Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tur til London

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 21:49   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Tur til London

Mannen og jeg skal ei helg til London, sannsynligvis i slutten av April. Vi har ikke vært der før.
Hva bør vi få med oss? Hva er verdt å se, hva er oppskrytt? Hva rekker vi på tre dager?
Tips til hotell?

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 22:16   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.786
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tur til London

På tre dager rekker en ingenting nesten, (erfart) Vi var i november, flott langweekend, og bodde på www.hoxtonhotel.com ANBEFALES!!!!!!!!!!!!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 22:26   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tur til London

Enig med tinkadott, tre dager er kort.

Jeg ville i alle fall nedprioritert shopping (type Oxford street), og brukt tiden på pub/resturant/markeder/teater/museer. Jeg er veldig glad i å tusle rundt i Covent Garden og oppover mot Soho. Liker meg også godt i Greenwich, og anbefaler å ta en båttur nedover Themsen hvis været er bra. Da får du også sett mye av byen. Området rundt South Bank er også spennede, der kan dere rusle langs elven og se på livet, og kanskje stikke innom Tate Modern eller ta en tur med Millennium Wheel.

Jeg elsker London. Får aldri nok. God tur!

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:15   #4
Myrtel
Ny
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8
Myrtel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tur til London

London er en stor by så ikke prøv å rekke over alt. Som Kaz også skrev, nedprioriter shopping og nyt byen. Jeg kan anbefale å kjøpe dagskort på de toetasjers turistbussene som går i faste ruter rundt omkring i byen. Da får du med deg litt guiding + du kan gå av og på når og hvor du vil. På den måten får du orientert deg mye bedre enn når du bruker undergrunnsbanen (styr i hvert fall unna den i rushtiden).

Tur i en av parkene er forresten også å anbefale hvis fint vær.

Ha en fin tur.

Hilsen

Myrtel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:27   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til London

Madame Tussaud's er oppskrytt. Tate Modern er et veldig flott museum som er verdt å besøke selv om man ikke er spesielt opptatt av moderne kunst, for selve bygningen er så stilig. British Museum er gigantisk og krever egenlig minst en uke bare det - skal dere dit, så planlegg på forhånd og gå i bare én "avdeling". (Generelt er min erfaring at man ikke bør planlegge å gå i mer enn ett eller maks to museum per dag, og heller opp-prioritere å rusle, eller kjøre i buss, rundt i byen.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no