Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-19, 14:52   #201
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Nå begynner jeg å få oversikt. Lokalet er i boks, det skal vi se på i helgen. Bunaden etter svigermor har kommet i hus, den må tilpasses. Litt jobb, men det klarer jeg fint selv.
10-åringen må ha dress, mannens må renses og det samme må bunaden min.

Invitasjoner skal lages og sendes ut innen et par uker tenker jeg. Og så må jeg se på bilder fra dåpen, jeg husker pokker ikke hvem som var faddere.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 15:04   #202
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har leid lokale, satser på at der er det vi trenger av utstyr. Har bestillt tapas og koldbord. Fikk kjøpt spenne til bunadsbeltet i går. Mangler kun bunadssko. Stresser veldig lite.Som "gammel" blomsterdekoratør pynter jeg kvelden før og handler på Rema. :P
Har satt av penger på konfirmasjonskonto i snart 30 år, så der er nok til å kjøpe meg fri fra det som mangler. :P

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 15:19   #203
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har en konfirmant som ikke skal konfirmeres, men fest blir det!
Har ordnet festlokale, skal ha vegetartapas, bestilt invitasjoner, bunaden er under produksjon og jeg er ferdig med å brodere forkle, samt har begynt på sjalet.
Hun har flate sko, tror hun skal få bruke dem, selv om hun ønsker seg høyhælte.
Jeg har ansvar for fire kakeaktige ting, og så må jeg vel tenke på dekorasjoner og bordkort og sånt. Og korpset kommer for å spille for henne, så de må få en snacksaktig greie også.
Jeg gruer meg litt, delt familie som møtes for første gang etter bruddet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 23:00   #204
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Nå begynner jeg å få oversikt. Lokalet er i boks, det skal vi se på i helgen. Bunaden etter svigermor har kommet i hus, den må tilpasses. Litt jobb, men det klarer jeg fint selv.
10-åringen må ha dress, mannens må renses og det samme må bunaden min.

Invitasjoner skal lages og sendes ut innen et par uker tenker jeg. Og så må jeg se på bilder fra dåpen, jeg husker pokker ikke hvem som var faddere.

Da er vi i samme båt... Altså, jeg tror jeg vet, men er søren meg ikke sikker

Vi har laget invitasjoner i Star Wars tema - alt i konfirmasjonen har filmtema - så nå må vi bare finne ut hvor mange vi skal bestille opp

Og så holder jeg på å tenke bord og hvordan de skal stå. Jeg ønsker egentlig runde, men er usikker på om vi får plass... Jeg må sende en forespørsel til utleier...

Tror vi kjører samme cateringfirma som sist, for maten var veldig god.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 23:18   #205
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hvilket brukte dere, Izzi?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 23:19   #206
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvilket brukte dere, Izzi?

Stunt Squad.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 23:58   #207
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ja, de er gode!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 19:17   #208
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hva ligger omtrent foreldregave på nu for tiden? Jeg skjønner at det er hvor-tung-er-en-fisk, men hvis man holder utenfor selskapet, men tar med gaver som reise, bunad, whatnot? 2000 eller 20000 eller mer eller mindre?

Vi har nemlig tenkt å gi ham en liten båt, og den vi har sett på koster langt mer enn vi har tenkt å gi ham, så derfor tenker vi at gaven er en andel som han får når den blir solgt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 19:25   #209
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

5000-10000 per forelder hos de jeg kjenner som har konfirmant i år. Da er bunad inkludert.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 19:47   #210
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

5000-10000 per forelder hos de jeg kjenner som har konfirmant i år. Da er bunad inkludert.

Det går vel ikke an å få bunad til den prisen?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 19:48   #211
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi gav våre barn 10 000kr pluss bunad.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 19:50   #212
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Min datter får bunad neste år når hun konfirmeres. Det blir gaven. Vil tro broren får en pengesum når det blir hans tur, men usikker på beløp.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 27-02-19 kl 21:44.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 19:59   #213
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hiawata får en reise. Det blir jo helt umulig å dele den på tre og si at det er gavesummen egentlig, for hadde vi reist to eller fire hadde ikke en like stor andel blitt trukket fra eller lagt til. Men om man gjør det for øvelsene skyld, vil det bli ca 40 000. Skulle han reist alene derimot, ville det koster mer enn 40, tror jeg. Og for ordens skyld; han hadde ikke fått 40 000 i cash om reise ikke var gave.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 20:01   #214
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det går vel ikke an å få bunad til den prisen?


Nei, den er kjøpt brukt og besteforeldre har vært med og betalt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 20:12   #215
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Lappen + fotobok fra barnedåpen

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 21:46   #216
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Synes det varierer veldig hva som er normalt. Hadde dere tenkt å kjøpe båt til ham uansett? Jeg er veldig for å gi gaver som man på et tidspunkt uansett tenker å gi. Penger for pengers skyld er jeg ikke spesielt tilhenger av.

Vi bestemte oss da eldste ble konfirmert at barna skulle få et utvekslingsår i gave av oss. Det hadde de fått uansett, men vi synes det passet veldig godt å gi det som en gave. Eldste arvet bunad, så endringer kom i tillegg. Guttene vil få tilbud om bunad i voksen alder.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 21:48   #217
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Synes det varierer veldig hva som er normalt. Hadde dere tenkt å kjøpe båt til ham uansett? Jeg er veldig for å gi gaver som man på et tidspunkt uansett tenker å gi. Penger for pengers skyld er jeg ikke spesielt tilhenger av.

Vi bestemte oss da eldste ble konfirmert at barna skulle få et utvekslingsår i gave av oss. Det hadde de fått uansett, men vi synes det passet veldig godt å gi det som en gave.

Ja, sånn har vi tenkt også. Reisen vi skal på er en reise hele familien ønsker, og vi hadde reist uansett om han hadde konfirmert seg eller ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 21:55   #218
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det går vel ikke an å få bunad til den prisen?

Selskap og bunad er taksten hos oss.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 22:02   #219
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sånn har vi tenkt også. Reisen vi skal på er en reise hele familien ønsker, og vi hadde reist uansett om han hadde konfirmert seg eller ikke.

Ja, ikke sant! Jeg elsker gaver som det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 23:04   #220
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Mine barn får bunad. De er gave fra meg og mormor, kjøpt og sydd av oss. De får ikke penger ut over det. Jeg tror de får sølv av sin far.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no