Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvitløk etc. i løs vekt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-15, 22:53   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Hvitløk er forresten verdens enkleste ting å så selv. Anbefaler det! Del en hvitløk og putt ett og ett fedd i jorda, gjerne i krukker. Når de spirer så kan stilken som vokser opp brukes som "hvitløksgressløk". På høsten kan du høste, eller la de stå enda et år og vokse seg enda større og bedre.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 23:06   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hvitløk er forresten verdens enkleste ting å så selv. Anbefaler det! Del en hvitløk og putt ett og ett fedd i jorda, gjerne i krukker. Når de spirer så kan stilken som vokser opp brukes som "hvitløksgressløk". På høsten kan du høste, eller la de stå enda et år og vokse seg enda større og bedre.

Og da kommer det nye løker også med tiden?

Det skal jeg sannelig prøve

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 23:26   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Ett fedd blir en løk. og når du tar de opp av jorda så holder de seg jo ferske rimelig lenge også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 23:36   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Det skal prøves. Mest fordi jeg digger å plante ting og få resultater.

Funker dette året rundt, og hvor bør det stå? Varmt, kaldt, lyst, mørkt etc...?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 23:56   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Litt avsporing her, men det er mye enklere å renske kinesisk hvitløk. Den er formet som en miniløk og har ikke båter. Skal visstnok gi mindre hvitløksånde/lukt etterpå også.

http://www.frukt.no/leksikon/gronnsa...esisk-hvitlok/

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 07:42   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Litt avsporing her, men det er mye enklere å renske kinesisk hvitløk. Den er formet som en miniløk og har ikke båter. Skal visstnok gi mindre hvitløksånde/lukt etterpå også.

http://www.frukt.no/leksikon/gronnsa...esisk-hvitlok/

Jeg syntes også disse er bedre på smak.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 08:23   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Jeg har plantet bare utendørs. Funker nok hele sommerhalvåret men høstes helst på høsten.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 08:26   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Riv opp strømpen og ta ut en løk.
Putt den i en pose og la den ansatte ta seg av prisingen.

Jaha?
Du synes det er en god idè?

Alle vektvarer har sitt PLU-nr, og det fins rett og slett ingen pris eller varelinje for varer tatt ut av emballasje.
Kunne du tenke deg på samme måte å åpne en pakke pølser og ta ut de du trenger, eller åpne plasten rundt en 3-pk mais og ta bare en boks?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 10:05   #29
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jaha?
Du synes det er en god idè?

Alle vektvarer har sitt PLU-nr, og det fins rett og slett ingen pris eller varelinje for varer tatt ut av emballasje.
Kunne du tenke deg på samme måte å åpne en pakke pølser og ta ut de du trenger, eller åpne plasten rundt en 3-pk mais og ta bare en boks?


Pølser nei. Mais ja.
Og det er ganske vanlig.
Varer som normalt selges i singelpk (brus/øl/mais/poteter osv) er det ganske vanlig å bryte forpaningen på ja. Mulig min butikk rett og slett bare har god servise.
Jeg gjør det aldri selv (hallo, vi er seks mennesker) men jeg ser ofte brutt embalasje på denne typen ting ja.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 10:43   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Pølser nei. Mais ja.
Og det er ganske vanlig.
Varer som normalt selges i singelpk (brus/øl/mais/poteter osv) er det ganske vanlig å bryte forpaningen på ja. Mulig min butikk rett og slett bare har god servise.
Jeg gjør det aldri selv (hallo, vi er seks mennesker) men jeg ser ofte brutt embalasje på denne typen ting ja.

Da tror jeg kun det er vanlig i deres butikk. Jeg hadde fått grei hakeslepp om noen stod og plukket løk ut av strømpe, eller tok poteter ut av lukkede poser.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 11:14   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvitløk etc. i løs vekt

Jeg ville ikke pakket ut løk av strømpen, eller poteter fra nett. Disse har som oftest fastrpris, ikke kilopris. Men maisboksene som også selges som enkeltprodukt kan jeg finne på å åpne. Rører helst ikke firepakningene med brusflasker av samme grunn. (Det vil si, at som regel kjøper jeg hele firepakningene. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 13:31   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc. i løs vekt

Det går an å spørre i butikken da, når jeg jobba på samvirkelaget i virkelig hin-hårde-gamle-dager så pleide vi dele agurken til de som ville kjøpe en halv agurk. Det var jo ikke særlig mange, men noen var det jo.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 20:56   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Pølser nei. Mais ja.
Og det er ganske vanlig.
Varer som normalt selges i singelpk (brus/øl/mais/poteter osv) er det ganske vanlig å bryte forpaningen på ja. Mulig min butikk rett og slett bare har god servise.
Jeg gjør det aldri selv (hallo, vi er seks mennesker) men jeg ser ofte brutt embalasje på denne typen ting ja.


Jeg har aldri sett noen gjøre det, annet enn på brus og øl, og da er det lov for det er stk pris. Bor i Oslo, forøvrig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 21:13   #34
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har aldri sett noen gjøre det, annet enn på brus og øl, og da er det lov for det er stk pris. Bor i Oslo, forøvrig.

Jeg har heller aldri sett noen gjøre det, og ville antakeligvis sett på noen som gjorde det med sammensnurpet munn og hevede øyenbryn. I min bok gjør man ikke slik.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 22:27   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har heller aldri sett noen gjøre det, og ville antakeligvis sett på noen som gjorde det med sammensnurpet munn og hevede øyenbryn. I min bok gjør man ikke slik.


Men din bok er tydeligvis ikke fasiten da

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 23:06   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men din bok er tydeligvis ikke fasiten da

Nja, tror den er nærmere fasiten og det som regnes som forventet enn å drive å åpne emballert mat.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 21:38   #37
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har heller aldri sett noen gjøre det, og ville antakeligvis sett på noen som gjorde det med sammensnurpet munn og hevede øyenbryn. I min bok gjør man ikke slik.

Ikke i min bok heller.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men din bok er tydeligvis ikke fasiten da

Å bryte emballasje er vel ikke heeelt normalt. Jeg tror nok de fleste ville fått nei om de spurte i butikken først. Så det er fasiten i min verden... spør først.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no