Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 00:27   #101
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg er i tillegg redd den blir liten. Han bør nok ha noe i størrelse 14 år. Men jeg må finlese litt på det mønsteret. For den var utrolig kul!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 00:30   #102
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Det bør gå an å strikke med flere masker, en mønsterbord nede f.eks. og strikke den lengre. Klart det blir litt endringer i masketall i forhold til raglanfelling og hette, men jeg tror det bør gå bra.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 00:40   #103
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Den var rå! Skallen er vel maskebrodert på, eller?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 07:57   #104
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Tipper det.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 20:55   #105
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg er ferdig med Mariusgenser og har begynt på jakke. Nok et prosjekt til meg selv...

Denne jakken fra Drops, tykke pinner så den er rask å strikke.


Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke den i samme fargen, men siden jeg ikke fikk tak i det ble det en fin brunfarge i stedet.

Stte... Den er enkel å strikke for en som ikke har prøvd seg på jakkedtrikk før?
Jeg har nemlig kjøpt garn til å strikke den jeg. Snart ferdig med en genser til mannen så da står denne for tur etter.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 20:58   #106
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Takket være flott hjelp her inne så fikk jeg tak i det garnet jeg ville ha og den fargen jeg ville ha.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 13-09-12, 21:50   #107
kakklanes
Diabetesspl
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
Innlegg: 63
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Da har jeg startet med andre monsterbukse...... det er ny oppskrift som jeg fikk tak på i en butikk her i bygda....

kakklanes er ikke aktiv  
Gammel 14-09-12, 10:56   #108
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Snart ferdig med denne til mannen min, bare å strikke høy hals igjen:


Det klødde i fingra så jeg måtte legge opp og småstarte på jakke fra Drops....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 14-09-12, 20:36   #109
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Eg skal strikka til storesøster, og tenkte å ta utgongspunkt i denne: Tunika




Eg har planer om vrangbord nede og meir rett fasong, samt vrangbord rundt halsen. Ho vil ha ein lang, litt oversized genser til tights. Har kjøpt inn Navia Uno i grått, så får me sjå korleis det blir. Har aldri strikka med den tråden før.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv  
Gammel 14-09-12, 23:24   #110
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Stte... Den er enkel å strikke for en som ikke har prøvd seg på jakkedtrikk før?
Jeg har nemlig kjøpt garn til å strikke den jeg. Snart ferdig med en genser til mannen så da står denne for tur etter.

Jeg har begynt på 2. erme i kveld, så det verste (monteringen) gjenstår. Men så langt har det gått greit. Eneste er at jeg ikke er helt god på å måle så den ble litt kortere foran enn bak.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 14-09-12, 23:38   #111
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg har planer om vrangbord nede og meir rett fasong, samt vrangbord rundt halsen. Ho vil ha ein lang, litt oversized genser til tights. Har kjøpt inn Navia Uno i grått, så får me sjå korleis det blir. Har aldri strikka med den tråden før.

Jeg strikket meg kjole/tunika i Navia Uno, synes garnet var godt å bruke. Kjolen var derimot ikke like vellykka - sånn går det når man ikke sjekker mål og strikkefasthet... (bildet øverst til venstre i vedlegget).

Nå strikker jeg en ny Citron, pulsvarmere x2, lapper til lappeteppe og leggings til meg selv.

Vedlagte bilder
Filtype: gif NB6innhold1.gif (69,3 KB, 41 visninger)
__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 15-09-12, 00:09   #112
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har begynt på 2. erme i kveld, så det verste (monteringen) gjenstår. Men så langt har det gått greit. Eneste er at jeg ikke er helt god på å måle så den ble litt kortere foran enn bak.

Fort gjort.
Jeg ser at jeg ikke er god på knappehull... Trykknapp er fint. Hihi.
Jeg hater småpinner til armene, burde vel finne en liten rundpinne istedenfor.
Det er lange grønne hår overalt da...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 15-09-12, 12:30   #113
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Fort gjort.
Jeg ser at jeg ikke er god på knappehull... Trykknapp er fint. Hihi.
Jeg hater småpinner til armene, burde vel finne en liten rundpinne istedenfor.
Det er lange grønne hår overalt da...

Jeg strikket nesten hele første armen på settpinner før jeg kom på at jeg har kort rundpinne jeg kunne bruke. Anbefaler det sterkt, ja.

Jeg dropper knapper, jeg knepper aldri igjen jakker uansett. Får kjøpe en stor sikkerhetsnål om jeg finner ut jeg må ha noe.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 15-09-12, 16:23   #114
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Har begynt på 'allium-lue' nummer 2. Brun lue i ull, 3 rett og 3vrang hele veien. Ble veldig fin, tror det kan bli mange av disse.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 16-09-12, 12:19   #115
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Den ble fin, allium.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 16-09-12, 12:23   #116
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Akkurat nå strikker jeg denne i blått:

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 16-09-12, 14:29   #117
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Oi, her var mye nydelig! Jeg har såå mange strikkeprosjekter foran meg at jeg må lukke øynene litt for alt det fine som er her.

Akkurat nå holder jeg på med n'te Hello Kittybukse (størrelsene i oppskriften stemte aldeles ikke på de barna jeg har strikket til så da ble det noen ekstra)





(Bildene er lånt fra Google.)

Etterpå skal jeg strikke Thomastogetbukse, men finner ikke oppskrift på dette noen steder så jeg må antakeligvis dikte litt (om ingen tilfeldigvis har/vet hvor det finnes her inne da?).

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 16-09-12, 16:36   #118
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Djevellue har jeg lagt opp til i dag;-)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 00:01   #119
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Veldig fin, allium. Ble hun fornøyd?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 00:07   #120
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Pute med Setesdalsmønster har også funnet veien til pinnene hos meg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no