Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 21:34   #41
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og det er rart fordi? Jeg måker ganske ofte snø, jeg for min del. Vi er bare to voksne og har enebolig, så det blir ganske mye snørydding på hver i løpet av vinteren.

Jeg måkte senest i går.

Jeg er med på utfordringen. Har ryddet "barnekunstskuffen" allerede, fått alle tegninger og den slags inn i permer. Alt lå og fløt, men har nå sin plass. Og vi snakker alt ungene har produsert siden fødselen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:36   #42
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg trodde det morsomme var at man skulle måke snø i hagen for å rydde i alt som lå under snøen. Hos meg er snøen i hagen uaktuell å måke, vi måker bare på andre siden av huset, ved inngangsparti og biloppstillingsplass. Men å rydde i hagen utgår nå på vinterstid uansett hvor mye snø det er baki der.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:40   #43
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med. :furt: Men jeg trenger mer enn 21 dager, både fordi det er for rotete til å gjøre unna på en dag, og fordi jeg HATER å rydde (fordi jeg vet at det tar mye tid, og at jeg derfor virrer og er ineffektiv og bare blir frustrert over å ikek komme i mål).

Jeg har allerede begynt på noen av punktene, og konklusjonen er for in del som alltid: vi har for mye leker og ræl, og vi rydder for sjelden/for dårlig.
Og sånn går nu dagan.

Men takk for motivasjonstråd og listeforslag.

Og jeg blir høy av å måke snø, jeg rett og slett ELSKER å måke snø sammenlignet med noen av punktene på lista...
*rydde/kaos/rot-frustrert*

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:41   #44
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ah. Jeg trodde det var "damer som måker snø" som var det pussige aspektet. Jo, jeg ser Julekongen-humoren.

Nei, jeg er da ikke helt idiot som Blå tror jeg er. Jeg er en helt vanlig kvinne som ikke kommer fra verken Oslo eller Bergen, jeg både måker og roter rundt i mitt hus.
Jeg hadde tenkt til å melde min ankomst i denne tråden ved ett senere tidspunkt, men som jeg skjønner er det verken lov å bli med ved en senere annledning eller slå en liten spøk. Det er ikke spesielt koslig å bli fremstilt som spydig eller idiot så jeg tror at jeg bare holder meg i kulissene som jeg bruker å gjøre her inne.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:43   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Ok. Jeg kan godt beklage at jeg misforsto deg helt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:45   #46
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Vi har noen punkter vi skal ta ja.
Bl.a. skal vi shine soverommet vårt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:47   #47
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

1) Har ikke (og det jeg har av remedier er temmelig ryddig i en eske på kjøkkenet).
2) De jakkene som henger framme er de vi bruker.
3) Dere vil ikke vite hva som er under senga mi, men det skal i alle fall ikke ryddes bort derfra.
4) Her kan jeg nok tilbringe både den fjerde dagen og de tre første.
5) Trenger ikke ryddes.
6) Har kontroll
7) Jeg trenger mer enn en uke bare på å få spist opp maten som er i fryseren(e).
8) Shit, det skulle jeg jo gjøre i jula.
9) Tror jeg greier meg fint uten. Den lille pungen er veldig ryddig. :P
10) Her kan jeg bli noen dager.
11) Shit, jeg har en garasje. Plass i en i det minste. Bak bilen har jeg lagret en skrivepult, en bilstol, en pose med skrot fra bilen og to barnesykler. Det kan stå der litt til.
12) Det er i praksis hele huset, det.
13) Se punkt 10.
14) Har ikke, men jeg kan gjøre dette punktet til fellesgangen ofc.
15) Hva er det?
16) Skrinet mitt er tomt. Alt ligger spredt. Jeg kan jo seff gå på sattejakt denne dagen og fylle skrinet.
17) Her har jeg jo allerede rydda i punkt 12.
18) Jeg har tre boder som er overfylte. Blir en travel dag.
19) Begge bilene er så godt som clutter free.
20) Relativt greit på begge barnerommene.
21) For real? Man gidder vel ikke å gjøre alt dette TO ganger med så kort intervall?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:47   #48
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg har alt ei rydde og fikse i huset-liste, så jeg synes ideen er strålende. Å sette av bare en dag til hvert av de prosjektene er imidlertid utopisk. Rydde vaskerommet på en dag? Det er et år med rot der inne! Jeg kommer til å bruke 14 hele dager bare på å vaske alt som ligger der, med flere maskiner hver dag! Og så har jeg jo en jobb og to småtasser, så på hverdager er det bare småprosjekter som lar seg gjøre. Men ryddes - det skal det. Jeg får skrive om lista så den passer meg bedre, og prøve å få unna noe hver dag. Planen så langt er blant annet å rydde såpass på vaskerommet at jeg kommer til og får sortert all vasken på nytt, så jeg kan sette på en ny nå og da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:50   #49
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Er godt i gang! Har byttet ut mange av punktene, men i dag har vi flyttet om på alle tre barnas rom. Det innebar massiv rydding og kasting, og vi rakk ikke helt rundt før naboene stod på døra med kaffekoppen i hånda. Men i løpet av morgendagen bør vi være rundt, og jeg er supermotivert til å sette i gang på hjemmekontoret etterpå.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:50   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Jeg er med. :furt: Men jeg trenger mer enn 21 dager, både fordi det er for rotete til å gjøre unna på en dag, og fordi jeg HATER å rydde

