Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Flyktninger] Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-15, 09:15   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

[Flyktninger] Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

En person jeg har som FB-kontakt har "likt" et innlegg med følgende innhold (som jeg dermed får opp på min vegg):

Sitat:

Når man får innvilget opphold, så har det seg slik at Lov om Folketrygd slår inn for fullt, ref §§ 1.7, 3.2 og 3.3. Det betyr at for en flyktning med opphold, så vil de få full grunnpensjon, overkompensert tilleggspensjon, fullt særtillegg og fullt barnetillegg, hvis de har barn. Dette får de uten opptjeningstid.
For en nordmann er opptjeningstiden 3 år for AAP og uførepensjon, og 40 år for alderspensjon ved fyllte 66 år. Har du ikke 40 år i perioden fra du er 16 til 66, får du tilsvarende avkorting.
Full pensjon (eller AAP) er 6 G som utgjør 540 408,- pr. år, som igjen utgjør 45 034,- pr. mnd. Av dette får man 66% som, utgjør 29 722,- brutto pr. mnd. Det betyr, at for å oppnå fullt innslag på 6 G, må man ha tjent 540 408,- i gjennomsnitt av de 3 beste årene, regnet 5 ligningsår tilbake, eller 540 408,- det siste hele ligningsåret.
Mitt spørsmål blir da; hvor mange i dette landet tjener 540 408,- pr. år?
I tillegg til dette er trygden/pensjonen for flyktninger med opphold overkompensert, og de får fullt særtillegg. Særtillegget utgjør 90 068,- pr. år, som igjen utgjør 7 505,- pr mnd.
Barnetillegget utgjør 36 027 pr. år pr. barn. som igjen utgjør 3 002,- pr. mnd. pr. barn.
Dette betyr at en enslig flyktning uten barn får 29 722,- + 7 505,- som utgjør 37 227,- brutto pr. mnd.
Vil en enslig flyktning med liten eller ingen utdannelse oppnå en slik lønn ved arbeid?
For ektepar med 2 barn. 29 722,- x 2 = 59 444,- pluss barnetillegg 3 002,- x 2 = 6 004 pluss særtillegg 7 505 x 2 = 15 010,-. Dette utgjør pr. mnd. for denne familien 80 458,- brutto pr. mnd. som igjen utgjør 965 496,- pr. år. Da har jeg ikke tatt med andre kostnader så som bolig, inventar, integrering og tilrettelegging i lokalsamfunnet osv.

Dette har jeg ikke greie på. Jeg regner med at påstandene er fullspekket av feil, personen som har likt dette "liker" og legger regelmessig ut linker til stoff som er egnet til å skape fremmedfrykt og -hat. Jeg har overhodet ingen tro på at en flyktningfamilie med 2 barn får oppunder millionen uten å løfte en finger.

Påstandene ble innledet med en vag hentydning til Anne Grosvolds program "på tirsdag" - jeg søkte på Grosvold nrk flyktninger og fikk opp denne linken som ikke handler om pensjoner med om "lommepenger" som videre viser til denne.

Hva er de faktiske feil i denne teksten, jeg regner med at det må være mange?

(Jeg skriver dette innlegget for å lære litt fakta som kan tilbakevise påstander som fremsettes på denne måten, ikke for å kritisere pengeforbruk til flyktninger.)


Sist redigert av banana : 02-11-15 kl 09:23.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:22   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

De fakta jeg finner i lovverket det henvises til er:

Lov om Folketrygd, § 1.7 gir en definisjon av flyktning.

Lov om Folketrygd, § 3.2 sier "En flyktning (§ 1-7) som er medlem i trygden, får full grunnpensjon uten hensyn til bestemmelsene om trygdetid".

Lov om Folketrygd, § 3.3 sier at kravet om opptjeningstid for ikke gjelder flyktninger. Da regner jeg med at de øvrige kravene gjelder - altså at man må være født før 1943 og at det kun gjelder pensjonister som ikke har rett til tilleggspensjon eller har tilleggspensjon som er mindre enn særtillegget.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:26   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Se denne siden; http://tjomlid.com/2015/10/27/far-as...er-hver-maned/

Sitat:

Penger de får til å leve av er altså i snitt kr 31 832 per år.

En voksen i ordinært mottak mottar inntil kr 940,- per måned pluss fri kost. En voksen i ordinært mottak med selvhushold mottar inntil kr 2920,- pr måned, men må da altså betale mat og annet selv. En beboer i asylmottak som har fått avslag på sin søknad om beskyttelse, mottar inntil kr 1980,- pr måned. En person i transittmottak får inntil kr 490,- pr måned og fri kost. Og til slutt får en person i transittmottak med selvhushold inntil kr 2350,- pr måned, men må da altså betale mat og annet selv.

Det gir et noe annet bilde enn de 31 000 kroner per måned som folk nå er rasende over.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:29   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Se denne siden; http://tjomlid.com/2015/10/27/far-as...er-hver-maned/

Ja, den har jeg linket til og lest først. Men den handler om lommepenger til asylsøkere. Påstandene i teksten jeg viser handler om pensjon til flyktninger.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:30   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Se denne siden; http://tjomlid.com/2015/10/27/far-as...er-hver-maned/

Men dette er jo før de får opphold, jeg vil tro de får mer når de har fått oppholdstillatelse? Eller? Jeg sier ikke at jeg tror inlegget Banana viser til er riktig altså, men de må jo få mer enn 31000 i året når de ikke lenger bor på mottak, før de får seg jobb?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:33   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Ja, den har jeg linket til og lest først. Men den handler om lommepenger til asylsøkere. Påstandene i teksten jeg viser handler om pensjon til flyktninger.

