Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 19:50   #61
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Hehe ja, om enn fristende å lage plakater på barnas plasser så har jeg nøyd meg med å skrive på merkelappen i halsen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:53   #62
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Nå sporer vi jo helt av her, men alle sånne trådet blir sånn

Jeg lurer på å lage meg et eller annet som skal holde ungene tette. Hva med noe gamasjelignende? Jeg kan se for meg følgende bekledning:

Støvler eller høye goretexsko med snørbart skaft. Dress NED i støvelen, linning snøres, og så en gamaskelignende sak utenpå. Det burde gjøre det? Eldste kan jeg lære opp til en slik habitt. Han er fem. Jeg kan f.eks ta en gammel trolldress jeg har liggende som revnet i rumpen, og klippe av beina og lage en gamasje?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:55   #63
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Kanskje Bergans sine Derimax gamasjer i str xsmal kan være noe? De blir vel kansje litt i største lager.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:04   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Avsporing er vl å forvente i sånne tråder ja.

Noe som holder Knerten tørr måtte være i så fall gamasjeløsning for beina, armene og, ehh... Hodet. Sånn siden de finner på å helle bøtter med vann over hodet på hverandre, eller altså at han "svømmer".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:05   #65
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Tror det kallet tørrdrakt og finnes i dykkerbutikker Malama.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:07   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Ja, det hadde nok gjort nytten. Dog, da mangler fort den puste de evnen jeg gjerne hadde sett at yttertøyet har.

Vanskelig?

Neida, vi satser på en eller annen dress med god van søyle, og ull innerst, sånn siden han sikkert blir våt.

Bare finne ut om vi skal gå for vinterdress i år, eller samme løsning som før.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:09   #67
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Fordelen med vinterdress er at han mest sannsynlig klarer å ta den på fort og greit helt selv, men etter hvert som det blir flere lag så trenger han kansje mer hjelp?

Ulempen er at tykk dress bruker lenger tid på å tørke. Men snur man den så tørker den til dagen etterpå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:11   #68
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Det kan være et poeng ja, det er vel etterhvert meninga at han skal klare å kle på seg selv. Pr i dag tar han ikke på dress selv, men de øver vel om de vil han skal kunne det. Han skal jo fortsatt gå på "småbarnsavd" men eldste årskull, så de skal vel lære det. Ikke at lagene i seg selv er vanskelige, men flere lag tar jo lenger tid, for en som kløner ivei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:16   #69
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Ja og så risikerer du at ikke alle lagene blir tatt på osv. Det enkle er ofte det beste.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:17   #70
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jeg synes forslaget om vadebukse virker fornuftig.

"Vår" barnehage er som regel flink med påkledning, så ingen innebukse inni dressen osv, men det har hendt at hun kun har hatt ullvotter på seg i kulda, og har hatt røde, hovne hender ved henting, stakkars liten. Det blir vel bedre nå, som hun har vokst litt, for i fjor var det meste av votter for stort for henne.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:21   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja og så risikerer du at ikke alle lagene blir tatt på osv. Det enkle er ofte det beste.

Det har heller vært motsatt, at de har hatt på flere/tykkere lag enn jeg hadde tenkt. Men i forhold til egen påkledning, ja, det er sikkert ikke dumt med vinterdress. Men det kjøpte ikke jeg da de var på salg, for jeg skulle ha en høstdress, trodde jeg, eller rettere sagt, jeg var helt i ørska med fødsel og sånn, og tenkte ikke på dress.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:22   #72
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Forståelig nok. Hvis du vil ha billig så kommer det sikkert masse til salgs i salgsforumet!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:26   #73
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hmm, så Reflex er lange og smale? Jeg er litt skeptisk til Reflex fordi jeg oppfatter det litt som et billigmerke, men samtidig har vi hatt endel inneklær og ull derfra, og alt har vært supert.


Finnes det nettbutikker med Isbjörn?

Ei venninne har hatt reflex dresser til sin sønn i alle år og vært veldig fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:27   #74
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jeg er mer opptatt av at det er vanntett enn billig, egentlig. Får se hva vi lander på.

Mikro har reimatec vinterdress, muligens litt stor, som hun har arvet. Så hun er i alle fall sikret.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:39   #75
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Brukte POP i fjor vinter og den var helt super. Mye bedre enn reima synes jeg ihvertfall. Aldri våt eller kald

POP med fast eller løst for? Synes det ser ut som årets POP dresser bare har løst for.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:39   #76
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Her blir det ReimaTec til de små og Bergans til Størsta.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:14   #77
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

I år blir det Reimatec+ til yngste, da jeg får kjøpe en pent brukt. Ellers var planen Po.P. I tillegg har hun en vinterjakke fra Ticket, så med ei bukse til den har vi jo et ekstra todelt sett.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:36   #78
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Ticketdressene har jo 8000 i vannsøyle og mange er fornøyd med dem, så 8000 bør jo holde, egentlig. Her svarer jeg på HI.

Det blir nok Reimatec + her i år også, ekstradress i noe annet, muligens Molo igjen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:37   #79
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Ville ikke gått for lego sin, har hatt to av de. Ikke var de tett og ikke var de noe god i kvaliteten. Ble hull i de med en gang. Og refleksen gikk av med en gang.

Ticket er stor i str, ihvertfall i høstdressen. Har 86 til 3.5 åringen min.

Jeg syns reima er litt mykere og bedre å bevege seg i enn pop sin. Syns den virker litt mer stivere. Ikke så voldsomt men litt.

Men syns pop sin er mer slitesterk. Så er den litt smalere enn reima sin syns jeg, reima er ganske romslige.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:40   #80
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Hva med troll da? Syns de virker gode også jeg. De har jo med ullfor også. Enten fast eller lørst.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no