Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sommerfugler innendørs om vinteren

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 00:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerfugler innendørs om vinteren

For noen uker siden oppdaget vi en liten kålsommerfugl flaksende innendørs og i panikk greide jeg å slenge den inn i et skap. Senere fant jeg den død. Syns det var litt odd, men tenkte den sikkert hadde våknet fra dvale på grunn av varmen inne. Men i dag kom det en til!


Betyr det at jeg ett eller annet sted i leiligheten har et sommerfuglpuppeklekkeri ala alien? Hvordan overvintrer sommerfugler? Som larve? Puppe? Sommerfugl? Og i såfall hvor? Kan de gjøre skade?

Jeg syns sommerfugler er noe av det ekleste som finnes, bare slått av nattsvermere, stankelben og edderkopper og vil helst ikke ha dem her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 07:05   #2
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerfugler innendørs om vinteren

Du er sikker på at det ikke er møll da?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 07:12   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerfugler innendørs om vinteren

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns sommerfugler er noe av det ekleste som finnes,

De er jo schempeschønne!

Jeg kan lite om sommerfugler, men hadde sommerfugler innendørs på hytta en tidlig vår det var svært mildt for årstiden. Jeg kan ikke tenke meg at de gjør noe skade annet ennå skremme deg, T.

Her er forresten en artikkel som svarer på litt av det du spør om, og som antyder at kålsommerfugler ikke akkurat fant opp kruttet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 07:42   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerfugler innendørs om vinteren

Jeg er helt enig. De er ekle. Bare fordi de har litt finere vinger enn andre så er de fortsatt insekter, man vil ikke ha de i huset.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 07:49   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerfugler innendørs om vinteren

Det er nok voksne sommerfugler som har funnet seg et fint, trygt sted for overvintring. Enig i at det er litt ekkelt med sommerfugler inne. Men de blir jo sjeldnere og sjeldnere og er en viktig ressurs for plantene.

Jeg så en neslesommerfugl ute i helga, håper de overlever kulda som kommer nå!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 08:09   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfugler innendørs om vinteren

Ja, jeg vet det var en liten kålsommerfugl, ikke en møll.

Den siste slapp jeg ut fordi den satt i vinduet, så vi kan jo håpe den overlever.

Jeg misliker alt som flagrer, og får helt panikk når jeg finner sånt inne. Jeg vet at de er viktig for økosystemet, men liker dem ikke for det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no