Jeg tenker å fordele det over januar og februar. Jeg har ikke mulighet til å drive med organisering hver dag.

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg hadde tenkt til å melde min ankomst i denne tråden ved ett senere tidspunkt, men som jeg skjønner er det verken lov å bli med ved en senere annledning eller slå en liten spøk. Det er ikke spesielt koslig å bli fremstilt som sydig eller idiot så jeg tror at jeg bare holder meg i kulissene som jeg bruker å gjøre her inne.

Med smilefjeset du slang på forsto jeg det som at du ikke hadde noe behov for rydding, og egentlig bare ville skryte av hvor ryddig du var på en litt nedlatende og latterliggjørende måte, og det føltes ikke spesielt motiverende for meg somhar behov for å organisere. Jeg beklager hvis jeg misforsto deg. Du er selvsagt mer enn hjertelig velkommen til å delta i tråden både med heiarop, og for å få inspirasjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:54   #51
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

21) For real? Man gidder vel ikke å gjøre alt dette TO ganger med så kort intervall?

Jeg leste det som å gå gjennom alle stedene kun for å nyte hvor ryddig det er. En belønning.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:54   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

15) Hva er det?
21) For real? Man gidder vel ikke å gjøre alt dette TO ganger med så kort intervall?

15) en dresser er en kommode.
21) Det er ikke det det står. Det står at man skal glede seg over hvor ryddig det har blitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:55   #53
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med. Har mange steder her i huset der rot blir stuet inn, og sjelden ryddet opp i. På tide å ta ett røsk tror jeg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:58   #54
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Oh, her burde jeg henge meg med. Og jeg må definitivt bruke mer enn en dag på enkelte av punktene. Men til gjengjeld er det noen av de jeg ikke trenger å tenke på. Nå så jeg denne litt sent, så jeg tar fri i dag.

Medisinskap og plastikkdunk er absolutt overkommelig og trengede.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:58   #55
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Og mannen min kommer til å elske dere for dette.

Om jeg klarer å gjennomføre that is.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:59   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Trenger nok hele januar, men jeg er med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:03   #57
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg leste det som å gå gjennom alle stedene kun for å nyte hvor ryddig det er. En belønning.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

15) en dresser er en kommode.
21) Det er ikke det det står. Det står at man skal glede seg over hvor ryddig det har blitt.

Jaha. Jeg leste tydeligvis noe annet enn det som sto.

Og da ble det plutselig litt mer å gjøre ang punkt 15. :P

Det er bare å brette opp ermene mao. Jeg liker sånne lister, men jeg kommer sjelden gjennom mer enn et par punkter. Med nok lister i løpet av et år har jeg kanskje rukket over det aller meste.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:26   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Egentlig rydder jeg hele året jeg, så et skap her, en hylle der osv. Da er det ikke så ille å rydde litt ekstra for å få det enda bedre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:43   #59
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med! Men trenger mer enn januar. Bare vaskerommet tar en uke.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:43   #60
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med. Jeg har allerede ryddet noe før jul, så noen av punktene har jeg gjort. Jeg vil putte inn "rydde i juleeskene før jeg rydder sammen julepynten".

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no