Tjomlid har tatt for seg de påstandene også: http://tjomlid.com/2015/09/17/flyktn...dningen-igjen/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:40   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tjomlid har tatt for seg de påstandene også: http://tjomlid.com/2015/09/17/flyktn...dningen-igjen/

Aha, takk! Den skal jeg lese godt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:42   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Tjomlid har tatt for seg begge deler, ja.
Den jeg lenket til er svar på Anne Grosvolds sitt utsagn. Pensjonen har ahn lagt ut motsvar på flere ganger.

Tjomlid har stort sett et motsvar til alle de idiotiske påstandene som går som farsott på Facebook.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 09:44   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Jeg blir så skuffet over folk som er i nærmeste familie som pumper ut av seg sånn dritt som dette. Hiver seg på hylekoret.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 10:51   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Dette var jo bare et virvar. Nå er det vel ikke så veldig vanlig å være både pensjonister og ha barn under 18 år. Og minstepensjon pluss særtillegg er langt under en halv million. Selv om flyktninger har rett på pensjon betyr jo ikke det at de blir pensjonister før de er gamle nok, jeg vil tro at det er andre stønader som blir brukt dersom de ikke kommer deg i arbeid.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:21   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Tjomlid, ja...

Jeg har en bekjent som til stadighet legger ut småbrunt oppgulp, blant annet slikt som dette regnestykket i hovedinnlegget.

En av kommentarene i innlegget han la ut nå sist, var som følger: "jeg ser Tjormlid har kommet på banen, så det betyr at det definitivt er noe i hva du sier!"

Ære være Tjomlid og hans like - at de gidder ta til motmæle, når det preller av som vann på gåsa og blir brukt som et bevis på at det må være sant, siden Tjormlid sier det motsatte.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:24   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Men hvorfor er det verre at flyktninger, som verken kan språket og gjerne ikke har fast bosted, får penger uten å jobbe, enn at tilsynelatende arbeidsføre nordmenn får penger uten å jobbe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:29   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

De er jo muslimer må vite, og om ikke lenge, tvinges vi inn i burka og må spise halalmat og gå i moskeen alle mann, og de invaderer oss som rotter, for her veit de at de bare får og får og slipper å løfte en finger.

(Akk ja - jeg burde for min egen sjelefreds skyld blokke min grumsete bekjente på FB, men det er på et vis litt fascinerende å følge med på hva folk kan gulpe opp også. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:35   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hvorfor er det verre at flyktninger, som verken kan språket og gjerne ikke har fast bosted, får penger uten å jobbe, enn at tilsynelatende arbeidsføre nordmenn får penger uten å jobbe.

Det Inagh sa.

Også har Nordmenn selvsagt fortjent det. De er jo født i Norge og er Norske, må vite. Ofte har de gått Livets Harde (Ungdoms ) Skole også.


(alle skriveleif er med åverlegg )

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:43   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Også har Nordmenn selvsagt fortjent det. De er jo født i Norge og er Norske, må vite. Ofte har de gått Livets Harde (Ungdoms ) Skole også.

Ja, har man karret seg gjennom ungdomsskolen, har man selvsagt gjort seg fortjent til det meste. (Selv om mange åpenbart har sovet seg gjennom både historie, samfunnsfag- og norsktimene. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:51   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hvorfor er det verre at flyktninger, som verken kan språket og gjerne ikke har fast bosted, får penger uten å jobbe, enn at tilsynelatende arbeidsføre nordmenn får penger uten å jobbe.

Spørsmålet er kanskje og kor mange tilsynelatande arbeidsføre som faktisk er arbeidsføre. Det er ganske mange sjukdommar som ikkje er synlege.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:55   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Aha, takk! Den skal jeg lese godt.

Der har vel NAV og vore ute og støtta opp om Tjomlid sine påstander. Eg finn ikkje lenka i farta, men eg trur dei har stadfesta at Tjomlid sitt reknestykke er riktig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 17:57   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Spørsmålet er vel egentlig ikke hvorvidt innvandrere får penger uten å jobbe, men at de ikke får jobbe. De fleste vil jo egentlig jobbe, og det så fort som mulig. Det å få flyktningene i jobb burde egentlig ha førsteprioritet. Da kan heller pengene brukes på folk som ikke er i stand til å jobbe.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 18:30   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hvorfor er det verre at flyktninger, som verken kan språket og gjerne ikke har fast bosted, får penger uten å jobbe, enn at tilsynelatende arbeidsføre nordmenn får penger uten å jobbe.

Kanskje fordi de uføre har først jobbet i en del år og betalt skatt og opptjente pensjonspoeng og uføreforsikring via jobb? Alle blir ikke uføre når de er 20 år.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 19:15   #20
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kanskje fordi de uføre har først jobbet i en del år og betalt skatt og opptjente pensjonspoeng og uføreforsikring via jobb? Alle blir ikke uføre når de er 20 år.

Det blir jo litt drøyt å kreve at flyktninger som er uføre skal ha jobbet og opptjent pensjonspoeng i folketrygden alt _før_ de kom hit. Derfor må det naturligvis bli sånn at de får godskrevet trygdetid.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no