Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Discosanger til 7-åringer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 11:00   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pøsj på deg, Mavis. Diamantar og sjiiiirsebæææær!




Er barnemusikk helt ute i FP-hjem? Jeg ser at det går litt sport i at ungene skal like det samme som foreldrene, og slikt, men hører de aldri på crappy barnemusikk og liker det?

Poden hos meg elsker MGP jr, Celine og Malin, og når han kommer på det vil han høre på gode, gamle barnesanger og slikt. Jeg liker ikke slikt møl selv, men ser jo at det er fengende for Poden og vennene hans.

Her inne har jeg på følelsen av at alle unger hører på "voksenmusikk" og liker det, og ikke hører på noe annet. Er det sånn?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 11:05   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Men hva er forskjellen på barne-og voksenmusikk i disse dager?

Snuppa hører på mgp jr og Hits for kids. Jeg hører ikke på dette, men tekstene er jo mye på engelsk på sistnevnte cd og på radio. Alle tiders barnesanger osv. var poppis da hun var 3, og jeg kan ikke si at jeg klager over å slippe kaptein sabeltann og snappi.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 11:10   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Jeg blir så latterlig provosert av reklamene for Hits for Kids med masse utdrag av musikkvideoer som definitivt ikke egentlig er ment for barn, at NEVERNEVERNEVER!

Ungene hører også på Knutsen & Ludvigsen og sånne samleCD-er med "gammeldagse" barnesanger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 11:11   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.




Er barnemusikk helt ute i FP-hjem? Jeg ser at det går litt sport i at ungene skal like det samme som foreldrene, og slikt, men hører de aldri på crappy barnemusikk og liker det?

Poden hos meg elsker MGP jr, Celine og Malin, og når han kommer på det vil han høre på gode, gamle barnesanger og slikt. Jeg liker ikke slikt møl selv, men ser jo at det er fengende for Poden og vennene hans.

Her inne har jeg på følelsen av at alle unger hører på "voksenmusikk" og liker det, og ikke hører på noe annet. Er det sånn?

Vesla liker mgp jr. veldig godt. Og jeg syns jo den konkurransen er en god ting i forhold til å få barn til å bruke musikk aktivt. Det er nok ikke få som har blitt inspirert til å skrive egne sanger og til å spille selv etter å ha fulgt mgp. jr. på TV.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 11:11   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Mine hører lite på barnemusikk, men de velger selv. De liker best P3-musikk, men jeg ville vel ikke akkurat plassert det i kategorien "voksenmusikk", det er vel helst fjortismusikk. Men jeg hører jo på P3 selv også. :innrømmer:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 11:29   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

For tiden er favoritten til LilleVenn Loca People med Sak Noel. Det er sååå kult å synge What the fuck....Jack Sparrow er også veldig populær. Hun påstår at Michael Bolton er dødsrå....

Ellers går det mye i det som til enhver tid spilles på MPetre, samt noe eldre 'kvalitetsmusikk' (Jokke o.l). Det er mange år siden barnesanger var tingen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:00   #27
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Her har 5- og 6 åringen ganske variert musikksmak. Hits for kids er alltid en slager. (Veit ikke hvor mange ganger jeg har mått høre Haba, haba nå...).
Men de setter også ofte på Hellbillies, Staut eller noe sånt også.

Og de gauler høyt med på "Kjønnsoperasjon"... 5 åringen spurte for en stund siden: -" Mamma, hva betyr det å tjene penger på kroppen sin?"

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:58   #28
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Mine er 3 og 4,5 år og liker promp og moro. Som BarnasSupershows "hytta vår",
http://www.barneselskapet.musikkonli...m.asp?id=40434

Og samle CD med Trond Viggo Torgersen


(Kilde: youtube.com)


Men det er ikke disco akkurat.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:20   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.




Er barnemusikk helt ute i FP-hjem? Jeg ser at det går litt sport i at ungene skal like det samme som foreldrene, og slikt, men hører de aldri på crappy barnemusikk og liker det?

Poden hos meg elsker MGP jr, Celine og Malin, og når han kommer på det vil han høre på gode, gamle barnesanger og slikt. Jeg liker ikke slikt møl selv, men ser jo at det er fengende for Poden og vennene hans.

Her inne har jeg på følelsen av at alle unger hører på "voksenmusikk" og liker det, og ikke hører på noe annet. Er det sånn?

:Peker på førsteinnlegget: Barna mine har åpenbart ikke så musikkinteresserte venner, så omtrent alle sanger på Sneipens liste har kommet når han hører musikk vi spiller som han liker. Og vi ser ikke på MGPjr og denslags, og kjøper ikke Hits for Kids. Men nå var vi jo på minidisco i sommer for første gang, og da fikk de sansen for Barbie girl, blant annet. Og det er ikke sånn at de ikke får velge selv, da ligger det også seff på listen. For meg er det viktigste å gjøre dem interessert i musikk, samt å spille så mye kvalitetsmusikk at jeg håper det smitter av på sikt.

Men de har masse Knutsen og Ludvigsen også, og smurfesanger, for den del. Det er heldigvis skikkelig ute nå. Kanskje jeg skal foreslå å slette?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:28   #30
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Toåringen her gauler "Hjem til dæ, hakke nåkka nåkka siiiiiii!" så det ljomer i veggene i blant.

Mine hadde forresten dansedilla til Donkeyboy en periode, men det er kanskje ikke så aktuelt for kidsa nå. Oslo Ess er kult, da. Karpe Diem og Lars Vaular liker de også godt. Men det er lite som trigger danse-synge-showe-foten hos jentene mine like godt som MGP jr.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:31   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Oh! Tom Jones!

Hvis S&M er greit, er jaggu "Sex Bomb" greit også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:33   #32
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Stayin' Alive!

Var den nevnt?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:36   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Discosanger til 7-åringer

Beegees, ja. Selvfølgelig! Og Grease-musikken. "Hoooopelesslyyyy devooooteeeed to yoooou!!!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no