Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 20:13   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Hipp hurra tenkte jeg da SAS la ut billigbilletter tidligere i år. Jeg bestemte meg for å ta med Skatten og Rusket, og besøke broren min. Han bor på "et sted ikke nær meg", og jeg må ta to fly. Et med SAS, og et med Widerøe.

Glad og fornøyd begynte jeg å søke. Men det var så rart - når jeg søkte på gjennomgående billetter ble hele stasen dobbelt så dyr. Jeg tenkte "skit au, kan da ikke være så farlig. SAS eier jo Widerøe, og dette er sikkert bare en feil. Det ordner seg". Og så kjøpte jeg to reiser. I samme slengen sendte jeg inn en mail der jeg spurte hvorfor i all verden det var sånn.

Etter lenge og vel kommer det et svar som omtrent lyder sånn: Man får ikke alltid kjøpt gjennomgående billett for at man skal "beskytte lokaltrafikken" (??). Og det er virkelig ur-teit å ikke kjøpe gjennomgående billett. Man får nemlig ikke sjekke inn hele veien, og må beregne 3(!) timer fra landing til avgang. Man har heller ikke krav på å bli booket om ved forsinkelser.

Jeg ble veldig svett jeg nå, og får en del stressbilder i hodet som inkluderer hylende unger, vill spurting med gravidmage, rådyre hotellopphold og bagasje man ikke har tid til å hente.

Kan noen fortelle meg at dette vil gå bra?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:15   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Det går helt fint. Hvor lang tid har du mellom flyene da?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:16   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Ikke så veldig lang tid. 40 minutter. Jeg var kjempeflink, og fikk aldeles strålende korrespondanse!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:17   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Uff da. Hvilken flyplass?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:18   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Skal du via Gardermoen eller en annen flyplass? Å sjekke inn på Gardermoen, samt komme seg gjennom sikkerhet kan desverre fort ta litt mer tid enn godt er.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:19   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Du får da sjekket inn hele veien selv om du ikke har gjennomgående billett, siden det er SAS og Widerøe.

OM det ikke skulle gå, så er mellomlandingen vel på en nokså liten flyplass, og 40 minutter burde holde.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:36   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Du får da sjekket inn hele veien selv om du ikke har gjennomgående billett, siden det er SAS og Widerøe.

Nei, det fikk man visst ikke. Men jeg har gjort det før, det er jeg rimelig sikker på. Mulig det var før Widerøe og SAS ble ett, og at det ikke egentlig fantes noen REGLER. Bare et snilt menneske i skranken.

Mellomlandingen er i Bodø, og det går vanligvis kjapt der dersom ting er i rute.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08

Sist redigert av LilleRosin : 18-02-08 kl 20:45.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:37   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei, det fikk man visst ikke. Men jeg har gjort det før, det er jeg rimelig sikker på. Mulig det var før Widerøe og SAS ble ett, og at det ikke egentlig fantes noen REGLER. Bare et snilt menneske i skranken.

Mellomlandingen er i Bodø, og det går vansligvis kjapt der dersom ting er i rute.

I Bodø er det ikke noe problem. Der jogger du over hele flyplassen på 1 minutt. Så bare pust med magen du.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:38   #9
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei, det fikk man visst ikke. Men jeg har gjort det før, det er jeg rimelig sikker på. Mulig det var før Widerøe og SAS ble ett, og at det ikke egentlig fantes noen REGLER. Bare et snilt menneske i skranken.

Ja, det er mulig - jeg mener bare jeg har gjort det mange ganger. Men REGLER kan jo endres.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

I Bodø er det ikke noe problem. Der jogger du over hele flyplassen på 1 minutt. Så bare pust med magen du.

Ja, men det er litt mer pes nå som man må ned og hente bagasjen, og så opp og gjennom sikkerhetskontrollen igjen. Men for all del, det går sikkert bra!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:45   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Du må be om å få bagasjen sjekket inn hele veien. Det skal ikke være noe problem, selv om du ikke har gjennomgående billett. Går det ikke, tror jeg det kan bli vanskelig å rekke det.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 21:24   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Hm - jeg har fått sendt bagasje videre via Bodø fra SAS til Widerøe (og andre) ørti ganger dit jeg pleier å dra nordpå hvertfall
Bodø er en liten flyplass altså, du har god tid med 40min der Effektiv sikkerhetskontroll har de også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 21:31   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

I gamle dager en gang var jeg på Sogndal flyplass og fikk gå inn i flyet for å hente bagasjen min for å rekke et fly som skulle videre til et sted jeg ikke hadde billett til i håp om å komme meg hjem før natten. Det gikk bra det også, men jeg kom ikke med på det første flyet fra Oslo som jeg ikke hadde billett til og som jeg ikke betalte for, men måtte vente en hel time til neste fly gikk. :ung og dum og heldig:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:00   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Jeg tror jo egentlig dette går bra altså. Jeg ble bare litt perpleks av det vrange svaret fra SAS. Men jeg har aldri opplevd at jeg ikke har fått sjekke inn hele veien. Og stort sett har alle vært veldig behjelpelige.

Nei det går sikkert bra! Uansett så kan det skje verre ting enn å miste et fly og måtte ta hurtigruta i stedet. :spy:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:04   #14
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei det går sikkert bra! Uansett så kan det skje verre ting enn å miste et fly og måtte ta hurtigruta i stedet. :spy:

Og har du kjempeflaks så er det akkurat den dagen ingen båt, siden det som skulle vært nordgående hurtigrute er i Antarktis. Eller på verft.

Jeg trodde det var bare i helt spesielle tilfeller at hurtigruta ikke går, men det viste seg at om vinteren er det visst ikke uvanlig at de hopper over en dag eller to. *svartmaler*

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:08   #15
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Når jeg skal reise til hjemstedet mitt må jeg ta sas og widerøe. Har alltid fått sendt bagasjen hele veien selv om jeg ikke har gjennomgående billett.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:03   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!

Du får sjekke inn bagasjen hele veien når du flyr SK/WF. En mellomlanding med 40 minutters transfertid i Bodø holder i massevis.

God tur!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no