Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-12, 06:52   #121
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Veldig fin, allium. Ble hun fornøyd?

Det virket sånn. Jeg vurderer en vrangbord i halsen hvis den vokser mye i bruk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 11:39   #122
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Hvor mange nøster gikk med til slutt, Allium?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 11:43   #123
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hvor mange nøster gikk med til slutt, Allium?

829 meter, litt over fire nøster.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 11:45   #124
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

829 meter, litt over fire nøster.

Takk! Vurderer å herme til eldste, hvis jeg noen gang blir ferdig med Mariusen jeg holder på med.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 14:54   #125
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Ferdig med 2 par Bellavotter. Jeg er bare semifornøyd.

Det koksgrå er strikket i Sandnes Alfa og det rosa i Drops Andes. Oppskriften sier pinne 5. Jeg strikker litt stramt så jeg gikk opp en halv pinnestr med garnet fra Sandes og en hel med garnet fra Drops (tjukkere garn).

Det ble litt forskjell på vottene pga garntykkelse, men jeg synes de fortsatt er litt små i hånden. Usikker på om jeg skal gi vekk det koksgrå paret eller om jeg må strikke et nytt i Drops Andes.

Og så har vottene blitt flere cm lenger enn i oppskriften! De går nesten helt opp til albuen, men skal egentlig rekke til litt over midten av underarmen. Mulig pga pinnestørrelsen jeg valgte? Men jeg kan ikke se at jeg kunne ha gått ned i pinnestørrelse heller, da tror jeg vottene ville blitt enda smalere enn de er nå?

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 15:30   #126
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

De blir ikke bredere av at du velger perlestrikk i stedet for glattstrikk inne i hånda, men det varmer kanskje litt mer om det er litt tekstur?

Hva om du kutter ut den siste runden med felling av masker?

Jeg skal snart i gang med et par til av disse, og jeg må si jeg synes selve tupp-fellinga var utrolig klønete. Det ser heldigvis bedre ut enn jeg fryktet mens jeg holdt på

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 17-09-12, 16:04   #127
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

De blir ikke bredere av at du velger perlestrikk i stedet for glattstrikk inne i hånda, men det varmer kanskje litt mer om det er litt tekstur?

Hva om du kutter ut den siste runden med felling av masker?

Jeg skal snart i gang med et par til av disse, og jeg må si jeg synes selve tupp-fellinga var utrolig klønete. Det ser heldigvis bedre ut enn jeg fryktet mens jeg holdt på

Tenkte ikke på at perlestrikk kan gjøre votten mindre, nei... (Har brukt to forskjellige oppskrifter.)

Hvilken runde skal jeg kutte ut? (Er ikke noe flink til å strikke så følger alltid oppskrift.)

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 18-09-12, 14:54   #128
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Skal vi se hva som er på pinnene nå da, komplett oppsummert:
- Skappelgenser
- Pute med Setesdalsmønster
- VM-genser
- Pulsvarmere

...og står på trappene til å kjøpe inn garn til Marius pannebånd og selekjole.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 18-09-12, 14:55   #129
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg trenger flere pinner skjønner jeg.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 18-09-12, 20:01   #130
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

I dag har jeg bestilt garn til denne;

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 18-09-12, 21:42   #131
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

I dag har jeg bestilt garn til denne;

Kjempefin!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 18-09-12, 23:25   #132
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg trenger flere pinner skjønner jeg.

Det er her KnitPro er så genialt. Ikke bare fantastiske pinner, men med wire man kan bytte så mye man vil - er bare å flytte pinnene fra den ene wiren til den andre, så sant man bruker rundpinne.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 20-09-12, 09:04   #133
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Da har jeg 4ulike prosjekter på gang. Vet ikke helt hvor lurt det er , men har noe som passer å holde på med nesten uansett hvor jeg skal da... Julegaven til mannen, som kun strikkesett på når han er borte, snart ferdig med Mariuskjole til lillesøster, har rød julekvelden på pinnene og en lilla sak fra Pickels også...planen er å gjøre dette ferdig i løpet av oktober.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv  
Gammel 20-09-12, 22:37   #134
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker mannehals etter eget hode, og med en inspiasjon fra en liten strikkeflette jeg snublet over på nett. Den skal bli til en gratisoppskrift.
På 3. forsøket og etter litt innspill fra andre her inne som hjelper meg å teststrikke er jeg i mål - jeg er fornøyd må jeg si

Her er bilde av begynnelsen!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mannehals.jpg (55,0 KB, 319 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 21-09-12, 10:25   #135
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Det blir stilig, m^2.

Jeg har ikke fått fatt i garn enda, må ned til byen til en større butikk ila. helgen ...for dette er "ladder", ja!?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 21-09-12, 11:30   #136
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jepp

Strikke helens cast-on + 1 rad vrang + en rad rett og så på mønsteret så unngår du rulling!
Evt egen cast on, også * 1 rad vrang, 1 rad rett* 2 ganger, og så på mønsteret.

Ikke slik d står i oppskriften duhar nå - den ruller


Sist redigert av m^2 : 21-09-12 kl 11:40.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 21-09-12, 11:48   #137
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Ah, kjekt å ha med seg!

Jeg må strikke en Space Invader lue til en kollega som har bursdag til mandag, men det går jo radig. Om jeg får tak i garn i morgen, skal jeg begynne på halsen også ila. helgen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 22-09-12, 13:26   #138
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

En vm genser ferdig, 4 igjen.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 22-09-12, 15:21   #139
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg skal strikke enellerannen form for hals eller sjal til svigerinne. Kjøpte Alpa på Europris på tilbud i dag, så jeg må nok finne meg ei oppskrift

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 22-09-12, 15:31   #140
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Begynt på body i grå lanett.

Tinka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no