Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trives du i blazer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-13, 19:44   #41
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg bruker blazer på viktige jobbmøter og særlig i utlandet. Det blir aldri feil, ettersom jeg stort sett møter menn med strøkne fancy dresser.
Jeg har også en marine blazer som jeg bruker ved passende anledninger privat, siden jeg har noen maritime plagg i garderoben

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 19:47   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.069
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg har ikke nå, men brukte det mye da jeg jobbet i utlandet og var på møter med Viktige Mennesker og sånt. Jeg trenger litt mer formelle jobbklær innimellom når jeg begynner å jobbe igjen, så da skal jeg nok anskaffe noe sånt. Vi har uformell stil på jobb, men på en del møter og slikt er det greit å "suit up".

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 19:50   #43
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Trives du i blazer?

Niks - sist jeg eide og brukte en blazer var på nittitallet en gang. Jeg eier ikke stil, godt klær ikke er viktig i jobben min.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:00   #44
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Tyttebær, her.



Denne typen kan jeg trives i.

Jeg har en lignende, kanskje noe lengre, men det er en stevnejakke som brukes når jeg rir dressurkonkurranser.. Kommer ikke til å bruke den ellers..

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:02   #45
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg har noen i skapet fra 2005 eller deromkring, som jeg brukte på jobb den gang da. Jeg har ikke brukt de siden, jeg synes ikke de er min stil, og jeg synes jeg klarer kle meg "ordentlig" når det trengs uten. Jeg jobber ikke i en bransje kjent for formelle kleskoder da akkurat.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:05   #46
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg kan ikke tenkte meg noe plagg jeg syns er så feil på meg som dressjakke (...)

Hvorfor/hvorfor ikke bruker du blazer?

Jeg har det helt på samme måte med blazer (og drakt). Hadde en på 90-tallet, og når jeg ser bilder av meg iført den, synes jeg at jeg fremstår langt eldre enn jeg gjør i dag.

Derfor bruker jeg ikke blazer. Andre kan være kjempefine i det!

Mitt problem er at jeg i en alder av 40+ ikke lenger føler meg særlig kledt i hettejakke heller. Så jeg har et hull i garderoben, som enn så lenge dekkes opp av en (ikke så røff) MC-jakke i tynt, lekkert skinn.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:07   #47
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg kan garantere at små pupper ikke er noen garanti for å kle blazer. Særlig sånne som er avbildet her i tråden, med knepping langt nede, ser grusomme ut på meg. Jeg blir flat som ei pannekake og ser ut som jeg er 12 år og har rappa jakka til mora mi. Skal jeg ha noen type draktjakke, må den ha knepping helt opp.

(Sant å si var jeg en gang 18 år og rappa den marineblå blazeren til mora mi, i et hjelpeløst forsøk på å se mer voksen ut. Jeg ble grundig vaksinert, kan man si.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:21   #48
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Eg har fire korte og en lang. Dei variere frå min elskede taylor fit frå Ricco Vero i marineblå ull til en grå HM-sak til 398. Eg bruke dei med bluse/skjorte, olabukse og pumps. Pre-New York er dei litt trange i livet så dei er for tida åpne.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:22   #49
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Korfor ja? Fordi eg føle meg kledd, eg føle meg fin, eg føle meg korrekt og eg føle meg feminin.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 20:46   #50
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg bruker det innimellom på jobben min, og kommer nok til å bruke det lang oftere når jeg starter i ny jobb etter ferien. Favoritten min er en grå i litt stretchy stoff. Kort og innsvinget, tydelig blazer, men likevel mer uformell enn stiv.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 21:35   #51
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nei, blazer har jeg aldri likt.

Men jeg burde muligens hatt en blazer for de helt viktige og store jobbanledningene, der de eldste, sureste og mest bedrevitende mennene ofte er til stede. Jeg synes damer i blazer ser veldig morske og knallsikre ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:02   #52
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg har to blazere i cordfløyel. En svart og en petrol. De henger i garderoben, men jeg aner ikke hvor lenge det er siden de fikk luftet seg. Er det skikkelig ut kanskje?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:06   #53
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg er på jakt etter en blazer jeg kan trives i, men har ikke funnet noen enda. Den må være mer "uformell" enn en vanlig dressjakke og være litt kort. Problemet mitt er at jeg er så innsvinget i ryggen at de fleste ikke sitter fint.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:32   #54
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men jeg burde muligens hatt en blazer for de helt viktige og store jobbanledningene, der de eldste, sureste og mest bedrevitende mennene ofte er til stede. Jeg synes damer i blazer ser veldig morske og knallsikre ut.

Nettopp, man oppnår større respekt ved å kle seg slik og nettopp derfor gjør jeg det. Jeg jobber i et gubbete miljø som tror at damer ikke kan.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 00:32   #55
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.509
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Trives? Joda, men det kommer an på.
Før brukte jeg det, tildels mye, for å se litt voksen og bissnis ut når det trengtes.
Nå har jeg en jobb der hettejakke er mer stilen, og nå higer jeg heller etter å se yngre ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 06:01   #56
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Nettopp, man oppnår større respekt ved å kle seg slik og nettopp derfor gjør jeg det. Jeg jobber i et gubbete miljø som tror at damer ikke kan.

Nå fleipet jeg litt, men det er dessverre snev av sannhet i det. Jeg kjenner at jeg blir litt usikker på om jeg kan ha på meg en av mine 50-tallsaktige kjoler på slike møter, en følelse jeg blir småsur av å oppleve å ha.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 08:21   #57
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nå fleipet jeg litt, men det er dessverre snev av sannhet i det. Jeg kjenner at jeg blir litt usikker på om jeg kan ha på meg en av mine 50-tallsaktige kjoler på slike møter, en følelse jeg blir småsur av å oppleve å ha.

Ja det er tullete at det skal være sånn, men her ER det sånn. Vil jeg virkelig nyte respekt og bli hørt hjelper det også å ha en stram hestehale i tillegg, høye klassiske pumps, hvit skjorte, mørk pen bukse og blazer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 10:06   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Jeg synes det er pent på andre og for eksempel i jobbsammenheng kan jeg forstå at det er et viktig plagg. For meg? Aldri.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 29-05-13 kl 12:33.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 10:11   #59
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nå fleipet jeg litt, men det er dessverre snev av sannhet i det. Jeg kjenner at jeg blir litt usikker på om jeg kan ha på meg en av mine 50-tallsaktige kjoler på slike møter, en følelse jeg blir småsur av å oppleve å ha.

Jeg pynter meg gjerne med litt Mad Men-aktige kjoler i mer formelle jobbsammenhenger, og opplever at det funker som bare det - også sammen med utlendinger i drakt. (Men det er klart, nå er jo ikke jeg i finansbransjen, akkurat, da.) Verken bluse eller blazer er min stil, og jeg kommer nok aldri til å jobbe et sted hvor det ikke er pynta nok med en pen kjole.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 10:13   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Hvit skjorte får du meg ikke inn i. Den må jo strykes!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no