Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone og utlandet

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 22:56   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

iPhone og utlandet

Hva er det man skal gjøre for å være helt sikker,slik at man ikke risikerer noen ubehaglige uforskyldte regninger?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:00   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Er det noe spes med iPhone?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:03   #3
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Jeg har vært i Finland med min iPhone, og det eneste jeg passet på var at mobilt nettverk ikke var slått på.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:03   #4
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Skru av 3G og dataroamingen. Hilsen 4000-kr-regning-fra-Krakow.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:04   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Putte den i et glass vann?

Neida, hør på Hobbes.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:06   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Skru av 3G og dataroamingen. Hilsen 4000-kr-regning-fra-Krakow.


Det er veldig viktig altså. Apper kan laste ned informasjon hele tiden om du feks har valgt push varslinger. Altså å få varsel fra FB feks når noen har addet deg, kommentert på det samme som deg etc. Mange spill som henter info mens du spiller også.

Skru av 3G og dataroaming.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:03   #7
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone og utlandet

3G også? Holder det ikke med dataroaming?

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:10   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Jeg mener å ha lest det holder å skru av den dataroaming-greia.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:15   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Innstillinger, Generelt, Nettverk, der slår jeg av 3G, Mobildata og Dataroaming. Det står forklart roaming på telefonen. Kostnader for 3G påløper om du steamer musikk. Om det er tilgjengelig overalt, vet ikke.

Jeg bruker Telenor, i Tyskland fikk jeg beskjed om saldo og spm om jeg ville fortsette. Hvis du har Telenor kan du få tjenesten her http://www.telenor.no/bedrift/mobil/...KontrollUtland

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 15-06-11 kl 12:26.
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:28   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Det holder å skru av dataroaming, men da kan man jo likså godt skru av 3G samtidig, så sparer man batteri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:56   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Tusen takk for hjelpen. Jeg har hørt om så mange som har fått så store regninger, og vil ikke gå i fellen. :P
Jeg bruker jo Geocache-appen, den bruker gps'en. Mulig den ikke virker om jeg skrur av 3G. Noen som vet?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:35   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Tusen takk for hjelpen. Jeg har hørt om så mange som har fått så store regninger, og vil ikke gå i fellen. :P
Jeg bruker jo Geocache-appen, den bruker gps'en. Mulig den ikke virker om jeg skrur av 3G. Noen som vet?

Jeg kjenner ikke denne appen, men alle apper som trenger 3G vil jo koste penger å bruke i utlandet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:37   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Nå har jeg googlet, og jeg tipper at denne appen ikke vil virke om du slår av mobilnettet. (3G eller ikke spiller vel liten rolle? Det har vel bare noe å si for hvor raskt du laster ned.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:09   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Er det ikke satt en grense på 500 kroner pr mnd for datatrafikk i utlandet uansett operatør nå?

Bare innen EU/EØS, så om du reiser til f.eks. Tyrkia kan du ende opp med en gigaregning lett som en plett. Reiser du innen EU/EØS så får du melding når beløpet overstiger ca. kr 500,- og må godkjenne/låse opp for at du fortsatt vil bruke mer enn det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:13   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Er det ikke satt en grense på 500 kroner pr mnd for datatrafikk i utlandet uansett operatør nå?

Det er vel ikke noen grense, men hvis du reiser innad i EU/EØS skal du få en melding når du overskrider 500. Du er jo veldig velkommen til å gå over det beløpet hvis du vil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:14   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Bare innen EU/EØS, så om du reiser til f.eks. Tyrkia kan du ende opp med en gigaregning lett som en plett. Reiser du innen EU/EØS så får du melding når beløpet overstiger ca. kr 500,- og må godkjenne/låse opp for at du fortsatt vil bruke mer enn det.

Er det nytt? Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe mer enn en advarsel sist jeg var i utlandet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:30   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det nytt? Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe mer enn en advarsel sist jeg var i utlandet.

Det var slik advarsel jeg fikk i Tyskland, av Telenor. Linken lagt ved over, gir varsel ved 400,- Mulig denne kun er for bedrifts kunder.

Sitat Telenor:
"Bedre kontroll på kostnadene ved databruk i utlandet. DataKontroll Utland beskytter deg og dine ansatte mot høye regninger når du bruker datatrafikk i utlandet.

  • Tjenesten aktiveres automatisk når du begynner å bruke datatrafikk i utlandet
  • Du får varsling på SMS når du nærmer deg sperregrense på månedlige datakostnader
  • Ved å svare på SMSen med "FORTSETT UTLAND" kan du fortsette å bruke datatrafikk utover sperregrensen
Sperregrensen er satt til 400 kroner eks. mva, men kan enkelt endres via Min Bedrift.
Datakontroll Utland er også inkludert når du bruker Mobilt Bredbånd. Du får da varsling på PCen når du nærmer deg sperregrensen. Dette forutsetter at du bruker siste versjon av Mobilt Bredbånd-programvaren. "

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:45   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det nytt? Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe mer enn en advarsel sist jeg var i utlandet.

Når jeg var i Spania for et par måneder siden så fikk jeg melding fra Tele2 om at jeg måtte sende en gitt kode til et bestemt nummer for å låse opp for videre bruk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:48   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg bruker jo Geocache-appen, den bruker gps'en. Mulig den ikke virker om jeg skrur av 3G. Noen som vet?

Jeg tror ikke denne funker uten 3G. Vanlig google maps funker på bare GPS.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:00   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vanlig google maps funker på bare GPS.

På iPhone? Nei. Du trenger mobilnett for å laste ned kartet. Man må ikke nødvendigvis ha 3G, men en eller annen form for mobilnett må man ha. (Og det koster fort veldig mye penger å bruke google-maps i utlandet. Har jeg hørt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no