Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

HTC Desire Nordic og mms/telefonbruk i utlandet - komplett umulig

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 11:54   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

HTC Desire Nordic og mms/telefonbruk i utlandet - komplett umulig

Hvorfor går det ikke å sende mms fra Danmark til Norge? Eller fra Tyrkia for den del.

Sms gikk for det meste fint, selv om det var dekning bare akkurat når det passet seg i huset vi leide. Vi måtte gjerne flytte oss litt rundt for å finne signaler. Måtte av og til slette meldinger som sto uten å gå, og skrive dem på nytt. Da kunne det hende de gikk.

Har Telenor, og jeg var tilkoblet Telenor DK og sambo svitsjet mellom Telenor DK og Telia - hvorfor det egentlig? Har jo samme operatør her? Dette gikk altså automatisk, og ikke noe vi valgte selv.

Er det HTC som er helt pøkk i utlandet eller? I Tyrkia fikk jeg bare sendt en og annen sms, og det funket bare akkkurat når det selv ville.

Sånt blir jeg jæsklig sur av, for ting skal funke når jeg vil!

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:49   #2
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: HTC Desire Nordic og mms/telefonbruk i utlandet - komplett umulig

iPhone er også sånn. Jeg tror det er fordi MMS går på Internett/roaming-delen, og når du skrur av det så forsvinner også muligheten for MMS.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:50   #3
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: HTC Desire Nordic og mms/telefonbruk i utlandet - komplett umulig

Ja nå snakker jeg om MMS altså, sms har jeg ikke hatt noe problem med i utlandet.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:53   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: HTC Desire Nordic og mms/telefonbruk i utlandet - komplett umulig

Ja, skjønner, men fikk det ikke til om jeg skrudde på roaming heller, så jeg mistenker det er noe feil med telefonen min.

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:34   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: HTC Desire Nordic og mms/telefonbruk i utlandet - komplett umulig

Tror ikke det er noe galt med telefonen. Vil tro at det er at du er koblet opp i mot en operatør som ikke har roamingavtale med din hjemmeoperatør. Er ikke uvanlig problem...

Du kan prøve å gå inn i innstillingene og få en liste over operatørene i området, og dermed få en annen operatør.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no