Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 09:36   #861
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Har endelig somlet meg til å sy knapper i denne, og feste tråder. Mistet futtet da barnebarnet var en liten jente og ikke gutt. Da ble det med ett mye morsommere å strikke kjoler.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg body forann.jpg (71,3 KB, 18 visninger)
Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 02-03-11, 12:29   #862
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Litt vinterferiestrikk.


Størstejenta ønska seg pulsvanter og lue. Hun fikk velge garn selv, og valget falt på Wollmeise Blue Bell (WD), mønster etter mottakers ønske/mitt hode.
Dessverre forsvinner flettene i det "urolige" garnet, men mottakeren er strålende fornøyd.





Så har jeg strikka pulsvantene Cafe au Lait Mitts. (Link til Ravelry) Strikka matchende lue til også. Garnet er Drops Merino Extra Fine. Mykt og godt ble det! Enkelt mønster som gjør litt av seg.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 02-03-11, 20:43   #863
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

Veske:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg veske03.jpg (119,4 KB, 11 visninger)
__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 03-03-11, 14:12   #864
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Tunika i Sisu, med heklekant nede og rundt ermene/halsen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tunika.jpg (28,3 KB, 14 visninger)
Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 03-03-11, 18:23   #865
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Sackboy:

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 03-03-11, 19:18   #866
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Ååå, kule Sackboy!! Var han grei å strikke? Tenker poden min hadde blitt vill av begeistring om jeg lagde en sånn.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 03-03-11, 20:36   #867
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Ååå, kule Sackboy!! Var han grei å strikke? Tenker poden min hadde blitt vill av begeistring om jeg lagde en sånn.

Fingrene var kronglete... ellers var det uventet lett. Også slet jeg litt med glidelåsen, for å få den fin og slik at den kan åpnes.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 04-03-11, 17:16   #868
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Fingrene var kronglete... ellers var det uventet lett. Også slet jeg litt med glidelåsen, for å få den fin og slik at den kan åpnes.

Er det etter oppskrift eller egen ide? Knalltøff! Vet om en som ønsker seg en sånn

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv  
Gammel 04-03-11, 18:48   #869
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Jeg har strikket genser til nevøen min


Vest i barselgave til en liten pjokk

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 04-03-11, 19:13   #870
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Oppskrift på sackboy finner dere her.

Jeg strikket rundt og rundt, ikke frem og tilbake bortsett fra på fingrene.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 04-03-11, 20:45   #871
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Jeg har omsider oppdatert strikkebloggen min, bare trekvart år siden sist (og da på annen adresse). Har blogget om Fuglemammas omslagsbody, som jeg har strikket i dukkeversjon:


Flere bilder og mer om Fuglemamma-bodyen finnes på www.fuglemamma.blogspot.com.


Sist redigert av Heilo : 04-03-11 kl 20:51.
Heilo er ikke aktiv  
Gammel 04-03-11, 20:46   #872
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Hjelp, den dukken ble skummelt stor!

Er det noen som vet hvordan jeg skal få krympet henne litt?

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 05-03-11, 17:56   #873
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

En bestemor bestilte denne til barnebarnet som blir to år på onsdag. Jeg skal også sy ei bukse til ei dukke som han skal få i gave.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg barneklær00.jpg (84,6 KB, 215 visninger)
Filtype: jpg barneklær01.jpg (92,4 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg barneklær02.jpg (106,5 KB, 4 visninger)
__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 05-03-11, 20:42   #874
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

En bestemor bestilte denne til barnebarnet som blir to år på onsdag. Jeg skal også sy ei bukse til ei dukke som han skal få i gave.

Så flott bukse!!!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 05-03-11, 20:53   #875
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

Tusen takk, Maggie.

Her er dukkebuksa, min egen Irene er modell:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg dukkeklær00.jpg (118,4 KB, 206 visninger)
Filtype: jpg dukkeklær01.jpg (119,0 KB, 1 visninger)
Filtype: jpg dukkeklær02.jpg (116,5 KB, 1 visninger)
__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 08-03-11, 14:45   #876
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Utrolig flotte ting, Freya!

Jeg har strikket space invaders-lue til mannen, etter eget hode, et space invaders diagram på Ravelry og bilde av Arne&Carlos-lua. Gadd ikke kjøpe hele heftet. Første gang jeg prøver mønsterstrikk! Moro! Strikket i Sandnes Alpacca:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 08-03-11, 14:55   #877
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd III

Åå, den var kul Salt!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 08-03-11, 17:42   #878
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

Kjempekul lue, Salt!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 08-03-11, 17:51   #879
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Så fin lue Salt

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-03-11, 20:25   #880
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Tusen takk!

Salt er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no