil kaste mere enn der mannen vil kaste? Spesielt av HANS ting... hehe... alle tegneserier han har kjøpt siden han var 12... og bøker. Kan ikke haste EN bok.

Jeg er sikkert et grusomt hespetre, for hver gang han kommer med påstanden om at han skal lese de igjen når han blir pensjonist, så minner jeg han på at han setter seg foran pc'en hver gang han har tid til overs. Kommer han virkelig til å glemme pc'en straks han blir 66?

Jeg har ikke kastet lite. Jeg har kastet alle årgangene av Bonytt jeg har kjøpt siden jeg var 18. Og Hageblader, Danske, Svenske og Amerikanske interiørblader. Borte vekk. De tok for mye plass, det meste jeg leter etter finner jeg på internett likevel.

Vi har et oppbevaringsproblem. 4 meter lang vegg med takhøye bokhyller. Bøkene står 2 i dybden. Det flyter over. Da er ikke barnas bøker regnet med. På loftet står nok til å fylle 2,5 meter bokhyller til - minst! Det er stappfult. Finner knapt julepynt. Vi kan ikke leve som om vi hadde en gård på landet med låve å gjemme bort ting i, mener nå jeg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:35   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Nei, her er det heldigvis balanse. Men nå skal vi snart flytte, og jeg innser at jeg bør kvitte meg med endel bøker av typen krim og chick-lit, for de vil uansett aldri bli lest igjen. Når det gjelder klesskapet, er det mannen som er best til å kaste med hard hånd, så alt i alt tror jeg vi kommer godt ut.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:40   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.899
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Jeg er nok den som har vært flinkest til å kaste. Men nå holder vi på og flytte og han har innsett at det er på tide å kvitte seg med blader fra 90-tallet og alle de utrangerte pc-ene i kjelleren. Vi får mindre lagringsplass dit vi flytter, så vi må bare være litt hardere på kastingen.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:49   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.075
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Vi kasta 20 kubikk da vi flytta.

Og så dukket det opp 3 søppelsekker med kassetter :knirk: fra barndomshjemmet til gubben, som han en gang skulle sortere

Så jeg er nok best på å kaste, ja.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:27   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Jeg kaster og kaster og kaster, og mannen sparer og sparer og sparer.
Blir gal, men nå har jeg funnet en måte å leve med det på, jeg hiver det, og sannsynligheten for at han etterlyser noe er så liten at jeg satser på at det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse.
De gangene han har etterlyst noe jeg har kastet er det så mange år siden vi har sett det begge to at vi sannelig ikke er sikre på hvor det er heller.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:29   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Samme her, hva ER dette med menn som sparer? Loftet er fullt, han vil til og med spare på flekkete bomullstrømpebukser i tilfelle vi får en nr 3 eller barnebarn. Jeg kaster derfor i smug.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:32   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.214
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Vi er omvendt. Jeg er en skikkelig hamster.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:36   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Jeg skjønner ham godt om han har samlet på tegneerier og bøker siden han var 12. Slike ting får affekjonsverdi og kan neppe sammenlignes med x antall årganger av Bonytt. Jeg hadde protestert ganske kraftig om noen skulle forelå å kaste mine gamle utgaver av Penny og Okej ...

Hvorfor vil du kaste dem? Om det er for å få mer plass og system kan du vel foreslå for ham at han bygger en hylle eller lager et annet slags system så de blir mindre til irritasjon for deg.

Edit: Ser nå at dere allerede har et oppbevaringsproblem. Jeg skjønner den absolutt, men det var kanskje måten du fremstilte det på som fikk meg til å reise bust.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:36   #9
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Vi er nok litt begge deler begge to. Vi har perioder der vi kaster mye, og perioder der vi omtrent samler på alt. Nå er vi i en kaste periode. Vi går gjennom rom for rom og kaster og rydder, igrunnen veldig deilig

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:41   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Jeg liker orden og vil ha så få ting som mulig. Mannen derimot klarer knapt kaste noe som helst, men han er heldigvis bedre enn svigerfar som samler på absolutt ALT. Gamle ledningsstubber fra ødelagte lamper f.eks., de kan jo tenkes å komme til nytte en gang.

Mannen har fått nytt klesskap og jeg fikk æren av å flytte over hans klær siden han var på utenlandsreise med jobben. Han har intet mindre enn 12 par olabukser, men bruker bare to par om hverandre. De andre kan tenkes å komme til nytte som arbeidsbukser. (Ja, for du trenger virkelig 10 par arbeidsbukser, kjære. )

Han hadde også nesten en halv bokhylle full av gamle pensumbøker fra høyskolen. Han mente det var for galt å kaste de, men økonomibøker fra 1995 har virkelig ingen verdi (og har ikke blitt bladd i de siste 10 år) så jeg har nå kastet de uten at han vet om det.

