Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-08, 19:27   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når man handler hudpleieprodukt fra nett

....eks. fra Strawberrynet.com:

Om produktet koster over kr 200, blir det da forenklet tollbehandling?
Og hvor mye, hvis varen koster f.eks 300,-?
Og kan jeg da likesågodt kjøpe flere produkter, når jeg likevel må betale forenklet toll, så lenge det ikke er over kr 1000?

Tenkte å kjøpe Skin Smoothing Cream fra Dermalogica.
Noen som kan anbefale et sted å kjøpe det, er det store prisforskjeller?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:37   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

....eks. fra Strawberrynet.com:

Om produktet koster over kr 200, blir det da forenklet tollbehandling? JA

Og hvor mye, hvis varen koster f.eks 300,-? 25 % moms av kjøpesum + fortollingsgebyr til posten

Og kan jeg da likesågodt kjøpe flere produkter, når jeg likevel må betale forenklet toll, så lenge det ikke er over kr 1000? Du må ikke blande samme begrepene her, jeg antar at du mener forenklet tollbehandling. Over eller under 1000-lappen så betaler du 25 % moms okke som, det er gebyret til posten som fordobles når kjøpesum er over 1000,-.

Tenkte å kjøpe Skin Smoothing Cream fra Dermalogica.
Noen som kan anbefale et sted å kjøpe det, er det store prisforskjeller?

Hva du må betale er egentlig ett fett, du får alt refundert fra Strawberrynet hvis du ber om det.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:44   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Hva du må betale er egentlig ett fett, du får alt refundert fra Strawberrynet hvis du ber om det.

Hva mener du?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 20:38   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hva mener du?

Sakset fra Strawberrynets customer service:

Q. Will there be any taxes/customs duties?

A. It depends on the destination. We currently ship to over 150 countries across the globe and most countries (especially the USA, Australia, Japan, South Korea) allow free trade over the internet and will not charge any customs duty whatsoever for small packages entering the country.

For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.

Hovedregelen er jo at hvis det er for godt til å være sant så er det ikke sant, men det stemmer ikke i dette tilfelle Jeg har også fått igjen postens gebyr.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 20:54   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Hovedregelen er jo at hvis det er for godt til å være sant så er det ikke sant, men det stemmer ikke i dette tilfelle Jeg har også fått igjen postens gebyr.

Jepp, jeg har bare gode erfaringer med Strawberrynet.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:19   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Wow. Dette ble skummelt for visa-kortet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:28   #7
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Jeg har også fått igjen tollutgiftene

Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 22:03   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Takk for svar, Jåla.
Sånn. Da var det vel bare å putte i handlevognen...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:10   #9
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Opprinnelig lagt inn av Bromle, her.

Jeg har også fått igjen tollutgiftene

Jeg også!

__________________
Mamma til fem+
Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:27   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:49   #11
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Jeg også!

Super service må jeg si

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:02   #12
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Strawberrynet er førsteklasses på kundeservice ja!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:36   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Sakset fra Strawberrynets customer service:

Q. Will there be any taxes/customs duties?

A. It depends on the destination. We currently ship to over 150 countries across the globe and most countries (especially the USA, Australia, Japan, South Korea) allow free trade over the internet and will not charge any customs duty whatsoever for small packages entering the country.

For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.

Hovedregelen er jo at hvis det er for godt til å være sant så er det ikke sant, men det stemmer ikke i dette tilfelle Jeg har også fått igjen postens gebyr.

Wow! Det har jeg ikke fått med meg. Det skulle jeg ha visst da jeg betalte 167 kroner for en ukes tid siden. Den kvitteringen er vel gått fløyten tenker jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:06   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man handler hudpleieprodukt fra nett

Og Strawberrynet bookmarkes herved.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no