Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Trenger nye treningssko

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 21:57   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Trenger nye treningssko

Jeg har et par velbrukte Rykä treningssko som jeg har vært veldig godt fornøyd med. Men nå ser jeg altså at det er på tide at de finner søppelbøtta, tør ikke si hvor lenge jeg har hatt de engang

Men hva skal jeg se etter? Nye Rykä?
Kjøpte meg joggesko i sommer til å løpe ute med som visstnok skulle ha god demping, men vondtene i hælene ble værre. Og jeg trenger god demping, har dårlige knær også.
Og ja, skoene skal brukes til saltrening, ikke ute.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:17   #2
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Trenger nye treningssko

Har du en G-sport eller Löplabbet i nærheten vil jeg anbefale en test av føttene så du får sko tilpasset akkurat deg! Utrolig forskjell hvilke sko som passer til hvem, også innenfor samme merke. Noen sko er laget for tunge, andre for lette, noen med normal pronasjon og noen med overpronasjon...

Det viktigste er at du prøver skoene og kjenner at de sitter godt. Spør etter demping og stabilitet.

Jeg kan ikke gi noen anbefaling - sorry

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:49   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger nye treningssko

Jeg spurte angående joggeskoene nemlig og hun mente de var supergode, vel vel.
G-sport har vi her ja. Får titte innom og finne en som ser ut som han har peiling.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:54   #4
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Trenger nye treningssko

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg spurte angående joggeskoene nemlig og hun mente de var supergode, vel vel.
G-sport har vi her ja. Får titte innom og finne en som ser ut som han har peiling.

Sjekk om de har sånn fotanalyse og be de bruke den. De har her i Asker men dude'n som solgte meg innesko brukte den ikke. Ikke helt fornøyd med de skoa... Fikk skikkelig analyse på Löplabbet og nydelige joggesko

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 23:28   #5
Lissann
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Lissann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger nye treningssko

Jeg hadde kjøpt meg nye Ryka sko igjen hvis du har vert fornøyd med disse. Ingen grunn til å bytte ut noe som fungerer.
Med tanke på joggeskoene dine, har du fått sjekket beina dine om du under eller overpronerer?(trakker normalt eller innover?) Det er lurt å gjøre spesielt om du har vondt i knærene. Det er ofte en sammenheng mellom overpronering og vonde knær. Gå i en sportsbutikk som er flinke på sko og be om hjelp i fra noen som kan det Lykke til!

Lissann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 23:33   #6
Lissann
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Lissann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger nye treningssko

Opprinnelig lagt inn av lilium3, her.

Sjekk om de har sånn fotanalyse og be de bruke den. De har her i Asker men dude'n som solgte meg innesko brukte den ikke. Ikke helt fornøyd med de skoa... Fikk skikkelig analyse på Löplabbet og nydelige joggesko

Er ikke noe vits å bruke fotanalyse på innesko da det ikke skilles mellom nøytrale og pronajonssko, det var nok derfor han ikke brukte denne

Lissann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 00:23   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger nye treningssko

Jeg har to par Rykä, et par utslitte og et nyere par, og har vært superfornøyd.

Jeg har håpløse føtter, og har vært på både Löplabbet og G-sport for testing. Overraskende nok fikk jeg bedre hjelp på G-sport, og skoene som ble foreslått passet bedre. I og med at jeg har brukt noen tusenlapper på sko som ikke funker, var tilbudet om å levere tilbake skoene og få tilbake pengene (innen 30 dager?) uimotståelig. Heldigvis har jeg vært fornøyd med begge joggeskoparene jeg kjøpte. Aner ikke om dette er et tilbud på alle G-sport sine butikker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no