Jeg kan fortsette med mye mer, men dere skjønner sikkert tegninga.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:43   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.634
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Oh jess! Her kjenner jeg meg igjen. Hadde jeg skulle brukt lik mye av lagringsplassen som mannen så hadde vi virkelig ikke hatt plass. Han gjemmer på alt mulig! Datamaskiner, kabler, kassettspillere, vhs, tegneserier,gamle bandskjorter etc etc.Jeg synes av og til at denne nostalgikeren er søt og av og til blir jeg helt

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:56   #12
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Vi kaster begge to, heldigvis.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:31   #13
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Vi kaster masse. Nesten tomt her i heimen no.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:38   #14
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Jeg er gift med en samler. Jeg vil kaste, han vil samle. Men heldigvis så er han flink å holde orden i tingene sine, så det ser ikke så gale ut i heimen.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:41   #15
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi kaster masse. Nesten tomt her i heimen no.

Ja, du er kastedronningen, altså! Så derfor vil jeg gjerne invitere deg på besøk for å lære meg å kaste
Har alt for mye ting og alt for lite plass
("Denne blir fin når jeg går ned en ti-femten kilo" - "Hva hører denne til, tro? Kan jo ikke kastes uten at jeg vet hva den hører til i tilfelle det den hører til dukker opp og ikke fungerer uten X" osv. osv.... Sånt blir det kaos av...)

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 23:11   #16
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Her tvinges mannen til kasting. Jeg er lite sentimental, i forhold til mannen, og kaster forholdsvis mye. Mannen derimot, er livredd for å kaste noe. Har skjønt at det ligger i familien....

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:08   #17
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg skjønner ham godt om han har samlet på tegneerier og bøker siden han var 12. Slike ting får affekjonsverdi og kan neppe sammenlignes med x antall årganger av Bonytt. Jeg hadde protestert ganske kraftig om noen skulle forelå å kaste mine gamle utgaver av Penny og Okej ...

Hvorfor vil du kaste dem? Om det er for å få mer plass og system kan du vel foreslå for ham at han bygger en hylle eller lager et annet slags system så de blir mindre til irritasjon for deg.

Edit: Ser nå at dere allerede har et oppbevaringsproblem. Jeg skjønner den absolutt, men det var kanskje måten du fremstilte det på som fikk meg til å reise bust.

Jeg har samlet på tegneserier også, og sendte banankasser til Adamstuen antikvariat for lenge siden. Jeg var en skikkelig lesehest! På loppemarkeder og antikvariat, jeg brukte å dra hjem poser. Og Mamutsalg, handlet gjerne for 2000 kr i slengen. Men livet forandrer seg. Ungenes ting krever plass. Pc tar over mer og mer fritid som før ble brukt til lesing. Når det blir mere bry og irritasjon med å finne plass til alt enn det er glede over å spare på det, ja så kvittet jeg meg med ting.
Men det er fantastisk at 8-åringen ligger og lester våre gamle Lucky Luke om kvelden. Så ja, kansje tegneseriene som er igjen skal fredes.

Men bøkene! Her er det en kjempestor bag med gamle tekniske fagbøker som ikke skal kastes! Herregud! Og husleiekvitteringer fra da han bodde på hybel før han traff meg. Gamle tekniske ukeblad, filmblad fra filmklubben... Og garasjen, la oss ikke snakke om garasjen.

En ting er at det er fint å ta vare på ting. Men når vi har det så overfylt at vi ikke finner igjen ting når vi trenger det, og må kjøpe en ny kabel selv om det sikkert ligger en pose med kabler stappet inn i en krok på mørkloftet, da har ikke jeg noen glede av å ta vare på ting...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:15   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Nei, det kunne ikke falle meg inn å be mannen om kaste noen av tingene sine. Heldigvis har vi god plass, for jeg vil helst ikke kaste noen av mine ting heller. Og særlig ikke bøker og tegneserier.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:23   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Jeg og eksen bodde på 300kvm eller hva det nå var, med stor låve og stabbur og anneks. Da syntes ikke alt, unnskyld meg men - skrotet.
Men da vi flyttet til 160kvm... Vel, da gikk det 3 runder med container på gården - 45 kubikk elns tro? Noen helt enorme mengder skrot hvertfall.

Eksen var på ferie i flytteperioden, så han merket ikke noe til meg og mine foreldres mere, eh, usentimentale forhold til skrot sånn ift kasting.
Ikke savnet han noe i ettertid heller, så. Bortsett fra mine store mengder ølkrus fra studietiden, men de var mine (egenhendig lånt fra RF-kjelleren og diverse andre studenthangouts) og vi har aldri brukt dem og jeg kastet dem med andakt... Og rulleskøytene sine fra 1980, men de hadde han sagt jeg skulle bli kvitt og ble sur fordi jeg kastet dem istedet for å selge dem på finn (jeg var sur, og ingen ville ha dem på finn, så det var litt terapi i å kaste dem også )

Jeg hadde dog et firma inne som gikk over og plukket ut det de mente var verdt noe og ga meg litt penger for det da, også fordi det sto igjen en del møbler og slikt etter forrige eier der.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:28   #20
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Jeg tror det er jeg som kaster mest her i huset også. Men det kommer kanskje like mye av at gubben er fryktelig dårlig til å rydde som at han ikke kan kaste noe.

Jeg føler at jeg kaster og kaster, men tar man en titt opp på loftet der det jo ut som om vi aldri kvitter oss med noe...

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no